Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De første to tennene dukket opp i går, og nå må vi pusse tenner. Men - det er jammen ikke mye populært! Jeg er litt redd for å tvinge ham også, og gjøre tannpussen til noe han ikke liker - men den tannkosten går ikke inn i munnen (med riktig ende først) frivillig.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å la han leke med den i første omgang?

Jenta vår likte heller ikke at vi pusset tennene, så vi ga henne tannkosten selv (med litt tannkrem på). Blir ikke noe skikkelig tannpuss, men det er det nærmeste vi kommer. Så kan jo du/dere også pusse tennene sammen med han?

Kanskje verdt ett forsøk iallefall?

Skrevet

Jeg pusser med q-tips, den er litt mindre og mykere! Føler at den er mer skånsom mot tannkjøttet, og så får jeg bedre kontroll på pussinga enn m den store børsten. Fortsatt ikke veldig poppis, men tror det først og fremst skyldes at hun er så trøtt når tennene skal pusses, og dermed i dårlig humør. Stresser ikke med det, tror de er for små enda til å skjønne så mye av det- så når hun blir litt eldre og jeg går over til vanlig tannbørste etterhvert skal jeg ha mer fokus på å gjøre tannpussen til en koselig pussestund, og få henne litt mer "med på notene" også;)

Skrevet

Bra du har begynt med tannpuss!! Fluor er viktig fra første stund :)

Vi begynte med en sånn gummitannbørste som vi kjøpte på apoteket som du trer inn på fingeren. Helt genial!

Enkelt å ha kontroll og det er ikke en stor ting som de skal ha inn i munnen. Det gjore ting hvertfall enklere her!

Lykke til videre!!

Skrevet

Her har tannpuss alltid vært populært på begge mine (5 år og snart 1 år). Vi bruker elektrisk tannbørste hele familien. Syns det er mye enklere å pusse med elektrisk enn vanlig, både mine egne tenner og ungenes. Lillemann gaper høyt med en gang jeg slår den på. Er jo kanskje verdt å prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...