Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har anbefalt dette, hun sier sønnen hennes ligger rolig og fint i det og at hun dermed får frie hender til å gjøre andre ting. Men jeg er skeptisk til om dette virker? Er det mye styr å ta det av og på? Hva om babyen begynner å grine mens det ligger der - mye styr med å ta ungen ut a sjalet? Vanskelig for å komme til å amme? Noen som har prøvd bæresjal og vil dele erfaring - både positivt og negativt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt elastiske bæresjal er verd sin vekt i gull! Ferdig diskutert ;-)

Har båret Junior i det siden han ble født og det finnes ikke noe som roer ham så fort som dette. Jeg sier at han "tvangssoves" i det, for han klarer rett og slett ikke å holde seg våken. Genialt når man har en baby som virkelig burde ha sovet et par timer. Junior er nå akkurat 3 mnd, og har endelig tatt smokk. Etter varmen i pinsen har jeg bare brukt sjalet som bæreanordning, og ikke her inne som byssing for å få ham til å sove. Det har smokken klart for oss. Det blir nemlig rimelig klamt i varmen siden han ligger så tett inntill.

De få gangene jeg har ammet med sjalet på, så har jeg tatt ham ut av sjalet, men det går an å amme med babyen i sjalet også, men har altså ikke prøvd det ;-)

Det kan virke som litt masete å knyte på seg sjalet, men jeg har aldri syntes at det har vært hverken komplisert eller et mas. Tar jo ikke lange stunden, og det at babyen blir superfornøyd og sover i løpet av få minutter oppveier for evt gråt før han kommer oppi. Det er ikke noe vanskelig å få ham ut av det igjen, men det er greit å være litt nøye når han settes oppi for å få spredd sjalet utover rygg og rumpe så han sitter godt.

Siden Junior nå har blitt litt større, så har jeg kjøpt meg en mei tai, en asiatisk bæresele. Den ligger faktisk på postkontoret og venter på meg nå, så jeg er veldig spent på hvordan den vil fungere. Litt enklere å knyte på seg, og jeg tror det er litt luftigere nå i sommervarmen. Det mangler elastikken, så når det kommer til byssing så vil jeg nok fremdeles gå tilbake til bæresjalet. Det har vært redningen her i huset og jeg kommer til å bruke det videre, og på neste barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...