Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 26. juni 2009 #1 Del Skrevet 26. juni 2009 Nå går jeg og kjenner etter hele tiden, men har ingen smerter og blødningene kommer og går ved dobesøk. Jeg blør ikke mye, men likevel da. Ble helt knust da gyn sa at her er det en truende abort og det er dessverre ingenting vi kan gjøre nå. Jeg må bare ta det med ro og se an hva som skjer. Ble en tøff seanse det her altså. Måtte møte gyn på sengeposten hvor jeg var innlagt på grunn av exu i april og mens jeg sitter der og venter kommer en sykepleier forbi og spør om hun kan hjelpe meg. Sa jeg hadde en avtale med gyn og at han sikkert var der snart og så sier hun: det er noe kjent med dere... Jeg måtte jo da svare at joda, jeg var innlagt for 2 mnd siden. javvist sier hun, du hadde exu du (hun var mye hos meg da jeg var innlagt og en fantastisk dame altså). Hun lurte på hvordan det går og jeg sa at jeg er gravid igjen. Og np har du kanskje blødninger sa hun, ja sa jeg. Ja da er du sikkert veldig engstelig nå sa hun, ja sa jeg og begynte å gråte... Hun lurte på om jeg kanskje heller ville vente inne på vaktrommet sammen med henne, men det gikk for så vidt greit, så jeg ble i sofaen jeg. Så hadde jo gyn verdens travleste dag og tok meg inn mellom 2 operasjoner. var sikkert inne hos han i 4 min og det er jo begrenset hbor mye man rekker å prate da.... Fikk en god klem av han og lykke til før han løp inn på operasjonstua igjen. I tillegg måtte sambo rett tilbake på jobb igjen og rett etter jobb måtte han kjøre til københavn med flyttelass for søstra si. Så jeg er alene hjemme med junior og prøver etter beste evne å være rolig og ikke tenke alt for mye negativt.... Men det er jammen ikke lett..... Uff, for en dag!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 27. juni 2009 #2 Del Skrevet 27. juni 2009 Hei Maddemor! Hvordan går det med deg??? Nå må du vel ha gått gjennom nok. Det er så grusomt å gå å vente og sjekke hvor mye man blør hele tiden osv..Men husk at det går bra for veldig mange som har truende abort, men det er viktig at du tar det med ro en stund nå. Håper mannen din kommer hjem og er sammen med deg nå, det er forferdelig å være alene med alle tankene og redslene. Håper det går bra med deg og den lille spiren din!!!!! Tenker masse på deg nå..Stoor trøsteklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140310506
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 28. juni 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 28. juni 2009 Tusen takk anniken. Det går ganske greit med meg. Har fortsatt ingen smerter og blødningene har roet seg masse. Trodde faktisk de var over i dag, men så har det likevel kommet litt brun utflod. Ikke noe friskt blod i dag i alle fall:) Fikk sambo hjem i går kveld og GUD så deilig å ha han her! Han er kjempeflink å stille opp og gjør det han kan for meg både fysisk og psykisk nå. Har vært så usikker på om jeg skal tilbake på jobb på tirsdag, men gyn sa jo at jeg bare måtte ringe hvis jeg trengte sykemeldng og vi har blitt enige jeg og sambo om at det nok er lurt at jeg holder meg hjemme ut uka. Da vet je i all fall at jeg gjør hva jeg kan:) Dessuten, har jeg ikke noe dårlig samvittighet ovenfor jobben egentlig for du skulle bare hørt for en kommentar min høygravide sjef kom med!!!! Jeg kalte henne inn på kontoret mitt da jeg måtte avgårde på sykehuset og sa at det har skjedd noe underlig her for jeg er faktisk gravid igjen, men jeg blør og må derfor på sykehuset asap. Så sier hun at hun trodde jeg var lei meg fordi jeg ikke kunne få flere barn (jeg har vært lei meg for den jeg mistet i exu ja, men jeg har da aldri fått beskjed om at jeg ikke kan få flere barn!!!!!) og så var hun snurt for at jeg var gravid igjen nå og jeg følte hun mente jeg hadde løyet for henne, noe jeg ALDRI har gjort. Og så sier hun at jamen i dagf har vi det så travelt på kontoret jo så det passer litt dårlig at du må dra nå!!!! herreguuuuuuud!!!!!!! Jeg kan jo ikke ta hensyn til det når jeg blør!!!!!! Kjente bare det kokte inni meg og sa at jeg har aldri sagt at jeg ikke kan få flere barn, men at vi nok måtte ha litt hjelp med å få barn og at jeg har vært knust over exuen i april. og at jeg nå var gravid igjen helt av meg selv var vi fantastisk glade for både vi og gyn og at jeg npå hadde blødninger gjorde at jeg virkelig ikke kunne ta hensyn til at det var travelt på kontoret. Så fro jeg mer eller mindre i sinne og har ikke hørt et ord fra henne siden. Ringte henne etter vi var his gyn for å fortelle resultatet og at jeg måtte holde meg gjemme et par dager og hun gadd ikke ta tlf, så jeg la igjen melding på mobilsvarog hun har ikek giddet å ta seg bryet med å sende en sms eller ringe meg tilbake igjen:( Hjalp ikke akkurat på humøret kan du si... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140312900
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 28. juni 2009 #4 Del Skrevet 28. juni 2009 Så bra at blødningen har avtatt!!! Tror du gjør lurt i å være hjemme ut uka å slappe av. Som du sier gjør du da i hvertfall ditt for at spiren i magen skal ha det bra:o) Tror og hååper at dette kommer til å gå veldig fint. Var det 6.juli du skulle til ul igjen??? Er jo ikke så mange dagene til det da:o) Jeg skal krysse alt jeg har for deg!!!!!!!!! Makan til sjef du har da!! Er jo nesten så man ikke greier å reagere fordi man blir så paff over at noen kan oppføre seg slik!? Du skal i hvertfall ikke ha dårlig samvittighet nei...Helsa først!! Her går jeg å venter i spenning for å få teste....hadde el ca 19 juni, og har planer om å teste på tirsdag, selv om jeg ikke har ikm før fredag da..hehehe..er visst blitt en liten testoman gitt:o) Nå har jeg også vært røykfri i 14 dager og storkoser meg virkelig!!! Så jeg håper det er en liten spire i magen min nå ja:o) Murrer litt i magen, fryser og stikker av og til i puppene. Har forresten fått soppinfeksjon (sorry detaljer) og lurer på om det kan tyde på at jeg er gravid??? Dette ble litt langt, men jeg håper du får visshet om at alt er bra med den lille snart og at jeg kan komme tuslende over på 1 tri sammen med deg:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140313056
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 29. juni 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 29. juni 2009 Jeg ringte gyn i dag jeg og sa at blødningene er bedre, men at det fortsatt blør litt, men ingen smerter da. han ville sykemelde meg 1 mnd han. Men siden jeg har ferie om 2 uker, ville jeg bare ha 2 uker nå. Dumme meg skulle jo sagt ja så kunne jeg hatt et par uker ferie til gode senere.... ja ja. Det viktigste er å beholde spiren nå Ja sjefen min er jo totalt hensynsløs må jeg si. Hun har liksom vært så forståelsesfull etter exuen, men det viser seg jo at hun ikke har hørt på hva jeg har fortalt i det hele tatt.... ja ja, nå er hun gått ut i ferie og deretter mammaperm, så jeg slipper å ha noe mer med henne å gjøre egentlig:) Nå er mannen hennes vikar for henne, så det skal bli spennende å se hvordan det blir:) Åh så spennende det blir med deg i dagene fremover! Høres jo ut som gravidsymptomer da, men det er jo lett å forveksle med tantesymptomer også,,,, Håper du er gravid altså!!!! Jeg har i alle fall alle intensjoner om å holde meg på 1.tri til 9. august og jeg skal holde av en plass til deg også Ja, mandag om 1 uke skal jeg på ny UL hos gyn. Det blir liksom et være eller ikke-være da føler jeg... Men prøver å ikke tenke så mye på det nå og jeg har jo masse symptomer som kvalme, ømme pupper, stikkinger i livmora og ekstremt trøtt:) er superglad for hvert eneste symptom:) Vi får holde kontakten anniken, for jeg må holdes oppdatert på testinga di:) masse lykke til i morgen da!!!!! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140316835
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 30. juni 2009 #6 Del Skrevet 30. juni 2009 Testresultatet i dag var: ikke gravid...Men er jo bare 11 dpo, så jeg håper enda:) Vet jo fra tidligere at jeg ikke tester positivt så tidlig, men synes det er helt grusomt å gå å vente!!!! Skal prøve å vente med mer testing til ikm på fredag, men spørs om jeg ikke tar en sniktest til om torsdag bare for å sjekke...hehehe..man blir jo småsprø av dette.. Ønsker gjerne ditt synspunkt på noe...Jeg jobber i helsevesenet og har en tung fysisk krevende jobb..nå som jeg har mistet to ganger på kort tid lurer jeg på om jeg bør sykemelde meg etter positiv test??? Vil jo så gjerne at den evt spiren skal klore seg fast i 9 mnd, og det er jo mye tunge løft og utagerende brukere som kan slå o.l. Håper det går bra med deg og spiren nå...) Blir spennende med ul på mandag, skal krysse alt jeg har for deg!!!! Godt at du blir sykemeldt da, og får slappet av og tatt litt vare på deg selv:o) Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140318079
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 30. juni 2009 Æsj så kjedelig da!!!! Men det er jo veeeeeeldig tidlig å teste ennå da Anniken:) Krysser fingrene for at den blir positiv på fredag. jeg hadde nok ventet til fredag altså..... Hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke vært i tvil: med en gang ejg har fått positiv test; sykemelding. Når du har den jobben du har er det jo ikek tvil om at det er fare for deg og barnet. Du kan jo bare sammenligne med politiet; de får ikke lov å jobbe ute i operativ tjeneste etter positiv test og det er jo mye det samme det går på der av farer... Ååååhh jeg krysser alt jeg har for deg anniken:) Her går det bra med meg i alle fall. Tror spiren fortsatt er der altså. Kjenner økt press i livmoren og blødningene er neste heeelt borte nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140318368
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 30. juni 2009 #8 Del Skrevet 30. juni 2009 Hehehe...ja, det er jo veldig tidlig med testing:-/ Men jeg er en svært nysgjerrig og utålmodig sjel, så jeg bare "må":o) Tror nok det blir sykemelding ved positiv test ja...litt kjedelig, men det er helt sykt travelt på jobb for tiden, og man må være to pleiere for å hjelpe de fleste..i går kveld var det t.o.m en mann som stakk av og faktisk slo en annen mann som bor utenfor institusjonen!!!! Pluss at han slo en av de andre ansatte...Er underbemannet, så greier ikke å følge med alle hele tiden, da føler man seg ganske utilstrekkelig som fagarbeider ja....Føler at man ikke greier å følge opp alle beboerne, og det er fælt:-/ HURRA for deg da Maddemor!!!!! Tror dette går fint jeg:o) Blir spennende med ul neste mandag da:o) Hvor langt på vei er du nå forresten??? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140318561
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 30. juni 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 30. juni 2009 Herregud, det høres ut som du har en skummel jobb! Nei, du må ikke være i det minste tvil om at du skal sykemelde deg anniken! Her har jeg fått bekreftelse på¨at det var riktig å sykemelde seg i alle fall! I dag var jeg på jobb i 2,5 timer bare for å avslutte en del ting før ferien og så vasket ejg kopper, badet gullgutten og litt småtteri og begynte jammen å blø igjen.... Så lite som skal til altså. Blir veldig lei meg når det er sånn, men sambo har lovt å stille opp ekstra og gjøre alt husarbeid jeg ber han om fremover:) Hvis hybelkaninene danser rundt på gulvet, så klarer jeg ikke å la være, så nå skal han passe på at huset er i orden:) Håper og tror at det går bra på UL på mandag jeg også. Er 6+1 i dag, men ifølge den Ul jeg hadde på fredag er jeg lengre; 6+5 Så da er jeg enten 7+0 eller 7+4 på mandag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140320296
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 2. juli 2009 #10 Del Skrevet 2. juli 2009 Hei Maddemor:o) Hvordan er det med deg? Her tok jeg selvfølgelig en test i morges, og det kom opp en svak, svak blå strek....Ringte legekontoret, men fastlegen min har ferie og de vil ikke la meg få ta blodprøver!!!! Helt fortvila jeg nå...men skal ta en ny test lørdag morgen for å se om streken er blitt sterkere og evt kjøpe meg en digital test også...Huff, blir så motløs når jeg ikke blir hørt på legekontoret, sist ordinerte jo fastlegen min hcg-prøver med en gang Skal prøve å roe meg litt nå, og tenke at det ordner seg vel forhåpentligvis. Håper inderlig at jeg er gravid og at spiren holder seg der!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140326655
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 2. juli 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 2. juli 2009 OI OI OIIIIIIIIIIIIIIIIII anniken!!!!!!!!!!!!! Dette er jo veeeeeldig lovende!!!!!! Hvis du allerede i dag har en svak blå strek, vil du i morgen kunne få et sikkert resultat med digital cb. Skjønner at du er skikkelig fortvila nå ja! Hvorfor kan de ikke bare la deg få blodprøver da? Du trenger jo ikke legen til det. Det er jo laben som gjør,,,,, Håper neste test ikke levner noe tvil og at du da ringer legekontoret på mandag igjen og forlanger hcg-prøver med tanke på din historie. Krysser aaaaalt jeg har for deg vennen og holder av en plass til deg på 1. tri:) her er forresten alt bare bra. Har fortsatt brun utflod fra tid til annen, men det stopper opp ganske fort igjen, så jeg prøver å ta det med ro og ikke tenke for mye. 4 dager igjen til UL nå.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140328515
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 4. juli 2009 #12 Del Skrevet 4. juli 2009 I dag fikk jg tydelig kryss med cb, så jeg er GRAVID:-D Skal prøve å kontakte lege igjen på mandag. Må desverre på dagvakt i dag, og er litt bekymret for alt stresset og tunge løftene....Men, vi får håpe at det går bra denne gangen og at jeg ikke mister flere ganger nå Ha en fantastisk dag Maddemor, og slapp av og ta vare på spiren i magen:o) Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140333336
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 4. juli 2009 #13 Del Skrevet 4. juli 2009 Testet med cb digital i kveld, og under et minutt senere lyste det GRAVID mot meg!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140335235
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 5. juli 2009 ÅH jeg ble så glad s¨glad da jeg leste på bli gravid i stad. Svarte deg der også Masse masse gratulere vennen!!!!!!!!!! Dette var så sinnsykt fortjent! Nå må du prøve å ta det så mye som mulig med ro og kom deg til legen på mandag og krev sykemelding. Da vet du i alle fall at du gjør det du kan.... Sånn tenker jeg nå og tenker jeg skal prøve å få sykemelding ut i ferien også. Går ut i ferie om 1 uke og gyn ville jo egentlig sykemelde meg 2 uker av ferien. men dumme meg tenkte jo at det ikke var nødvendig. Kan jo være hyggelg å ha litt ferie med sambo i høst så når jeg skal på ny ul i morgen, skal vi høre om jeg kan få lengre sykemelding likevel:) Åh, jeg er bare så sinnsykt glad på dine vegne nå og det skal være kjekt å holde følge med hverandre fremover:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140338522
annikken27 <3 Fødeklar <3 Skrevet 5. juli 2009 #15 Del Skrevet 5. juli 2009 Hei Maddemor!!! Ja, er det ikke fantastisk??? Klarer ikke helt å glede meg, men skal prøve å komme meg til legen i morgen og kreve blodprøver og evt sykemelding. Har vært ganske tøft på jobb i helga også, og har rett og slett hatt magesmerter på slutten av dagene.. Skal bli spennende å høre hvordan det går med deg i morgen da!!! Hmm..skulle gjerne hatt tidlig ul ja.. Tror det blir å gå kjempefint med deg, og skal krysse alt jeg har:o) Ja det er moro at vi får følge hverandre, selv om det er noen uker i mellom:o) Snakkes i morgen da med oppdatering:o) Stooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140338836
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 6. juli 2009 Hvordan går det med deg? har du vært hos legen i dag? Jeg var på UL i dag og det gikk ikke superbra.... Orker ikke å skrive alt her, men du kan lese tråden min på 1.tri. Håper bare at gyn målte feil for 10 dager siden og at jeg er kortere enn antatt.... Får svar på hcg-prøve i morgen formiddag og krysser ALT jeg har for at den gir positiv indikasjon på at dette vil gå bra. Vi snakkes anniken:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140309208-begynte-%C3%A5-bl%C3%B8-litt-i-dag-gyn-konstaterte-truende-abort/#findComment-140342725
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå