Gå til innhold

Flere som har babyer som ikke vil sitte i vogna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 9 mnd. Noen ganger går det greit, men de fleste ganger blir han så utålmodig i vogna. Tidligere kunne vi kun trille når han sov ettersom han bare hylte og skrek i baggen på vogna. Trodde dette ville ordne seg når han fikk ta i bruk sportsdelen, men han blir ofte meget utålmodig i den også. Særlig om han er trøtt. Har prøvd med leker, og å plukke steiner og gress osv til han. Er ganske umulig å trille lange turer i hvertfall. Synes jeg ser så mye folk med barnevogn der barna sitter som små engler i vogna... Hmf...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også observert disse vogn-englene og lurt veldig... Min gutt kan til nød sove i vognen men da må han være trøtt. I våken tilstand holder han kanskje et kvarter (max) Han er 6 mnd. Jeg har alltid med meg bæresele når jeg triller...

Skrevet

Poden er ganske utålmodig, men det begynner å gå bedre og bedre synes jeg. Han er 8 mnd. Varierer jo mye med dagsformen da... Men det som er viktig er at jeg går der hvor det er noe å se på, så helst langs trafikerte veier, eller hvor det er mye mennesker. Hvis jeg prøver meg på stille rolige strøk blir han utålmodig med en gang. Leker i vogna fungerer litt, men som regel er det mest stas med mine solbriller, mobiltelefon osv. På vogna mi er sportsdelen vendt mot meg, det gjør jo at jeg også kan underholde litt selv med synging og grimaser som er artig artig. Så kan gå relativt lange turer nå, men har alltid med meg ergoen i bakhånd da ;-)

Men med en gang vogna stopper (f.eks hvis jeg skal inn i butikker) så vil han opp opp opp, så da tar jeg han ofte på armen en stund og så går det plutselig greit å sitte i vogna igjen for en periode.

Skrevet

Ja, sånn har vi det her også.

Når vi triller den faste formiddagsturen i 11-tiden går det veldig fint - da kan han sitte våken i opp til en time før han sovner i vognen og sover i 30-40 min. Men når han da våkner vil han opp.

Det å sette han i vognen sånn på ettermiddagen, når han ikke skal sove, kun gå tur er ikke moro. Tålmogid toppen 30 min!

Men jeg har alltid med med MeiTai-en, så det går veldig fint likevel :)

Gjest yrild
Skrevet

He he lille Bo har all verdens tålmodighet i forhold til lillemann... en time i vognen ja... det gleder jeg meg til!

Her må vi alltid ha med Manducaen. Vognen er egentlig mest med så jeg kan legge ham i den når han sovner (så får jeg litt bærefri)... men vi øver nå iherdig på å la ham sutreputre i vognen. Problemet er bare at han sjelden kun sutrer men hylskriker og da er det ikke noe vits synes nå jeg.

Skrevet

Ha ha! Godt å høre at det er flere meget utålmodige knerter der ute! Blir så irritert av å høre venninner som triller en-to timers turer med ungene som sitter som små lys i vogna! Jeg trøster meg med at det ser ut som poden blir en som har tenkt å komme seg opp og frem her i verden! ; ) Hadde en babybjørn sele, men den går jo bare til 10 kg, noe min gutt er allerede nå. Er Manduca en vel verdt investering?

Gjest yrild
Skrevet

Oj har på følelsen av at hver gang jeg skriver her inne at "nå sover han mye bedre" eller lignende... går det troll i ord og han sover usselt dårlig.... nå i dag etter trilletråden satt han plutselig 1 time i vogna med Mamma som trillet og så på sko!!!!! Skal herved skrive hver dag at han ALDRI vil sitte i vogne og ALLTID sover dårlig, så sover han vel rundt skal du vite ;-)

Hadde ikke klart meg uten Manducaen min, selv om det blir alt for varmt nå i varmen... den er virkelig ekstremt god å bære!

Skrevet

Ingen av mine barn har villet sitte no særlig i vogn, fra de var 2 mnd nektet de begge å ligge i bagen i vogna...frustrerende! jeg hadde store planer om å gå av meg gravidkiloene....det ble ikke no nei.

Nå sitter min 3 mnd gamle sønn i sportsvogn, og jeg kan gå turer på ca en halv time..men ikke lenger, da må jeg bære!

trodde jeg var eneste, ser jo alle de andre barna jeg møter som ligger så fint i vognene sine:)

Skrevet

Trollet er 4,5 mndr, og blir i vognen så lenge: 1) den er i bevegelse; 2) han sover.

Med en gang vognen stopper, må han plukkes opp om han ikke sover. Og som regel våkner han kort tid etter at vognen har stoppet.

Han har vært sånnt helt siden begynnelsen, men blir mer og mer ivrig på å få med seg det som skjer utenfor vognen. Var aldri en sånn mor som kunne la gutten ligge i vognen mens hun tok seg en kopp kaff... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...