jons_gravid Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Vet jo at det var noen som ble gravide omtrent samtidig med meg, men de gangene jeg har vært inne og lest de siste mnd har jeg kun sett innlegg fra de som hadde termin i mai eller etter august. Selv har jeg termin 12/8 og runder 34 uker i morgen. Er det noen andre som også har termin rundt da? Hvordan går det med dere i varmen? Selv synes jeg det går ganske bra, men har en tørrhoste som forringer livet litt om dagen, er i gang med fjerde uka med hosting og håper virkelig den begynner å gi seg snart så det går an å få gjort noe uten hostekuler som tar på kreftene.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 29. juni 2009 #2 Skrevet 29. juni 2009 Hei! Er en stund siden jeg var her inne på grunn av ferie. Men jeg har termin samme dag som deg. Jeg merker godt varmen, men så lenge jeg ikke gjør så mye og drikker masse så går det bra. Èr fort sliten, men ellers har jeg vel ikke noe annet som plager meg for tiden. Ser nå veldig fram til å se lille jenta i magen min. Merker liv hver dag og hun er veldig aktiv. Har pga en sykdom jeg har vært inne til ultralyd hver 4. uke. Forrige gang for 2 uker siden, viste ul at jeg ventet en stor jente. Magen var langt over snittet og det samme var livmoren. Hodet var rett under snittet. Så hun tar iallefall til seg nok med næring og det er veldig betryggende. Skal til ny ul i uke 36 og er veldig spent om hun fortsatt er veldig stor og om de da ev. må vurdere når tid jeg ev må settes i gang...
kosejent1 Skrevet 30. juni 2009 #3 Skrevet 30. juni 2009 Jeg har termin 28. august så to uker etter deg. Runder 32 uker i morgen og formen er fortsatt fin. Litt varm og trøtt, men klager ikke;-) skal til legen i morgen og håper på en ekstra UL for vekstestimering da legen var redd for at gutten i magen var noe liten. Gleder meg masse til å se han igjen! Håper dere har en strålende sommerdag;-)
cathy 2 på under 1 år Skrevet 30. juni 2009 #4 Skrevet 30. juni 2009 Hei! Jeg har termin 28 august, så runder 32 uker i morgen! Jeg sliter en del i varmen og har fått MYE vann i kroppen no disse dagene med sol. Sliter mye med bekkenløsning og låsning , og allergi også no så er ekstra trøtt og sliten pga det. Jeg synes ikke jeg har noe og klage over har jo vært prøvere i 5 år når det endelig klaffet og har bare 2 mnd igjen no så gleder meg masse!!
Kine71 Skrevet 30. juni 2009 #5 Skrevet 30. juni 2009 Heisann jenter! Jeg har termin den 24/8. Blir altså 33 uker på fredag. Synes ukene har gått fort jeg. Har ferie nå og så permisjon, skal altså ikke tilbake på jobb før om et år:0) Synes det er godt med finværet. Så lenge jeg drikker rikelig og kjøler ned beina i hageslangen går det helt fint å sitte i solen. Merker at jeg er lat. Ser rundt meg på alle hybelkaninene, men skal la de ligge til det blir en dag med overskyet vær. Ellers sover jeg godt i 4 timer på natten, så må jeg opp. Går på do, spiser litt og leser avisen før jeg legger meg og sover i 4 timer igjen. Begynner å bli en vane dette nå..... Var foressten på ul.lyd på fredag. Gutten vår ligger midt på vekst-kurven, så om han blir født på terminen veier han ca 3600. Blir spennende å følges fremover jenter:0)
♣ Christiane ♣ Skrevet 1. juli 2009 #6 Skrevet 1. juli 2009 Heisann Jeg har termin 14.08 og venter en gutt. Formen har vært stort sett fint hele svangerskapet, men har begynt å få mye vann i beina pga denne varmen. Ser ut som en elefant når kvelden kommer, men hvis dette er alt jeg skal plages med så får det bare være. Har ikke hatt vektestimering siden uke 28/29, da lå han midt på kurven og lå an til å bli rundt 3600, men mye kan ha skjedd siden den tid. Syns ihvertfall magen begynner å ta plass, men sånn skal det vel være. Etter 6 års prøving og masse prøverørsrunder, så blir det kjempestas med baby.
kosejent1 Skrevet 1. juli 2009 #7 Skrevet 1. juli 2009 Så mange "slitere" her inne med termin i august . utrolig gøy! Håper dere ikke er for varme. Jeg har også fått vann i kroppen de siste dagene grunnet varmen, men håper på å holde det i sjakk med bevegelse og masse vann. Var på kontroll i dag og gutten i magen hadde det supert! Alle kroppsdeler var proposjonert og han er ca 2 kg stor allerede. Legen sa at dette var en helt normalt og på kurven, men synes det hørtes mye ut.... Etter 4 års prøving og 6 innsettinger (IVF/ICSI) er det virkelig en drøm å få oppleve dette her;-) Ha en strålende uke jenter og håper dere ikke er for varme!
jons_gravid Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2009 Hei Prøveren på nr 2 - Gravid. Jeg har også vært til ultralyd like ofte pga hjerteklaffeil hos meg og det er fint å få se den lille så ofte ) Jenta vår ligger også an til å bli en stor jente, men vi satser på at det samme som skjedde med gutten vår sist skjer denne gangen også, at veksten dabber kraftig av på slutten slik at hun blir en gjennomsnittlig stor baby. Gutten vår var ved fødsel 200 gr under guttegjennomsnittet etter å ha ligget an til å bli ca 4,5 kg helt til de siste ukene. Håper det samme skjer med deg, i alle fall dersom du ikke ønsker å møte henne før termin, da. Hvor skal du føde? Vi har fått fødeplass på Riksen igjen, det er de som følger meg opp under svangerskapene mht hjertet derfor ønsket vi oss dit.
jons_gravid Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. juli 2009 Har nå rundet 35 uker og begynner å se slutten på dette svangerskapet. Nesten litt vemodig, vet jo ikke om det er siste gang vi venter barn og jeg elsker følelsen av den lille som beveger seg og utvikler seg i magen... Utrolig artig at vi er ganske mange som lyktes med forsøk omtrent på samme tid! Og så så fint at det er flere som har hatt mange innsettinger bak seg som endelig lyktes! Ser det er flere som har vært til ekstra ul for vekstestimering, godt vi blir fulgt ekstra opp når det er noe. Og som regel går det jo bra uansett. Synes det er godt med væromslaget vi fikk, begynte å bli litt vel varmt døgnet rundt. Har vært hos legen for tørrhosten også, og heldigvis var det en vikar der som tok tak i problemet på en helt annen måte enn fastlegen min. En flott voksen dame med sydlandsk temperament; hun var helt fra seg av hvor fælt jeg har det med den leie hosten og ordnet med en hel haug med blodprøver, resept på antibiotika og Cosylan og på toppen av alt fikk jeg en god klem av henne da jeg skulle gå. Er bare et par dager unna å runde fem uker med den fæle hosten så nå håper jeg dette gjør susen. Lykke til videre alle sammen, blir spennende å følge med på hvem som føder når.
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 11. juli 2009 #10 Skrevet 11. juli 2009 Hei jons_g06+termin12/8-09! Ja, er meget spent på jordmor og ul kontrollen til tirsdag. Har målt symfose fondus målet til å være langt over det som er snittet. Vel og merke hjemme, liggende med målbånd. Har gjort det en gang før og da målte jeg det samme som jordmor. Så er ekstra spent på kontrollen til tirsdag. I tillegg skal det vurderes om jeg skal få tilbud om modningsakupunktur fra uke 37 på Fødeavdelingen. Jeg skal føde på sykehuset i Kristiansand, og det er der jeg blir fulgt opp. Er veldig fornøyd med oppfølgingen jeg har fått derfra. Ellers er jeg enig i at det er godt det har blitt litt kjøligere. Det var noen netter der jeg sov veldig dårlig... og omtrendt ikke orket å gjøre en ting fordi jeg var såå sliten av varmen. Satt ute i skyggen under paviljongen og drakk vann og leste blader og aviser. Det var nok for meg, men nå som det er blitt kjøligere kan jeg gjøre litt mer, om jeg bare tar pauser innimellom. Det begynner å bli tungt med stor mage, og ser virkelig fram til babyen er født! Lykke til med fødselen alle sammen!! Gøy at det er så mange slitere som venter i august!!
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 20. juli 2009 #11 Skrevet 20. juli 2009 Lykke til med innspurten jons og kosejent1 :-) Klem
kosejent1 Skrevet 21. juli 2009 #12 Skrevet 21. juli 2009 Takk skal du ha Snøfilla;-) Gleder meg masse til å hilse på mini når han kommer ut, men håper han holder seg inne et par uker til. Håper du nyter sommeren sammen med lille Even!
Gjest Skrevet 23. juli 2009 #13 Skrevet 23. juli 2009 Jeg har termin 22. August, så er 36 uker i dag. Men om nøyaktig 3 uker den 13. August kommer lillegutt med planlagt ks:-) Utrolig deilig at det ikke er så lenge igjen, formen er ikke så veldig bra, så kjenner jeg er utålmodig etter å møte gutten vår. Men jeg prøver jo også å nyte de siste ukene med magen og sparkene, vet jo ikke om jeg får oppleve det igjen. Nyter og hvert eneste sekund med min lille sønn, veldig spent på hvordan det blir å være tobarnsmor:-)
jons_gravid Skrevet 24. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 24. juli 2009 Så spennende Emilia.... Rart å vite akkurat når fødselen skjer, selv vet jeg jo bare at det skjer mellom nå og slutten av august siden terminen er 12/8. Deilig å være ettbarnsmor så det blir nok fint å ha to også! Og du får jo to veldig tette også, mine blir det godt og vel to og et halvt år mellom. Lykke til den 13/8!
Mamma til 2 søte jenter Skrevet 29. juli 2009 #15 Skrevet 29. juli 2009 Ja, nå har jo jeg termin i august, men på fredag den 31. juli blir jeg mamma på nytt! Har baby i seteleie, og kan ikke tenke meg setefødsel, så da blir det planlagt keisersnitt. Både gleder og gruer meg til selve keisersnittet, men skal bli veldig godt å få det overstått. I morgen er det time hos jordmor, og dagen etterpå er det å møte tidlig på fødeavdelingen for keisersnitt. Blir kjempespennende!! Skal fortelle dere hvordan det gikk når jeg er kommet vel hjem fra sykehuset. Gleder meg til å få det overstått, da jeg har gått med maserier i flere dager nå, og det er slitsomt, i tillegg til vondt i skuldre, rygg og bekken. Lykke til om det er andre som føder før jeg kommer innom her igjen!
jons_gravid Skrevet 30. juli 2009 Forfatter #16 Skrevet 30. juli 2009 Lykke til med keisersnittet i morgen, Prøveren på nr 2 - Gravid, tenk, i morgen er du tobarnsmamma!!!
tuppelupp Skrevet 15. august 2009 #17 Skrevet 15. august 2009 Hei alle sammen! Her var det flere jeg husker fra prøvingen. Så hyggelig :-) Jeg har termin 29/8 og er nå i uke 38. Har egentlig hatt et fint svangerskap med lite plager. Kun litt bekkenplager mot slutten men fått god hjelp av kiro. Har ikke fått noe vann i kroppen og vekten er fin. Varmen i juni ble litt slitsom etterhvert men det var deilig å sole seg litt også. Selv om formen er ganske bra begynner jeg nå å bli skikkelig lei og utålmodig. Sover veldig dårlig og det tærer på. Snuppa i magen er også veldig aktiv og det er selvfølgelig koselig men kan også være slitsomt må jeg si. Så nå er det bare innspurten igjen. Jeg kan faktisk fremdels ikke tro at vi er så heldige at vi faktisk lyktes til slutt og at jeg om ikke lenge er mamma. Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå