i_1992 Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Jeg er gravid i 6 uke Har ikke vært medlem her lenge, men joina "Beholde barnet?"-forumet en stund. Jeg har allerede vært hos lege og fått henvisning til sykehuset - for abort. Men jeg er nå 99% sikker på at jeg vil beholde, og jeg gleder meg kjempemye til å bli mamma, selvom jeg ikke har fylt 17 engang Så, hvordan foregår egentlig hele prosessen ? Tenker da på legebesøk, ultralyder, undersøkelser.. Hvordan og når? Hva bør jeg gjøre nå? Har laget en plan for å slutte å snuse med en gang. Har gitt streng beskjed til typen om å ikke kjøpe ny snusboks til meg uansett hvor mye jeg trygler og ber, og jeg kan ikke kjøpe selv, så den saken er i boks Så burde jeg kanskje dra til legen og si at jeg ikke tok abort alikevel hæ? Men hva skjer etter det?
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Jeg kan jo prøve å si litt selv om jeg er ganske ny på dette? 1.gangskontroll er noe som skjer rundt uke 12, så det kan du nok bestille time til, der får du diverse beskjed, du veies, tar blodprøve, legen sender brev til sykehuset om fødeplass og UL. Du trenger ikke noe legetime før dette, selv om mange gjør det for å kanskje være sikre. Rundt uke 18 skal du på UL på sykehus, hvor du får termin, du kan vite kjønn hvis du vil, du får vite fosterets alder, osv. Du får jo vite det meste fra legen din, om legebesøk og undersøkelser. Du skal på 2. 3. 4. .5 osv gangs.kontroller og få oppfølging. Mange har noen kontroller hos jordmor, som prater mye med deg om dette å være gravid, fødselen og lignende. Hos legen går det mer i hvordan DU har det. Dette håper jeg er nooe til hjelp? GRATULERER SÅ MYE!!! Og koselig at du velger å beholde det!!!! masse masse lykke til Og bra at du slutter med snusen;)
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #3 Skrevet 29. juni 2009 Forresten;) Hvis du går inn på 1. trimester-forumet, så skal det være en tråd der om diverse informasjon!!! Prøv å se om du finner den, ganske nyttig:)
Lillemor&Gutta Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Siden du gleder deg bør du nok ikke ta abort nei. Ser egentlig ut som du allerede har bestemt å beholde=).. Etter første kotrollen går d ca 4 uker mellom hver gang. Rundt uke 16 er det vanlig å få høre hjertelyden første gangen (en helt utrolig opplevelse) Rundt uke 24 er det vanlig at di tar mål av magen for å se at alt vokser slik det skal. Ellers får du all oppfølging å hjelp du trenger. Ikke vær redd før å spørre =)
MammaMø med to små Skrevet 6. november 2009 #5 Skrevet 6. november 2009 Jeg har kontroll hver 2. eller 3, uke:) dette er individuelt tror jeg. Legen som bestemmer når jeg skal tilbake:) kan også gå til legen og be henne /han forklare deg litt mer. bestill en time og si det gjelder graviditeten. Han/hun forklarer alt og forteller. da kan du jo i samme slengen fortelle at du har bestemt deg for å beholde:) det gjorde vi.. jeg var hos legen å tok testen(etter to positive hjemme), og fikk da time til dagen etter siden vi ikke visste om vi ville beholde eller ikke. Vi snakket mye sammen hjemme og fortalte legen dagen etter at vi skulle beholde. da var jeg 10 uker på vei:) da veide un meg,tok blodprøver osv. og satte da opp ny time:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå