Scopo Skrevet 27. juni 2009 #1 Skrevet 27. juni 2009 Er det noen som vet om man i det hele tatt kan ta smertestillende tabl nå i slutten av svangerskapet. Jeg er 30 uker, og på Ibux pakken sto det at gravide ikke skulle ta de siste 3 mnd av svangerskapet... Har hatt hodepine siden i går, og nå må jeg bare få den bort. Noen som har råd???
oink oink - mamma til 2 gutter Skrevet 27. juni 2009 #2 Skrevet 27. juni 2009 Utifra det jeg har lest meg til skal du holde deg unna ibux i svangerskapet,men paracet kan du trygt ta. Med måtehold selvfølgelig Fant forøvrig dette i søk på "Er det trygt?" på gullsmokken: "Er det trygt å ta ibuprofen (ibux etc) under svangerskapet? I første og siste trimester (første tre måneder og siste tre måender) av svangerskapet bør du ikke bruke smertestillende og betennelsesdempende medisiner som inneholder ibuprofen. Et virkestoff som ligner på ibuprofen kan i verste fall føre til for tidlig stengning av den lille åpningen i hjertet på ufødte babyer mellom de to hjertekamrene. Stengingen her skal ikke skje før fødselen, når lungene tas i bruk. Så her tar vi ingen sjanser, damer! Bruk paracetamol (f.eks paracet) hvis du trenger febernedsettende / smertestillende under svangerskapet. Hilsen jordmor Siri von Krogh, GullSmokken"
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #3 Skrevet 27. juni 2009 Jeg er også plaget med myyye hodeverk nå, og forrige helg endte jeg opp på føden for en sjekk. Fikk da med meg to paralgin forte. det roet det sånn at jeg fikk sove litt hvertfall, Ellers sa de at det er greit å ta paracet, og drikke myyyyye vann. (så får jeg litt vondt i hodet av og sitte med pcen kjenner jeg....ops...) Lykke til ;o)
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 27. juni 2009 #4 Skrevet 27. juni 2009 Jeg har fått beskjed om at du skal ikke spise ibux når du er gravid, men at paracet går helt fint.. God bedring!
Scopo Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. juni 2009 Takk for svar! Da blir det en liten tur til apoteket i morgen for å kjøpe paracet i allefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå