Gå til innhold

Forelsket meg i en tyrker når jeg var på ferie, OG har mange spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, ja jeg ble kjempe forelsket rett og slett.. Og skal nedover for å besøke han snart..

Men er veldig skeptisk, mtp kultur, osv..

Noen som har tyrkiske kjærester her? Og som kan fortelle meg litt?

Han er ikke religiøs sier han.

Jeg har 2 barn med to forskjellige fedre og er redd for at familien hans ikke vil akseptere jentene min? Noen som vet hvordan dette er? Hva slags syn de har på norske jenter med barn fra før av?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt to barn med to ulike fedre ville jeg tenkt meg ekstremt godt om før jeg involverte meg med en ny mann uansett nasjonalitet..

Skrevet

Nicket ditt sier at du har gutter, ikke jenter.

Ang å forelske seg i en tyrker, så vil jeg vel tippe det er litt dumt. Altså, det er da noen slike forhold som fungerer, (Ferieflørter) men tror ikke det er flertallet nei!

Skrevet

Har flere tyrkiske venner, men for å være ærlig så kunne jeg ikke tenkt meg tyrkisk kjæreste selv hvis jeg var singel, ikke mest pga tyrkiske menn i seg selv, men mødrene deres...kremt...

Ei god og nær venninne var gift med en tyrker i mange år, men hverken hun eller barna hennes, eller barnet hun fikk med ham ble akseptert av kvinnene i den tyrkiske familien. De mente rett ut at hun var hore og uverdig siden hun hadde barn fra før, og etter hva mine tyrkiske venner sier så er det bare slik det er. De vil selvsagt alltid finnes unntak.

En annen ting er at disse ferie kjærestene skjeldent er trofaste. En jeg kjenner fortalte meg at hans bestevenn hadde et 15talls vestlige jenter/ kvinner som kjærester som besøkte ham et par gang i året. Alders spranget mellom disse var fra 17år til 45 år.

Jeg er redd du kan bli skuffet, og et tråd, se på det som en flirt, slike forelskelser går fort over hvis man ikke dveler for mye med det. Det koster fort mye mer enn det smaker, og det er forferdelig vondt hvis man legger mye i det og blir skuffet, kansje opptil flere ganger også.

Tyrkiske gutter/menn er herlige, og mange svært kjekke og romantiske, men når hverdagen kommer så er det ikke gull alt som glittrer, og en tyrkisk svigermor kan fort bli et stort helvete å forholde seg til. Hvis du vil satse på noe, for guds skyld, få ham hit opp, ikke flytt dit ned!!

Skrevet

Tro du meg....disse guttene der nede vet hvordan de skal smelte ei norsk jente kun for å ha en mulighet til å komme til Norge!

Det tar nok ikke lang tid før han frir til deg og du må starte hele pakke med udi for å få han inn i landet!

Også er dere gift i 3 år og da er det takk for hjelpen og hade bra!

Nå skal jeg ikke slå alle over en kam, men dette skjer OFTE!

La det bli med en ferieflørt og lev på minnene er mitt råd til deg.

Jeg er sammen med en Tyrkisk mann som forteller meg mange sånne historier og det er slik han kom inn i landet!

Han var gift i 3 år og så fort han fikk siste papiret(bosettelsetilatelsen) så flyttet han fra kona. Nå er di skilt og han bor hos meg. Men riktig overfor henne er det ikke!

Så tenk deg godt om....bare et godt råd fra ei som veit mye fra den andre siden......

Skrevet

Ja, har hørt alle disse historiene om jenter som har blitt lurt.. Vil ikke virke dum og naiv heller, men jeg liker han..VIRKELIG! oG da er det kanskje en sjangse jeg må ta? eller? hmm

Jeg tror han og stoler på at han ikke er med andre jenter nå..

Det finnes gode menn i tyrkia også, hehe.

Men jeg er jo selvfølgelig skeptisk..Og vil ikke at dette bare skal være en ferieflørt..

Annonse

Skrevet

huff, ikke enkelt da skjønner jeg.. men er ALLE så i mot det å ha barn fra før av?

Skrevet

Vel, jeg kan si med 99% sikkerhet at han neppe mener noe videre alvor enn flirt, kansje opphold i Norge. Sånn er det bare desverre. Og personlig så mener jeg at det ikke er verdt å ta sjansen på. Menn forelsker seg gjerne de også, men det går veldig fort over for de fleste. En to barn alenemor er neppe beste fangsten heller, brutalt, men sant. Og særlig når det gjelder tyrkiske gutter. En venn av meg sa rett ut: den dagen han gifter seg skal han finne ei tyrkisk jente, jomfru og av god familie. I dag har han norsk kjæreste, som tror han mener alvor...jeg legger meg ikke i det, men jeg vet hans syn. Selv om han har 2 barn med norske kvinner og er glad i de barna så skal hans framtidige kone være kysk.

Skrevet

Og en mann med en slik moral vil du ha, Mavi72??!?!

Skrevet

hmm..skjønner folk er skeptiske.. Men hvorfor skal han gidde å bruke så mye tid og penger på meg da? Han ringer og sender sms flere ganger daglig..Han hadde vel ikke gjort det om han ikke brydde seg om meg og bare så på meg som en flørt?

Skrevet

Ja, bortimot faktisk. )99,99%, finnes alltid en og annen familie som ikke tar det så nøye, men stort sett er det uakseptabelt med barn fra før. Men guttene må gjerne gifte seg med norske jenter for å få opphold i Norge, så de kan være fin i trynet som bare det inntil den tid. Men de ekteskapene er ikke medregna for dem. En hadde både tyrkisk kone i Tyrkia, med 4 barn, og norsk kone med 2 barn i Norge. Hans mor viste om det. Helt ok at menn drev på slik. Det er en kultur som er veldig ulik vår, med en helt annen moral, der kvinner av vestlig kultur faktisk blir sett på som helt greie tømmestasjoner, muslimske menn skal jo ikke la sæden falle til jorden, så å ha elskerinner er jo vel ansett i så måte.

Skrevet

Hehe, vel, slik er menn...og hvis utsiktene er å komme seg til Norge, da er det utrolig hva de kan finne på.

Mulig han bryr deg om deg nå, men tro meg, mamma er viktigst for de gutta der ;-)

Skrevet

Du fremstår som noe naiv, men det er du sikkert klar over.

Tror du ikke at alle de andre jentene som forelsket seg i ferieflørten også trodde at dette var alvor osv.?

Annonse

Skrevet

hmm.. men har jo hørt om flere som har giftet seg med en tyrkisk mann og samtidig har hatt barn fra før av og alt har gått bra.. Så det kan ikke stemme at sååå mange er slik som du beskriver.

Skrevet

Ja, vet jeg fremstår som naiv nå..Forelsket vet du ;)

Men han virker utrolig god og pålitelig..Han har ett lengere forhold bak seg også.. Og hvorfor skal han orke å bruke så mye tid og penger på meg om det bare var en flørt? det er det jeg ikke helt skjønner..

Har snakket med han hver dag siden jeg kom hjem

Skrevet

Hei Mom2Two.

Hmm...ja skjønner hva du mener, men jeg fikk ikke hele historien servert da første kvelden;o)

Litt og litt kom fram etterhvert og han er helt enig at det ikke er god moral i dette! Han trodde nok han var forelsket i henne, men etterhvert skjønte nok han at han var mer forelsket i tanken om å komme til Norge.

De hadde det bra i begynnelsen, men ting ble dårlig etterhvert...

Men han er i bunn og grunn en snill mann som advarer mot slike situasjoner som hovedinnlegger skriver.....

Hadde hun vært min venninne hadde han nok advart henne....så moralen har i hvertfall bedret seg;o)

Skrevet

Du snakker som om du kjenner alle og alles situasjoner..

trenger ikke å dra alle i en kam da..Kan jo faktisk være at han liker meg og.

Skrevet

Vel....alltid unntak. Og ikke alt den norske kona får vite....så er man lykkelig i uvitenhet så er det vel kansje greit?

Vær forsiktig. Jeg svarer kun utifra det jeg vet og har sett selv med egne øyne. Du har et dårlig utgangspunkt som 2 barns alenemor, som på topper har barn med to forskjellige fra før. Hadde du vært skillt og hadde to med en og samme så hadde det kansje vært litt "finere" sånn utad for dem også... Brutalt, men slik er det. Ikke bare for tyrkiske menn, men også for mange norske.

Skrevet

Han orker og gidder å bruke så mye penger på deg fordi han ser at han har en mulighet til å komme til Norge. Du må ikke glemme at Tyrkia er et fattig land med på muligheter, i Norge finner de gull og grønne skoger....

moren min møtte en tyrker på ferie i Tyrkia for 6-7 år siden. De ble forelsket, mamma besøkte han noen ganger i Tyrkia, men han maste mer og mer om penger, ekteskap osv...mamma valgte å kutte han ut, men han ringte flere ganger HVER dag i TO år etter at mamma kutta han ut...Enda etter så mange år sender han meldinger og kan ringe...

De menneskene der nede er desperate etter å komme til rike Norge...for enhver pris...da blir utgiftene til sms og telefonregninger småpenger hvis de ser sitt snitt til å komme hit....

Skrevet

Ja, jeg vet..Har møtt mine fordommer med å ha 2 barn med to froskjellige fedre her i norges også..

Men det er vel lov å håpe? og ikke minst å tørre..skal være forsiktig. Men som sagt, skjønner ikke hvorfor han bruker så mye tid og penger på meg om han ikke mener noe med det.

Skrevet

hmm..Men han sier jo at han helst vil bo i tyrkia? Kanskje han sier det bare for å "skjule" at han vil til norge? hehehe..

Virker sikkert veldig naiv jeg nå, men..Jeg er kjempe forelsket i denne mannen.. Og tror det er gjensidig..

Skrevet

Jeg har faktisk skrevet at det finnes unntak, men disse er det jaggu langt i mellom. Så med tanke på barna dine så synes ikke jeg du burde ta sjansen overhode. Menn fra andre kulturer har mer tilbøyelighet til å bruke vold for å tukte kone og barn også, noe du virkelig bør ha i bakhodet før du utsetter barna dine for den risikoen, for den er faktisk temmelig høy.

Min venn sa selv at hans far og brødre tukter barn og koner med hånda og beltet. Han selv håper han aldri vil gjøre det, men med tanke på at dette er noe han har vokst opp med så kan kan ikke garantere hva som kan skje i kampens hete som han sier.

Trolig en av grunnene til at han er ugift og ikke har omsorg for barna sine annet enn samværshelger. Han tørr rett og slett ikke.

Så denne gangen bør du bruke hodet og ikke hjertet synes jeg. La det få litt avstand og tid om ikke annet i første omgang, så kansje det rosa sløret for øyene dine letter litt.

Skrevet

har du spurt han om hvorfor han vil bo i Tyrkia? Har han utdannelse? En god jobb? Er familien fattig eller rik?

Skrevet

En norsk man kan slå han også..Så akkurat det tenker jeg ikke over..

Litt vanskelig å gi det så mye avstand når jeg reiser igjen om 2 uker, hehe.. Men vi får se når jeg har kommet hjem igjen.

Skrevet

Han vil bo i tyrkia opga familie, venner og jobb..Så ja han jobber..

Han kommer vel i fra en helt OK familie mtp pengene, alle er utdannet, utenom moren..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...