Gå til innhold

Til dere som ble gravide under eggløsning

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dere som hadde sex under 1-2 dager før eggløsning hva fikk dere?

Jeg har en gutt fra før, kunne være koselig om han hadde en lille søster.

Men jeg ville ha vært også veldig glad om han fikk en lillebror.

Når jeg ble gravid med han hadde vi mye sex rundt eggløsning. Det er mange som sier at de ble gravide med gutter når de hadde sex under eggløsning, mens de som ble gravide med jenter hadde sex noen dager før eggløsningen.

Dere kan fortelle deres historier når dere ble gravide og hva dere fikk :)

Hilsen en som prøver på nr 2

Fortsetter under...

Med de to første guttene hadde vi mye sex (omtrent hver dag), og da også på el-dagen. Med tredje gutten hadde vi også mye sex, men stoppet opp ca 2 dager før el siden ejg hadde hørt det samme som deg og tenke en liten søster hadde jo vært greit (ble like glad for gutten altså! :-)). Nå venter vi jente. Hun var overhode ikke planlagt, men en liten glipp. Var første gang på en stund (over 1 uke) vi hadde sex, og når glippen først var skjedd tok jeg noen el-sticks og fant ut jeg hadde el ca 2 dager etter dette. Så atlå to barn unnfanget ca 2 dager før el, en gutt og en jente. I ettertid har jeg hørt at sjelden sex øker sjangse for jente og hyppig for gutt, og det stemmer jo også godt for vår del ;-)

Da vi lagde gutten vår, hadde vi vel sex hver dag. Nå venter jeg ei jente, aner ikke når jeg hadde eggeløsning, syklusen var på bærtur etter fødsel, men vi hadde vel sex kanskje to ganger i løpet av den måneden hun ble laget... Så vi traff godt, ellers så ble det baby selv med sex langt unna eggeløsning. Men det stemmer vel uansett med myten om ofte sex=gutt og skjelden=jente.

• 3 uker senere...

Barnet i magen her blei unnfanget på akkurat samme måte som barn nr 1. Hadde sex kun en gang hele syklusen, rundt en til to dager før el. Jeg er bare 6 uker på vei med nr 2 da, men blir veldig spennende å se om det blir samme kjønn som nr 1 siden det var samme "oppskrift". Men det var helt tilfeldig at oppskrifta blei lik,hehe. Nr 1 var jente. Så om rundt 8 mnd får vi bekrefta, eller avkrefta myten,hehe:)

• 3 uker senere...

Hadde sex like før eggløsning, 1 - 2 dager. Det resulterer, i følge ultralyd, til ei jente. Har lest at "jentesædcellene" lever lengre/ er mer robuste enn "guttesædcellene", og at det derfor er større sjanse for at det blir jente hvis en har samleie før eggløsning. Skal ikke tro alt en leser, men det høres jo logisk ut hvis det stemmer at jentesædcellene lever lengre?....

• 1 måned senere...

Annonse

Første gang ble det gutt. Hadde da sex dagen før el og på el-dagen. Denne gangen blir det også gutt ifølge ul, men hadde da sex 4 dager før el. Det var også sånn at vi hadde mer sjelden sex den andre gangen enn den første (ser ut som det er en trend...). Trodde hardt på jente med tanke på tidligere nevnte teori om spermienes levedyktighet, men her blir det altså gutt. Vet ikke vilken strategi vi skal legge opp infor et evt forsøk nr 3 - hvis vi skal prøve å få jente da.

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...