Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Var nylig på ferie hos svigerforeldre i et par uker, la merke til en bestemt ting: meget få bilder av barnabarna rundtom i huset til tross for at de har fått barnehagebilde av eldstemann ol. Nevnte bilde ligger bare slengt i en bokhylle. Til og med min far som aldri rammer inn bilder har rammet inn nettopp dette bildet og HENGT det opp på veggen! Det jeg derimot bet meg merke i var at til tross for at det ikke finnes noen bilder av barnebarna (hos svigerforeldre) er det derimot masse, masse bilder av de to barna deres (min mann + søsken) til og med som skjermbakgrunn på PC. Er ikke dette litt merkelig? Ikke et spor av barnebarn rundtom i huset eller på vegger, bare bilder av egne barn? Ville tro at når man først fikk barnebarn så ville man valgt å sette disse i fokus ved å henge opp i hvert fall NOEN bilder på veggene og evt ha disse som skjermbakgrunn på PC? Det ville i allefall jeg gjort. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Ja det er jo merkelig. Min mor har bilde av min bror og meg på en vegg og alle barnebarna på en annen vegg:o) Og det synes jeg er koselig at bildene havner på vegger og ikke i en skuff.....
Alle gode ting er 3:) Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Bestemoren til mine barn har de som skjermbilde på data og mobil. Og det skiftes ut jevnlig slik at alle barnebarna er like mye som skjermbilde. Kan ikke være urettferdig sier bestemor. Så synes det er litt rart at de ikke har noen bilder av barna dine oppe..
___ Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes ikke det er merkelig. Det er forskjell på barn og barnebarn. De fleste føler seg vel nærmere knyttet til barna sine enn til barnebarna. Det er vel bare naturlig. Jeg har ikke barnebarn, men ettersom jeg ikke en gang har et eneste bilde av ungene mine på veggen tviler jeg på at jeg kommer til å henge opp bilder av barnebarns heller når den tid kommer. Jegliker det rett og slett ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 HI, her. Godt at noen andre enn meg synes dette er litt merkelig, har snakket med min mor om dette og hun synes også et er litt spesielt å ikke ha bilder av barnebarn oppe. Det jeg synes var mest spesielt var å ha bilde av sine egne barn som skjermbakgrunn på PC da begge er GODT over 20 mens begge barnebarna er under 3. De fleste synes jo det er kjempestas med barnebarn og da ville man jo tro at disse også skulle få utmerke seg på veggene hjemme hos besteforeldrene sine.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Ser ikke på det som rart i det heletatt. Min mor elsker barnebarna sine, men de innrammede bhg bildene ligger i en skuff. Hun tar de frem og viser de til folk som spør om hun har bilder av barnebarna. Min far og hans samboer får også bilder av barnebarna til jul, men vet ikke hvor de har dem. Bilder av hennes barn henger på veggen, men heller ikke bilder av hennes "kjødelige" barnebarn henger/står fremme Farmor til barna får også bilder av barnebarn, hun hadde ett på kontoret før hun ble pensjonist. Hvor de er nå vet jeg ikke helt? Sikkert i en skuff der hun tar frem og viser om noen spør. Jeg har ett bilde av min eldste datter som baby, stående på kpntorpulten på hjemmekontoret mitt. Jeg har ingen bilder av det yngste barnet mitt fremme. Alle disse jeg har nevnt elsker barnebarna kjempe høyt, men har ikke bilder av de fremme, selv ikke de som har bilder av egne barn fremme. Helt ok, enten tenker man ikke på det, har bare ikke kommet så langt som til å få de opp på veggen eller at de egentlig synes som meg selv... at bilder av barn på veggen er ikke pent i det heletatt.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Konstig sak att reagera på tycker jag... Måste man ha bilder på sina barnbarn eller? Och det innebär väl inte att man inte älskar sina barnbarn bara för att man inte har bilder på dem.
Gjest ->>- Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Hvorfor skulle det være merkelig? Vi har knapt bilder av våre egne unger på veggene, og jeg kan aldri se for meg at vi kommer til å fylle huset med kjipe barnehagebilder av barnebarn heller.
Cat.68 Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Merkelig og merkelig,litt uvnalig kanskje. Men vi har da alle forskjellige smaker og vaner. Jeg blir selv farmor snart og kjenner meg selv så pass godt at jeg må nok ha hjelp til å IKKE tapetsere veggene med bilder av barnebarnet.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #10 Skrevet 26. juni 2009 Jo, litt merkelig var det. hehe.. mine foreldre har fjernet bilder av oss søsken etterhvert som barnebarn-bilder kommer til. Så der har vi barn mistet all veggplass, og barnebarna har overtatt;)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. juni 2009 #11 Skrevet 26. juni 2009 Tja, folk er jo forskjellige, så noe som virker merkelig for noen kan være helt normalt for andre. Mine foreldre er helt skrullete med snella vår, og har bilder fremme, i lommebøker og viser dessuten frem til alle som vil- og ikke vil- se. Selv har vi ikke bilde på veggen av snuppa enda, har ikke fått surra oss til det- mens vi har en masse bilder av tantungene våre, hehe..
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #12 Skrevet 26. juni 2009 Innlegget handlet IKKE om å elske eller ikke elske noen. Klart de er glade i barnebarna sine, men når man tapetserer huset med bilder av egne barn som attpåtil er godt voksne og ikke engang ofrer plass på veggene til barnebarna sine som også er de eneste de har så ER det merkelig. Alle andre besteforeldre jeg kjenner er helt tullete etter barnebarna sine og viser mer enn gjerne bilder ol av barnebarna sine. Hovedsaken var heller ikke om de hadde bilder på veggen eller ei, det var rett og slett det at svigermor heller har bilder av sine egne barn som skjermbakgrunn på PC (alle kan se skjermbakgrunnen da PC står i spisestuen) - det er merkelig, hadde MIN mor hatt det hadde jeg stusset litt for jeg og mine søsken er tross alt voksne. Men igjen, ikke alle er like :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå