Mama Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Jeg tror jeg har soppinfeksjon nå, og er tre dager før termin. Utflod er nesten grønn og lukter. Bør jeg ta en soppkur for å beskytte babyen? Har gjort det uten særlig effekt for ca 1 mnd siden.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Jeg var plaget med sopp i mitt forrige svangerskap. Jeg fikk råd fra jordmor om å ikke bruke canesten eller noe slikt så tett opp til termin. Vet ikke helt om du kan prøve sånne melkesyrekapsler og se om det kan hjelpe litt. Spør jordmor/lege hvis du har mulighet for det.
*tullemor* Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Vi fikk beskjed på fødselsforberedende kurs om å behandle soppinfeksjon før fødsel.. Dette fordi huden blir mer porøs med slik infeksjon, noe som gjør at man lettere revner under fødsel! Så jeg ville absolutt behandla det på en eller annen måte hvis jeg var deg!
♣ Christiane ♣ Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Hmm, grønn utflod som lukter høres jo ikke ut som soppinfeksjon av det slaget som skal behandles med f.eks canesten. Den kjennetegnes jo av litt knudrete ( cottage cheese aktig) konsistens og det at den ikke lukter noe som helst, bare klør/svir noe vanvittig Ville tatt meg en tur til lege/jordmor jeg og forsikret meg om hva det er slik at du ikke behandler deg med noe som ikke virker allikevel.
nesten30 Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 enig med Christiane, soppinfeksjon skal ikke ha grønn utflod, men mer hvitlig og klumpete. Klør og eller svir du? Vil jo uansett tenke at det er mer enn nok som er ubehagelig der nede etter en fødsel om en ikke skal ha sopp eller andre infeksjoner i tillegg. Ville absolutt behandlet det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå