Gjest Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Hva er "normalen" for symfysemål i uke 28+3?? Jeg ble målt til 23. Vet jeg lå litt over sist jeg ble målt. HAdde en vikar lege nå, og ahn sa ingenting om det fortsatt var litt høyt eller om det er på normalen... Noen som vet??
Minnie_Moon Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Skriver de det ikke opp på helsekortet? Merker av i den grafen? Da vil du jo se hvor du ligger i forhold til normalen. Når jeg ser på helsekortet mitt så er det grønne området mellom 23 og 28 cm i uke 28. Så da er du jo i den laveste delen av skalaen etter det. Når ble du målt sist, og hva var du da?
rima Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 Se på helsekortet ditt. Han må vel ha ført opp målet ditt der og da ser du om du følger din egen kurve hvertfall. Jeg synes jo det hørtes lavt ut jeg da. I uke 29+0 hadde jeg et mål på 26 cm og det er litt under rødstreken på skjemaet. Ut fra skjemaet ser det ut som normalen i uke 29 ligger på ca 27 cm. Dette bør du få sjekket av jordmor eller av fastlegen din. Husk at alle leger og jordmødre måler forskjellig da. Lykke til!
Nr-3-i-Magen Skrevet 29. juni 2009 #4 Skrevet 29. juni 2009 Jeg hadde sf-mål på 29 cm da jeg var 28+3 - det er helt øverst på det grønne feltet.
2prinsesserogbim Skrevet 29. juni 2009 #5 Skrevet 29. juni 2009 Hadde sf-mål på 30 i uke 28+6... Men vet eg og har litt stor baby i magen også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå