skorpionfruen Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Nå når sola og varmen har kommet til nord er jeg blitt så fryktelig allergisk. Kunne hatt behov for å ta en tablett noen dager når det er som verst. Men vet at allergimedisin ikke er så bra. Men er det noen typer som er bedre enn andre og noen som tar medisin her? Prøver å ringe til legen, men er jo ikke sikkert jeg kommer igjennom der i dag, mandag og greier derfor spør jeg bare hva deres leger har sagt fram til jeg får svar.
muslingen Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Jeg bruker nasonex nesespray og noen piller som jeg ikke husker hva heter i farten. det er visst gjort nye forskninger på det og nå skal det være greit å bruke visse medisiner. Polaramin har visst vært greit lenge men man blir fryktelig trøtt av det. De pillene jeg bruker heter noe på L. Hadde vært helt fryktelig om jeg ikke fikk brukt i det minste nesespray!
skorpionfruen Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2009 Jeg har polaramin hjemme og de har ikke jeg blitt trøtt av før svangerskap. Skal komme meg på apoteket å få øyedråper og nesespray så har jeg tablettene i nøden. Men tar du vanlig nesespray eller nesespray som skal hjelpe mot allergi?
julibaby09 Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Jeg tar nesespray (livostine) og øyedråper (spersallerg) ved behov. Leste en plass at det var greit med lokalbehandlende allergimedisin, men at de vet lite om tablettbehandling og virkninger på babyen... Men har visst funnet ut litt mer nå? Finner ikke igjen hvor jeg leste om det, men lurer på om det var på vgnett?? Atsjo, og lykke til!!
BlåklokkaVest Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bytte allergimedisin når jeg ble gravid, og priser meg lykkelig for det!!! Jeg fikk en type som heter Phenergan, og fikk et helt nytt liv! Har tidligere vært fryktelig plaget om sommeren selv om jeg har gått på medisiner, men nå fikk jeg nesten ikke merke allergien i det hele! Ikke nok med det, men jeg fikk virkelig sove om nettene! Med stor mage er det ikke bare, bare..... Så jeg har fortsatt på disse medisinene etter graviditetene også! :-) Man blir veldig trett av disse medisinene, men alternativet er for meg mye, mye verre! Da foretrekker jeg heller å være trett...! :-) For ikke å bli fryktelig trett på jobb begynner jeg med 1/4 tablett i en ukes tid, deretter tar jeg en halv tablett frem til jeg merker allergien mye i juni. Da øker jeg på til 1 tablett, av og til 1 1/2 (kan ta inntil 3). En fordel med disse medisinene er at man får øyeblikkelig virkning av dem. Du kan derfor velge å ta kun når du føler behov for det også. De er av det de kaller "gamlesorten". Jeg har derfor også opplevd at unge leger rynker pannen når jeg ber om ny resept. De kjenner lite til dem. De legene som har vært i "faget" en stund nøler ikke. Tenkte det kunne være greit å vite om du spør etter dem. Lykke til :-)
juli-prins:-) Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 jeg fikk skrevet ut zyrtec av legen, men var skeptisk til å bruke det så jeg lider meg gjennom dagene.. Men fikk snakket med en venninne som er farmasøyt og hun sa at det bare er de tre første månedene man skal bruke andre typer allergimedisiner. Zyrtec er med andre ord helt greit for oss nå :-) Begynte med de i går og føler meg faktisk litt bedre allerede. Må jo huske på at mors trivsel påvirker den lille veldig, så dersom man er veldig plaget er det bare å kjøre på, -jeg blir ihvertall i bedre form, og da tenker jeg at det er positivt for den lille også! Så nå har jeg "bare" varmen å klage over..
lilliz84 Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 jeg tar loratadin og zyrtec (ikke sammen) legen og farmasøyten sa at jeg trygt kunne bruke disse 2. du kan lese om allergitabletter og graviditet her : http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/allergi_medisiner_naar_du_er_gravid_eller_ammer
Nangiliama Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Spør farmasøyten på apoteket:) Jeg opplevde at dama på apoteket hadde bedre oversikt og peiling enn legen min, så du kan trygt stole på de!
skorpionfruen Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2009 Takk for svar alle sammen. Fikk tak i legen før stengetid idag og der sa de at tablettene mine (polaramin) kunne brukes. Det var ikke kjent at det fantes bivirkninger i forhold til svangerskap, men likevel ville han anbefale og bruke ved behov og ikke regelmessig dersom man greide det. Så da skal jeg ta tablett dersom jeg blir så dårlig som jeg var i helga. Så håper jeg vi alle får en så allergifri sommer som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå