Gå til innhold

Nå har du bare med å holde deg inne til 1.juli!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ment til babyen i magen :) Vil ikke ha noe fødsel før på onsdag, for vi vil ha ekstra fedrekvote! Hører du lille baby?

.....som dere ser så har jeg funnet motivasjon for å holde ut minst til 1. juli ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. akkurat sånn tenker vi og! Har ventet så lenge, så kan godt vente tre dager til! ;) Og vi skal bruke noe av fedrekvoten med en gang etter fødsel samtidig med min kvote - så kjekt om han får noen uker ekstra og kan bruke de på slutten av permisjonen neste sommer...

Skrevet

Deilig følelse ;) Helt enig med at når man har ventet så lenge, kan man godt vente 3 dager til. Så nå kniper jeg igjen ;) Hehe!

Skrevet

huff, her kunne han bare kommet før, hadde det ikke vært for at han blir så veldig prematur :s her ønsker nemlig ikke far noe permisjon, så det blir to uker mindre betalt permisjon på meg... :( skulle virkelig ønske at man hadde kunnet styre dette selv...!

Skrevet

Samme sier vi!! Hold igjen :) Passer så fantastisk bra at jeg faktisk har fått time til undersøkelse/behandling av mulig igangsetting nettopp på onsdag 1. juli :D weeee!! fantastisk god motivasjon spør du meg ;)

Men er vel typisk at man føder på tirsdag kl 23:55 da :P

Skrevet

Mega har ♂ + ♀ i magen: Jeg tror ikke pappan kan bruke sin kvote samtidig som din kvote? Han må i alle fall vente til de obligatoriske 6 ukene etter fødselen. Men han har jo krav på to uker fri fra jobb som ikke har noe med fedrekvoten å gjøre...

Skrevet

Eller, kanskje det er annerledes hvis man har tvillinger?

Skrevet

så vidt jeg har skjønt så må mor enten jobbe eller ta ferie de ukene far har permisjon.. Altså ikke ha permisjon selv..

Skrevet

Tenker akkurat det samme her, men det forundrer meg ikke om lillemor vil ut et par minutter før fristen:)

Skrevet

Noen som kan fortelle meg om disse nye pappa perm reglene ?

Hadde termin 25 Juni, ikke satt meg inn i dette her . Trodde ikke det ville trenges .. he he .. men tror fort det blir en juli gutt her gitt !

Skrevet

Fra og med 1.juli blir far sin del av permisjonen forlenget med 4 uker (fra 6 uker før 1,juli til 10 uker etter 1.juli). 2 av disse ukene blir tatt fra mor.

Skrevet

Må bare flisespikke litt nå. To uker blir ikke tatt fra mor. De blir tatt fra den delen av permisjonen som skal fordeles mellom foreldrene. Mor har fremdeles sine forbeholdte ni uker.

Skrevet

Jeg fikk avslag fra udugelige NAV, men jeg gikk ned og limte deres egne lover og regler i trynet på dem. Ved flerlingfødsler har far krav på å bruke sin kvote NÅR han vil, uavhengig av mine seks uker. ;) Så nå har vi fått gjennomslag. Gjelder å vite hva man har rett på. Det er jo nettopp de første ukene etter fødsel jeg trenger et par ekstra hender denne gangen, så godt er det! Har ei på 5 år som har sommerferie og, så tror jeg hadde fått problemer med alle tre barna aleine sånn til å begynne med... uansett meget betryggende å være to de første ukene..

Skrevet

Nåja,ikke fra mor nei - men fra fellespotten... men mor får dem ikke om far ikke vil bruke dem.. Udugelig nye regel på en måte.. Far får 10 uker lovfestet perm med baby, mor får 6 uker bare... (om man ser bortifra de tre ukene før fødsel). Fint med lenger perm, men hadde ikke behøvd å gi dem lovfestet til far, men la hver enkelt husstand få disponere disse ukene som det passer dem best.. men men.. var jo ikke det vi diskuterte her ;)

Skrevet

Her kniper jeg for harde livet og ungen skal IKKE ut før tidligst onsdag. 12 dager igjen til UL-termin, så det går nok greit tenker jeg. Hurra for utvidet perm til pappa!

Skrevet

Samme her i huset, jeg legger meg flatt og slapper av hver gang det er tegn til en liten kynner. Her skal ikke fødes før 1.juli! Jeg hadde termin i går, så dette blir litt vel spennende for meg. Tror super-pappa to be er like spent.

Skrevet

Termin på tirsdag her i gården,men sånn jeg sier skal det ikke forundre meg at hun plutselig vil ut 23.55 på tirsdag kveld...

Må vel bare holde igjen =)

Skrevet

Jeg var på NAV og spurte om dette her og fikk beskjed om at dette ikke hadde noe med fødselsdatoen å gjøre men at de går utfra den datoen man går ut i permisjon. Helt feil det eller???

Skrevet

Nope! det gjelder fødsler etter 1. juli! :) snakket nettopp med. Knip igjen!

Skrevet

Snakket nettopp med NAV skulle det stå ;)

Skrevet

Jeg fikk også det som svar når jeg spurte hos NAV - fødsel etter 1. juli. (trodde det først var om man hadde termin etter 1. juli) Så her, selv om termin ikke er før den 13. juli - håper jeg virkelig ikke at han plutselig skal ut før, men hadde det ikke vært typisk ;)

Skrevet

Synes man kan velge selv jeg!min mann har vist ikke lyst til å gå hjemme i 10 uker å tape penger sier han! han jobber masse overtid å får masse ekstra i mnd på det, men nav ser bare på fast intekt sa de i dag! litt kjedlig å miste 10 til 15 tusen synes nå han!

Skrevet

sånn er det her og,men vi ønsker å ha litt tid sammen siden vi har mulighet til det. Man får kun 6 G brutto ja, det vil si ca 21-22000kr brutto i mnd ved 100% perm. Vi taper maaasse på det...

Skrevet

Kan ikke bare far la være å ta ferie da? og være hjemme med 80% lønn, og feriepenger neste sommer f.eks?

Det er det vi har tenkt til. Så lenge han ikke blir pålagt ferie da. men han tar da uansett ikke mer enn 3 uker.

Skulle også ønske at vi kunne fordele dem sånn som vi ønska da. Ikke tvil om at han frivillig hadde gitt noen uker til meg da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...