Gå til innhold

Noah og Nicolas - hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Annonse

Noah er helt greit.. Kjempe vanlig, men aldri vært på min toppliste.

Nicholas liker jeg veldig godt, og kunne absolutt vurdert det selv:)

Men for min del finest med -ch, Nikolas fungerer, men Nicolas med C synes jeg minner litt for mye om Nicole.

Noah er nydelig! Som flere skriver er det ganske in for tiden, men det er jo ikke rart med et så fint navn! Da spørs det bare om du syns det gjør noe selv. Venter jente, men hadde det blitt gutt hadde det blitt en Noah.

Nicolas avhenger litt av hvordan man uttaler det. Hvis man uttaler det uten O syns jeg det er fint, men hvis man uttaler o'en liker jeg det ikke fullt så godt..

Min sønn heter Nicolai, venter nr. 2 og nå vurderer vi Noah. Synes begge er nydelige navn. Skjønner ikke helt hvor man har det fra at Nicolai er vår tids Ronny, Jonny-navn.... teit utsagn spør du meg.

Uansett, det viktigste er jo at dere liker navnene. Uansett om de er populære eller ikke, jeg tenker slik at så lenge ingen vi kjenner godt har det samme navnet, er det greit. Det er vi som skal like det, ikke alle andre.

• 1 måned senere...

jeg har en liten Nikolas jeg da... k fordi han er oppkalt etter en som heter Nicholas og jeg synes det er greit å skille dem litt... også blir min norske Nikolas en litt annen enn min Amerikanske Nicholas...

Men vi venter nr to nå... har masse jentenavn, men sliter med guttenavn... og Noah er desverre ikke et alternativ her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...