Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg våknet i går morges med litt hovent øyelokk. Øye var ømt og ubehagelig i løpet av dagen. Viste det til noen som trodde jeg hadde fått sti på øyet.

I dag morges når jeg så meg selv i speilet var det datra til frankenstein som så tilbake på meg. Det er blitt enda verre. Hele øyelokket er rødt og utrolig hovent. Bra det er solbrillevær ute;-)

Er det noen som har opplevd det samme? Kan jeg forvente at det går tilbake snart, eller bør jeg ta meg en tur til lege?

Er ikke vondt egentlig, bare lettere ubehagelig og ømt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140313964-sti-p%C3%A5-%C3%B8yet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har sti på øyet innimellom. har aldri hatt det før, men har fått det det siste halvåret. jeg vet ikke hva det kommer av, jeg har det på ett øye av gangen, enten høyre eller venstre. det høres ut som det du beskriver, men hele øyelokket har ikke vært hovent. kanskje lurt med en tur til legen?

Eller du kan skylle en klut i varmt vann (varmt, men ikke så varmt at du brenner deg) og bruke den til å varme opp øyelokket. Når du har hatt kluten der en stund (skyll den gjerne flere ganger underveis), så kan du massere øyelokket forsiktig etterpå. Noen ganger kan man ha en liten "kvise" på våtkanten på øyet når man har sti og da kan du forsiktig bruke en q-tips og ta bort den med.

Jeg har dessverre ingen gullring. Frekke samboer;-)

Prøvde imidlertidig med varm klut. Fikk ikke noe ut eller noe, men virker som hevelsen gikk ned og det er faktisk mindre ømt.

Gjør det noen ganger til å ser hvordan det går.

Skal til mamma etterpå. Hun er sykepleier og full av råd. Ser om hun har noen gode ideer.

Hvis det ikke blir bra til imorgen,får jeg heller vurdere lege da.

Tusen takk for alle råd:-)

Annonse

Jeg hadde akkurat en begynnende sti. Jeg hadde ganske vondt, men det så ikke så ille ut. Legen min sa at det fort kan bli en slags byll, og denne skal det stikkes hull på. Han var veldig opptatt av dette.

Tror jeg hadde tatt turen til lege hvis jeg var deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...