Gå til innhold

Forelsket meg i en tyrker når jeg var på ferie, OG har mange spørsmål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hehe, ja det er enda godt det da. Alle kan bedre seg.

Skrevet

Hi du sier at han vil bo i tyrkia, vil du flytte dit med ungene etterhvert da?? (det hadde jeg hvertfall aldri gjort)

Skal du først satse er det vel lurt å tenke langsiktig og ikke "jaja det tar vi når den tid kommer"

Jeg for min del er enig med sjefsmegga, slike historier jeg har hørt også

Skrevet

Har ikke tenkt så mye over det enda, men muligheter for at jeg bor i tyrkia 3 mnd på sommeren eller noe slikt..Og han kan bo her på vinteren , da jobber de ikke uansett

Skrevet

Ville forresten tenkt mer på ungene enn meg selv i en slik situasjon.

Skrevet

Skader vel ikke ungene om jeg får meg en tyrkisk mann?

Annonse

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg ville holdt meg langt unna tyrkiske menn som man møter som en sommerflørt. Det tror jeg du egentlig innser siden du stiller spørsmålet og ut av alle svarene du får...

Skrevet

Jeg har ikke bare vært sammen med en, men flere tykiske menn.

Har tre lange (hvorav to seriøse) forhold med tyrkiske menn bak meg.

Dog var disse ikke bare bosatt i Norge, men født her i tillegg, noe som helt klart utgjør en differanse.

Først vil jeg spørre deg, hvor i Tyrkia er han fra?

Er han fra Konya? Hvor traff du ham? Marmaris, Alanya, Antalya, Side eller et annet sted?

Har han presentert deg for noen han kjenner? Og har han tatt deg med og vist deg ting som IKKE er "vanlig turistmøl" eller har dere bare gjort "turistting" sammen?

Grunnen til at jeg spør om dette er at det faktisk kan være relevant for hvor seriøs han er og hvilken fremtid som evt kan finnes for deres forhold.

I hovedsak vil jeg si det slik dog; tyrkiske menn kan være kjekke, fantastiske og sjarmerende. De kan også virkelig snu om på flisa og være noen onde, kone/kjærestebankende fanatiske småjævler:p Og de farligste av dem er de som fremstår som moderne, men kommer fra bitte små fattige landsbyer i Konya og søker lykken feks i Alanya og Antalya.

Skrevet

Takk for svar :)

Han er i fra alanya og jeg traff han der :)

Han jobber til sent på kveldene hver dag så ble ikke tid til å gjøre så mye utenom å snakke og gå turer..Den ene dagen han hadde fri ble jeg med han og noen venner på båt tur( ikke disse turist-turene!),..Har møtt broren hannes også..

Så var vi på stranden i noen timer når han hadde fri+ at jeg var med han til frisøren eller barbering da.. :) Han har vist meg hvor han bor og kommer i fra, gått en del turer i området der han er i fra.. Så noe utenom turist-tingene har vi gjort:)

Var på disckotek en natt også, men det var mitt forslag, heh e;)

Vet ikke om dette sier deg noe men...

Skrevet

At han er fra og bosatt i Alanya er ikke en bra ting. (Det tilhører Konya, som er et fylke)

Er han virkelig FRA Alanya? Han er ikke fra et eller annet sted i nærheten, men bosatt der nå?

Det dere har gjort sammen og at du har fått møte venner og familie trenger ikke ha noe å si (i alle fall ikke dersom det kun var andre menn, ingen damer!) men sånn umiddelbart er jo det en positiv ting at han har tatt det med på ting som er litt off stream og i tillegg lar deg møte hans venner og kjente.

Jeg ville dog likevel vært skeptisk, selv anser jeg tyrkiske menn som skumle, og slett ikke ærlige og snille. (på tross av at jeg kjenner hele to unntak til regelen:p)

Trå meget varsomt, så kanskje.

Men jeg ville nok anbefale seg å stifte noe nærere kjennskap til tyrkisk miljø feks her i Norge og finne ut litt mer før jeg hadde turt å satse på en slik ferieflørt. Du vil nemlig oppdage at miljøene (men sikkert tusenvis av mennesker han vet hvem er) er meget spseielle. De er ikke lukkede, men du skal vite hva du ser etter før du finner de helt klare feilene...

Lykke til uansett hva du velger.

Skrevet

hmm..Har vært i alanya 7 ganger men forstår enda ikke dette med Konya...hva er galt ? om du orker å forklare...

Han er i fra alanya ja, hele familien bor der.

Jeg er jo skeptisk..Helt klart.. Men jeg liker jo han utrolig godt, og han virker som en ærlig mann..Sikkert mange som gjør det, men jeg tror liksom på han da..Men burde kanskje ikke gjøre det..

Reiser jo snart nedover igjen så regner med at vi blir bedre kjent..

Kjenner jo ingen fra tyrkia som bor her i norge..

Hva mente du med: De er ikke lukkede, men du skal vite hva du ser etter før du finner de helt klare feilene...??

Er det ellers noe spesielle signaler og farer jeg må være ekstra obs på??

Skrevet

Tja... Men det er ikke så lett når en er forelsket..

Skrevet

dytter litt:)

Annonse

Skrevet

Hvis Konya er Hordaland, så er Alanya Bergen. Det er ikke positivt at han er fra Konya (,mao Alanya). Slik forstår jeg det på innleggene over...

Jeg synes det virker som du venter og venter på at noen skal godkjenne denne mannen for deg, her inne. Om 99 stk sier at du bør holde deg unna, så hører du heller på den ene som ber deg ta sjansen....

Jeg hadde ALDRI tatt sjansen, og spesielt ikke med tanke på barna. Men det er meg.

(Kjenner forøvrig også en tyrker som giftet seg til landet, og som nå er skilt..x-konen var nok veldig forelsket som giftet seg med han.)

Skrevet

det er bra skrudd i hue og ville gå for en ferieflørt...iallefall en Tyrker!!!

Få opp dine meget blå øyne og innse realitetene her, han bruker deg!!

Du er nok bare et ferieknull fra hans side som han kanskje ser en mulighet til å komme seg til norge med.

Skrevet

ER det jenter eller gutter DU har da HI?? Nicket sier en ting, innlegget et annet..

Jeg tror han ser på deg som "lett på tråden";- du har jo ihvertfall hatt sex med TO ulikemenn uten å forplikte deg til de (gifte deg) siden du har to barn med to forskjellige..Og ikke for å si noe galt om tyrkiske menn;- for Tyrkere generellt er det viktig at jentene er "dydige", mens gutta får lov å "rase" fra seg..Da må de nødvendigvis "rase fra seg" med type jenter de ikke vil dele resten av livet med....Hvis ikke blir det ingen "dydige" piker igjen i landet til å bli gode mødre og hustruer,- ergo,-de "går på utlendinger";- fordi for "tursitjentene" er det ikke så farlig å "tulle litt rundt" hverken for sitt eget rykte eller fremtidsutsiktene deres....Og ingen "Harm done".....Hverken for Tyrkiske jenter,som får forbli dydige, guttene får "trent" seg og utenlandske jenter "får seg"..OG alle er lykkelige :o)

MEN, så er det selvsagt dette med "ingen regel uten unntak"...

Skrevet

For meg virker det litt som du lukker ørene for infoen du får her... Er helt enige med de fleste at dette er ikke noe å satse på. Tror nok de fleste tyrkere/ grekere etc er som du forteller med sommer flørtene sine. Og noe av grunnen til at han bruker så mye tid og penger på deg er muligens pga at han vet at du kommer tilbake??

Uansett hva det blir til håper jeg du klarer å legge forelskelsen litt bort og se hva som er best for deg og ikke minst barna dine...!

Skrevet

Var nylig i Alanya sammen men min mann og barn. Vi fikk fort en faviorittrestaurant hvor vi gikk ganske mange kvelder. Det var en norsk dame som jobbet der og henne ble vi ganske godt kjent med. Hun hadde vært sammen med en tyrker, og det var grunnen til at hun flyttet nedover, men var nå singel og selvstendig men trivdes så godt at hun ble der til tross.. Hun fortalte oss en del historier om hvordan guttene på restaurantene sjonglerte med jenter der nede.. Og hun sa at norske jenter er kjent for å være utrolig naive.. Ettersom jeg var der med mann og barn, var ikke jeg den jenta som fikk størs oppmerksomhet der, men jeg satt å så på hvordan de førtet med de norske og svenske jentene som var der. Jeg ble nesten litt flau. Men tror jo det kan ha noe med at vi jentene fra kalde nord ikke er vant til en sånn oppvartinig og intens flørting som de driver med.. Det er mange fine ord og handlinger, men hun vi prata med sa at mange at guttene brukte en del penger for å få jentene til seg, og så levde de på jentene etterpå..

Jeg støtter de som er negative til å innlede et forhold med en gutt (tyrker eller greker eller hva som helst) på et feriested. De tjener jo pengene på tips, og for å få tips er de avhengig av å flørte og sjarmere.. Så jeg tror at så fort den ene ferieflørten er reist, rettes oppmerksomheten mot en ny.. Dette sier jeg med bakgrunn i det jeg har sett, og ikke for at jeg er fordomsfull. Normalt sett er jeg positiv til å oppleve nye kulturer, men jeg tror kanskje ikke man finner kjærligheten i en servitør fra Alanya (MED ENKELTE UNNTAK SELVFØLGELIG!!!!)

Skrevet

WHAT? Hva er dette? For en gjeng med fordomsfulle mødre!!

For det første, alt som fremstilles i media er kanskje sant, men dette gjelder ikke alle tyrkere..Kjære dere, tenk dere om før dere kommer med disse utsagnene.

Det finnes MANGE flotte, trofaste og familiekjære tyrkere.

De har alt som en helt vanlig mann fra norge har, om ikke mer:)

Og jada, jeg vet det finnes mange som bare vil ha seg en ferieflørt der nede, men dette gjelder vel både for norske og tyrkiske gutter/jenter.

Jeg traff selv mannen i mitt liv i Alanya for 2 år siden.

En skikkelig kjekk bargutt! wow, krise. Gi dere da damer!

Vi er fortsatt sammen, forlovet og lykkelig.Jeg stoler helt og fult på han.

Og han på meg.

Har blitt kjent med mange skandinaviske damer som er i samme situasjon som meg, og som ikke har blitt lurt:)

Så til kjære HI, ta sjangsen. Du lever bare en gang. Og er enig med deg, hadde han brukt deg som en flørt hadde han ikke orket å bruke tid og penger på deg etter at du var reist hjem igjen.

Skrevet

Haha, ler som jeg griner her. Kjenner dere noen tyrkere dere som sier de er voldelige, ikke trofaste og er bare ute etter å komme til Norge?? Jeg er fra tyrkia, og kan love deg at de færreste er slik dere bedrevitere beskriver, man kan ikke dra alle under en kam.

Dere er tragisk som sitter her å dømmer tyrkiske menn som om alle skulle vært lik, bare fordi enkelte gifter seg med norske damer for å få opphold. Det blir som å si at alle norske jenter er horer fordi ett få tall reiser til syden og drikker seg drita full og puler alt av mannfolk.

Skrevet

hahahahahahah, skal jeg le eller gråte??

halloooo, vi lever i 2009!! våkn opp!!

finnes mange gode menn i tyrkia!! jess!! flaut å lese hva dere har skrevet, budre skamme dere!!! alle sammen!!

Skrevet

Herregud så mange fjerne svar du får,hahaha.

Jeg er gift med en tyrker fra Alanya..10 år snart.Alle er ikke duster.

Vet du,det finnes ingen annen måte å finne det ut på enn at du prøver å se om det kan funke ;-)Fikk mye pes når jeg møtte mannen min jeg og.Svigemor er det ikke no galt med heller.

Mitt råd er å angre på noe man har gjort er bedre enn og angre på det man ikke har gjort.Kjør på!!

lykke til!!

Gjest Nydelige Christina&Nathalie
Skrevet

Jeg har aldri vært sammen med en tyrker eller noe muslimer i det hele tatt og kommer aldri til å skje heller..religion er vel ordet her!!

Jeg for en dårlig følelse av dette innlegget, du bør absolutt ikke satse på en ferieflørt fra tyrkia!!?!

Sorry, men jeg synes du virker utrolig naiv...tenk på ungene dine, hadde jeg vært skilt og hatt 2 barn med 2 forsjellige fedre så hadde jeg holdt meg singel i mange år og brukt all min tid på barna mine...norsk mann eller tyrkisk mann..barna kommer først, slik tenker jeg og sikkkert mange andre også.

Jeg har vært i tyrkia med samboer min og vi snakket med mange servitører der nede (de setter seg jo ned å prater med deg om du vil eller ikke), og jeg husker godt hva han ene sa til samboeren min: Jeg har kone og 3 barn hun er hjemme hele tiden å passer barna mine, jeg jobber og så har jeg 2 elskerinner...så ler han....rett før jeg spydde om den ekle maten vi fikk servert!!

Nå har jeg fått avsmak generellt etter tyrkia turen vi hadde...blir aldri mer tyrkia på oss, innpåslitne og masete mennesker...iallefall i Alanya! blæ....

Skrevet

Litt mere positive erfaringer nå ser jeg, flott :)

Nuttis : Tusen takk :) Traff du mannen din i tyrkia?

Nydelige Christina&nathalie:

For det første: Har jeg vært gift?`Hvordan kan du sitte der å be meg om å være singel lenge når du ikke vet noe som helst av mitt liv? Hva om jeg alltid har vært singel-? Hva om jeg hadde vært enke? Hva om, hva om? Du aner jo ikke noen ting om meg.. Jeg setter alltid barna mine først og kommer alltid til å gjøre det. Så vet du det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...