Julispire! Skrevet 29. juni 2009 #1 Skrevet 29. juni 2009 Har en baby på to uker som kun vil amme liggende, altså at vi begge ligger i sengen.. Dette gjør det litt vanskelig for oss å komme oss ut. Noen som har noen gode råd for hvordan jeg skal få til ammingen sittende?
anna t Skrevet 1. juli 2009 #2 Skrevet 1. juli 2009 Vi hadde det også sånn på starten. Ammet både sittende og liggende på sykehuset, men etter at melka kom for fullt etter ca 3 dager, ble det bare tull sittende. Hun bet hull i brystvortene så det ble sårt og begynte å blø, gispa i seg luft og slutta før hun var mett. Liggende gikk det fint. Jeg tenkte at vi måtte få det til, men det endte med at jeg fikk brystbetennelse når hun var ca 4 uker på vei. Jeg tror det var fordi hun ikke fikk tømt brystet ordentlig når jeg satt. Mens jeg har hatt betennelse har jeg gått og lagt meg på soverommet hver gang jeg har ammet, sånn at vi har slappet ordentlig av, og ikke stressa. Nå er hun åtte uker, betennelsen er over, og hun spiser fint uansett om jeg sitter eller ligger. Tror vi bare måtte komme litt inn i det, og slappe litt mer av. Men fortsatt legger jeg meg ned hvis vi er slitne, det er veldig varmt osv
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 2. juli 2009 #3 Skrevet 2. juli 2009 Jeg har ammet liggende i 10 uker pga revnet underliv... Og kan skrive under på at det gjør at man blir veldig lite sosial ja... Vi har begynt å sitte litt mer nå fordi jeg er bedre i underlivet,men merker at Lillegutt ikke er helt bekvem med situasjonen. Er nok bare øving og atter øving som hjelper.. Og kanskje ikke mens babyen er mest sulten og oppkavet, men uthvilt og ikke skrubbsulten. Hvis babyen pleier å spise av begge brystene kan man ta det første liggende og det andre sittende.. Men jeg ammer fortsatt mest liggende...
lille sprelle Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Pass på at dere bygger nok oppunder den lille! Tror de biter dersom de føler at de må "holde" fast puppen for å få mat. Det er faktisk ganske høyt de skal ligge når de er så små! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå