Gå til innhold

Dere som har greie på ånder/spøkelser og slike ting. Jeg lurer på noe ang. noen bilder jeg har tatt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det skjedd flere ganger. Der kommer noen svevende "såpeboble"-lignende tåkedotter her og der på bildene. Det ser på en måte ut som bobler fyllt med røyk. Og de er ulike i størrelse.

Senest i dag skjedde dette, og da i kirken under dåp. Det skjer ikke hver gang, selv om det er samme fotoapparat, og de blir heller ikke likt passert på bildet hver gang det skjer. Tidligere har det skjedd på bilder her hjemme. Og det kan komme på bare et bilde, selv om jeg tar en serie på omtrent samme sted samtidig.

Så mitt spørsmål er da; kan dette være en form for ånder?

Skrevet

Kan jeg aldri tenke meg

Skrevet

www.paranormal.no (mener jeg det er)

der ser du masse bilder av dette som blir kalt "orbs"

er energikuler.... sjelen til en hvileløst menneske som svever rundt. ikke farlig ;)

Skrevet

Høres mer ut som at det kan være kamera det er noe rart med. Siden det skjer med samme kamera. Hadde ikke tatt det for noe annet, før jeg hadde prøvd et annet kamera, og det samme hadde skjedd.

Skrevet

Paranormal.no er det mange tullebilder laget av barn og fjortiser....

Skrevet

jeg har en venninnde som driver vekk gjengangere som er til plage for beboere i hus, butikker, hotell osv.

(dette er ikke noe hun roper ut om, fikk ikke vite før 1 års tid siden, og hun har holdt på med det i 6-7 år.)

Hun har foresten orbs rundt seg på hvert eneste bilde, tar aldri feil. Vi venninnene synes det er gøy å "sjekke" dette hver gang vi kommer på det. Og jo da, de er der!

Hun sier at det er hvileløse sjeler som er knyttet til henne. Hun er helt rolig og avslappet til det hele.'

Jeg også, men tok litt tid..

Skrevet

Jeg Googlet orbs, og de er akkurat samme fenomen som med mitt kamera. Det er slik de ser ut, bare ikke så store som de største jeg så bilder av.

De ligner i størrelse og fasong/"innhold" på den som er rett foran reven på bildet i denne linken her:

http://files.myopera.com/Words/blog/orbs1109019.jpg

Hva er dette for noe, da? Det som fikk meg til å tenke ånder, var nemlig det at det skjedde i kirken..

HI

Skrevet

det er nok støv du har fått på linsa frøken;)

kjøp deg speilrefleks med automatisk sensorens..da slipper du desse såkalte hvileløse sjelene på bildene dine:)

Skrevet

Om det er støv på linsa, så skulle det vel vise på alle bilder en tar samtidig?

Jeg har noen bilder fra jentungens bursdag her hjemme, og kun et av dem har dette. Tok 3-4 bilder samtidig, uten å lukke linsa. Der er det 7 slike flekker i ulik størrelse. Men der er ingen på de andre bildene. Samme i kirken i dag; tok mange bilder akkurat under dåpsseremonien, så lukket ikke linsa mellom. Kun et bilde viser 2 slike flekker.

HI

Skrevet

hehe,da var det MANGEN ånder på hove festivalen,for når jeg tok bilder av publikum der,så ble det kjempemasse sånne som du forklarer hi.

Er nok bare støv ja!

Skrevet

Du tar bilde av støv. Det er mye svevende støv i en kirke. Og andre steder. Det er en myte at ånder kan avbildes. Rart de ikke synes på ordentlig, da.. Som om de har en copyright-avtale med kamerabedriften at de ikke kan vise seg annet enn på bilder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...