Gå til innhold

Noen som vil dele erfaringer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange prøve forsøk hadde dere før den satt? Hva skulle til? Håper på maaaange svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gikk det igrunn mye fortere enn forventet.. Hadde trodd jeg måtte vente en stund pga jeg gikk 6mnder på p-sprøyta i fjor, og gikk 6mnder uten menstruasjon etter jeg sluttet på den. Fikk så primolut for å få en menstruasjon slik at jeg kunne sette inn en hormonspiral 12.januar i år.

I slutten av april fikk jeg livmor og eggleder betennelse og spiralen ble tatt ut. Da bestemte jeg og min kjære oss for at vi ville prøve å få barn :)

Hadde en blødning 10.mai, og nå er jeg 7+1 på vei :)

Så gikk rimelig fort med andre ord..:P

Brukte ikke EL tester eller noe sånn.. Føler det blir feil å stresse med å MÅ ha sex den og den dagen.. Vi tok det bare sånn som vanlig :) Hadde sex når vi følte for det :)

Skrevet

Gratulerer m spira, heldig er du:) Vi har hatt 3pp. Ingenting skjedd, merker jeg begynner og bli utålmodig altså.( Det er jeg vel kanskje av natur). Hehe! Ville vel helst at det skulle skjedd noe med en gang:) Bruker el tester. Hvor lang tid er gjennomsnittet for at spira skal sitte? Har du/noen anelse?

Skrevet

Jeg prøvde i 4 pp sist, men mistet det desverre. Har nå prøvd i 10 mnd etter det.- Føler virkelig at det er på tide at den kan sitte snart!

Limer inn dette jeg fra babyverden :

Noen vil bli skuffet over å ikke få det til med en gang, men det er helt normalt å ikke bli gravid i første prøveperiode. Faktisk er sjansen for å bli gravid bare ca 20 prosent i hver syklus.

Det er altså ingen grunn til bekymring dersom spiren ikke sitter i samme måned som prøvingen begynner. Statistisk sett tar det mellom fire og ti måneder for de fleste friske og fruktbare par å bli gravide.

Les mer om følelsene i prøveprosessen

Oversikten nedenfor er basert på tall fra USA og viser hvor hvor stor prosentandel av prøvere som ble gravid innen totalt 18 måneder

Innen første måned 25 prosent

Innen seks måneder 60 prosent

Innen ni måneder 75 prosent

Innen 12 måneder 80 prosent

Innen 18 måneder 90 prosent

Hvis unnfangelsen finner sted i løpet av to til fire prøvemåneder synes de fleste par at dette er en grei ventetid. Dersom prøvingen begynner å nærme seg et halvt år er det ikke unormalt å føle seg skuffet, bekymret eller frustrert. Det trenger absolutt ikke være noe galt med noen av dere selv om det tar litt tid å bli gravide, men mange par ønsker å finne ut litt mer om hva som kan være årsaken til at de ikke har lykkes.

Noen ganger kan enkle grep øke sjansen for å bli gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...