LilleTrille med en tulle Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Vi har et veldig avlangt bad, og det er ikke spesielt stort. Vi har en dusj, vask, do, vaskemaskin,tørketrommel, skittentøyskurv, søppel og så burde vi jo ha en stelleplass der... Babyrommet er forsåvidt rett ved siden av... Men det blir VELDIG trangt på badet hvis vi skal ha mer der... Vegghengt er ikke et alternativ dessverre, da veggen vår raser ut bare man tar på den omtrent... Vet man kan stelle på gulvet osv, men virker veldig tungt for ryggen etterhvert... Hva skal dere gjøre? Har dere stellebord/kommode/matte på vaskemaskin? Hvis noen vet om et smalt bord/stelle bord så si gjerne ifra. Har sett på Sniglar fra IKEA, det er litt bredt, men går vel til nøds.... Takknemlig for svar=)
nesten30 Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 vet der finnes stellestativ... slikt med mykt badekar i. Det går an å slå sammen enkelt og vil da i sammenslått tilstand kun ta den samme plassen som et sammenslått tørkestativ:) Aner ikke hvor man kan kjøpe de, men er rimelig sikker på at jeg har sett det på nett siste ukene, da jeg selv leiter etter den perfekte stellekommode til en fornuftig pris;) Lykke til!
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Fungerer fint å stelle på vaskemaskina! Ha en kurv med stelleutstyr. Ellers så har de vel fortsatt disse stellebordene som min mor brukte til min søster. Helt sammenleggbart, med badekar inni og stelleplass på toppen. Kan man jo slå opp som man trenger og sette bort om det skulle bli nødvendig.
nesten30 Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 fant det;) kikk her... her er flere stellebord med mykt kar:) http://www.babble.no/index.php?nr=90&idkategori=69
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 vi har også et sabla trangt bad, kan ikke være 2 stk der inne, vi har stellebord fra forrige gang.. og det er en med kommode med badekar inni.. men, hadde jeg vært dere ville jeg tittet på denne fra ikea.. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20131830
Nangiliama Skrevet 29. juni 2009 #6 Skrevet 29. juni 2009 Jeg er kjempefan av å stelle oppå vaskemaskina:) - Man får jo kjøpt løs stellematte på ikea, jysk osv osv.. Og så kan man legge sånn antiskli-gummi under som er til å ha under gulvmatta.. Billig, enkelt og sparer plass på små bad:) - Hva bruker man plassen oppå vaskemaskina til ellers liksom! Så kan man heller ha en liten hylle eller kommode på gulvet med litt ektra klesskift, bleier, kluter osv...
MiMa09 Skrevet 29. juni 2009 #7 Skrevet 29. juni 2009 Vi harr ikke så trangt bad, bare så upraktisk i forhold til stelling. Vi har pr idag ikke tørketrommel, men har funnet ut at vi enten har plass til tørketrommel eller stellebord. Så vi går nok for tørketrommel og stellematte oppå den. (Toppmatet vaskemaskin, så kan ikke stelle oppå den)
Lykke X 4 Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Vi har et lite bad, og kombi vask/tørk maskin. Så vi har stelleplassen oppå vaskemaskinen (med ikea stellematte). Og så har vi kjøpt en fleksibel skittentøyskurv som vi kan presse mellom der det er plass (fra jysk), samt mange koselige kroker med sugekopp fra lucky duck til å henge kluter og håndklær på. Og så har vi hengt kurver på disse, for oppbevaring av småting. Og så har vi en gulvstående liten baderomshylle til mer opbevaring. Til bad har vi ikea sin badebalje. Blir ikke å bade så ofte, så vi føler vi klarer oss fint uten "vanlig" stellebord
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Nå beskriver du ikke om vaskemaskinen og tørketrommelen står oppå hverandre eller ved siden av. Dersom dere har dem ved siden av, så ville jeg ha kjøpt løs stellematte, og en badebalje med antiskli (kjempe billig på ikea). Dersom de stå oppå hverandre, så kan dere kanskje få til en stelleordning der skittentøykurven står??? Ikea har forresten små og veldig handy stellebord. Kanskje dere kan ha en liten skittentøykurv til håndklær etc på bad, og så har dere en egen til vanlige klær på soverommet??? Vi har forresten stort og romselig bad. Men siden vi har dobbelvask, med god plass i mellom, så har vi løs stellematte der. Vi har tidligere hatt lite bad, og gikk da for badebalje på stativ. Denne skal vi ta i bruk denne gangen også.
LilleTrille med en tulle Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. juni 2009 tørketrommel oppe på vaskemaskinen ja;) Blir derfor litt vanskelig å stelle på tørketrommel/vaskemaskin=P Hvis ikke hadde vi nok gått for den løsningen. Men tror jeg heller litt mot de stellebordene som kan slåes sammen. Da kan vi bare slå det sammen når vi skal inn i dusjen/vaskemaskinen. Det er liksom plass til å ha det oppe og stelle, men ikke plass til å ha det oppe å bevege seg rundt. Så blir vel kanskje det fra IKEA=) Takk for gode råd og tips:)
MillaCamilla Skrevet 29. juni 2009 #11 Skrevet 29. juni 2009 Hos oss blir det altfor trangt på badet, så vi skal ha stellekommode på vaskerommet, der er det mer plass pga bare en vaskemaskin og en stålvask. Er varmekabler der inne og, så blir godt og varmt. Vi skal skaffe en av de hvitbeisede trekommodene som vips blir ny kommode om en tar ut baljen under topplokket. Da kan vi bruke den på barnerommet senere som vanlig kommode. Svigerinnen min har kjøpt en stellesak som kun kan brukes til stelling og må pakkes bort etterpå. Litt synd da den ikke kan benyttes til noe annet senere.
entil :) Skrevet 29. juni 2009 #12 Skrevet 29. juni 2009 Vi hadde et sammenleggbart ett med 1. mann. http://viewer.zmags.com/publication/357839a6#/357839a6/39 Det som heter Paris. Fungerte kjempefint. Hadde det halvveis inn i dusjhjørnet til daglig. Når vi skulle dusje skjøv vi det ut til midten av rommet (som er så lite at da kunne ingen andre være der inne samtidig) eller slo det sammen, og satt det inn mot veggen ved siden av do. Vi har tørketrummel oppe på vaskemaskin. Men vi oppbevarte badekaret som tilhørte stellebordet oppå tørketrummelen igjen. Fungerte helt greit. Når hun vokste ut av den lille badebaljen som hørte med, gikk vi over til en større som vi satt på gulvet i dusjen ved bading og oppe på tørketrummelen ellers. Nå flytter vi før neste mann kommer, så da slipper vi denne problematikken. Men skulle vi blitt boende så hadde jeg nok muligens gått over til å stelle på gulvet.I alle fall når barnet blir så stort at det begynner å rulle på stellebordet.
småeinsteins Skrevet 29. juni 2009 #13 Skrevet 29. juni 2009 Ville brukt vaskemaskinen, jeg :-). Har du noen sted i håndrekkevidde i nærheten for stellesaker ol? Kan du f.eks henge noen kroker på veggen til kurver, der du har stelleutstyret lett tilgjengelig? Etter tre småbarn har vi ennå tilgode å ha stellebord - og det har funket helt fint:-) Det viktigste er: Ha ei god stellepute, ha det du trenger i umiddelbar nærhet.
Onna Skrevet 29. juni 2009 #14 Skrevet 29. juni 2009 Men hva gjør du når du skal vaske klær da? (ser for meg bleiebytte under sentrifugeringen..) Vi har også trangt bad, så har vurdert en smal kommode eller en som man kan sette på badekaret. Hos oss går det nok med en smal kommode til nøds rett foran toalettet. Blir trangt, men håper vi finner et større hus til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå