Mamma til snart 4 Skrevet 28. juni 2009 #1 Skrevet 28. juni 2009 Hvordan holder dere ut nå egentlig?? jeg har 5 uker igjen å må si at nettene blir så mye verre for hver dag, klarer snart ikke mer jeg, ikke går det an å snu seg, kan ikke bare reise meg å gå på toalettet, kan jo ikke gå, bena følger ikke etter. det så vondt;( har man denne kraftige bekkenlølsningen under fødsel å for å etter fødsel, får inderlig ikke håpe det;)
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 28. juni 2009 #2 Skrevet 28. juni 2009 Jeg signerer her.. Men jeg er bare i uke 31, så har fortsatt litt igjen... Holder nesten ikke ut.. Er "ok" öm morgenen, men så kommer kvelden og natten!!! MARERITT!!! Var ikke sånn men første mann, hadde da bare litt plager med bekkenet mot slutten, så lurer selv på hvordan det vil påvirke fødselen.....
2prinsesserogbim Skrevet 28. juni 2009 #3 Skrevet 28. juni 2009 slenger meg også på.. Veit ikkje ka søvn er lenger.... Er 30+4 og drit lei... Har jo fortsatt et stykke igjen, men aner ikkje hvordan dette skal gå.. I tillegg har eg premature rier innimellom alle kynnerne, er full i vann i kroppen og hoven og verker i bena... Så er eg mega stor, føler meg som ein kjempe kval.. Ser på de rundt meg som er klekkeklar og de er mye mindre enn meg... Det hjelper også lite på at alle rundt meg spør om eg ikke skal føde snart:( Er sliten og orker svært lite... Har svangerskapsdiabetes og må bruke insulin... Så heldigvis vet eg jo at eg ikke skal på overtid.. Men håper i grunn på at den lille vil komme ut et par veker før
Tøssa Skrevet 28. juni 2009 #4 Skrevet 28. juni 2009 Dere går vel til fysioterapeut? Jeg begynte med fysio for to uker siden(er 33 uker nå) og det har hjulpet mye bare det å bli obs på å gå riktig. Nå hadde ikke jeg de værste smertene da, men enkelte dager var det nesten så jeg ikke greide å gå, og nå er det allerede mye bedre...
cakes Skrevet 28. juni 2009 #5 Skrevet 28. juni 2009 jeg har også kraftig bekkenløsning, med store gangvansker. bruker krykker. har gått til en som er fysio og osteopat. nå kan han rett og slett ikke hjelpe meg mer, bekkenet er så betent så uansett hva han gjør blir det bare verre. morro? men,men.. sånn er det. jeg tenker at det er kun en kort periode, jeg har kronisk bekkenløsning men smertenivået når jeg ikke er gravid er jo ikke i nærheten av hva det er nå. så det er i grunn bare å ta det så mye med ro som mulig, har kjøpt meg en haug med nye bøker og oppdaget scrapping. det får tiden til å gå også har jeg to barn da:) om natten så legger jeg meg på en side, med pute mellom bena, pute under bena og en avlastningspute i korsryggen. også ligger jeg på et håndkle, hvis jeg får behov for å snu meg så kan jeg bare dra i det og vippe meg rundt.
heidimj Skrevet 28. juni 2009 #6 Skrevet 28. juni 2009 Har slitt med bekkenløsning hele veien, nå kan jeg nesten ikke gå pga smerter bak i bekkenet (korsrygg/rumpe) eller sitte pga smerter i symfysen (foran). Er to dager over termin så jeg trøster meg med at det ikke er lenge igjen. Har vært sykemeldt hele veien og brukt dagene på å lese, lært meg å strikke (har strikket et dukketeppe til eldstejenta og et babyteppe) og hvile masse. Har gått til fysio hele veien også og det har hjulpet mye. Om nettene ligger jeg på et putevar for å kunne snu meg rundt, har brukt det de siste 5 månedene.... Klarer ikke uten. Ellers er det bare å ta tiden til hjelp og ha veldig lave forventninger til seg selv av hva man kan gjøre, av husarbeid og lignende. Her har det vært mannen min som har tatt støvsuging og vask de siste månedene mens jeg har sittet og sett på støvet gro, vanskelig det her altså. Men nå er det uansett ikke lenge igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå