Gå til innhold

Hvor store er/var deres 7-8 mnd babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei lita jenta på 7,5 mnd som er ca 6 kg og 62 cm.

Hun er 3 mnd prematur, så jeg lurer på hvor langt unna hun er sine jevngamle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på 8 mnd kontroll veide min 10,5 kg og var 75 lang, han er gutt da,de bruker å være litt større enn jenter..også er han større enn de andre på sin alder har jeg sett,selv om helsesøster sier han vokser helt fint til å være seg selv:)

Skrevet

Bo var 9040g og 72 cm lang da han var 7 mnd. Stor gutt!

Skrevet

Frøkna her var 70 lang og 8600 g på 7 mnds kontrollen :)

Skrevet

Min lille var 8390g/68cm på 7mnd kntr :)

Skrevet

73,5 lang og 7,3 kg tung på 8-mndkontrollen. Syns det virker som om tulla di er på god vei til å ta igjen sine jevnaldrende jeg. Kommet ett godt stykke på vei allerede, bare etter 7,5 mnd.

Hvor stor (lita) var hun da hu kom?

Skrevet

Hun var 1225 gram (egentlig litt stor til å være født i uke 27+2) og nede på 1 kg på det minste.

Det går i hvert fall jevnt oppover, 150 gram i uka, men ser ikke helt når hun skal klare å nærme seg de jevngamle, siden de fleste legger på seg minst like mye i uka. Egentlig gjør det jo ikke noe så lenge hun er frisk og fornøyd, selvfølgelig - men er litt moro å se hvor i løypa andre barn er :)

Hvor stor var di/din ved fødsel, temine?

Skrevet

Det var da ikke så verst=)

Min lille flis var 7,2 kg og 70 cm på 8 mnd-kontrollen; ikke så langt unna din det da;)

Skrevet

Min var 3100g og 52,5 cm,. Ble operert 3 uker gml, med påfølgende 2 uker på respirator. Dette førte med seg vektnedgang, og han har enda ikke kommet etter de jevnaldrende på vekta. Høyden har han derimot:) Her går det jevnt og trutt stort sett opp 100g pr uke, av og til litt ned, en sjelden gang litt mer.

Bra hun er feisk og fornøyd da, det er jo det som teller. Min knert trives og, spiser så som så, men smiler, ler og utvikler seg som bare det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...