Gå til innhold

Jeg ville bare fortelle at;

paper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fantastisk å høre :)

Kanskje mannen min får oppfylt drømmen sin om flere barn?

Jeg jobbet en gang på en barsel avd hvor vi hadde ei kjempesøt dame som var 46 og førstegangsfødende.. Hun og eksmannen hadde prøvd å få barn i 20 år uten hell.. Han tok seg ei elskerinne som ble gravid og de ble skilt.. Så traff hun en ny mann som hadde barn og ikke ville ha flere, og det var greit for henne. hun trodde jo ikke hun kunne få barn. Men etter en stund uteble mensen og hun regnet da med at det var overgangsalderen. Men hun var gravid!

Han nye mannen stakk for han mente hun skulle ta abort for han ville ikke ha barnet. Hun nektet og ble altså alene og førstegangsmamma i en alder av 46 til en nydelig baby!

Dette er mange år siden, men jeg kommer aldri til å glemme henne eller historien hennes :)

Jeg har tilgang på mitt slektstre på nett, hvor jeg kan sjekke flere generasjoner bakover og når mine formødre har født og må si jeg ble lettere sjokkert. Jeg visste ikke, men fikk bekreftet av mor, at min egen bestemor var 46 da far ble født. Videre fant jeg en tippoldemor som hadde fått tre barn etter fylte 40. Det var utrolig mange som var godt over 40 da de fikk sine føste barn. Den elste var 48... rart jeg føler meg ung? Jeg er jo "bare" 39. ;)

Enig, det er slett ikke noe nytt at folk starter etter at de er oppi 30- eller 40-åra, mine bestemødre var begge langt over 30 da de fikk sine første. De gifta seg under krigen, tror det var vanlig å etablere seg seint da også, ikke fordi de ville ta utdannelse, reise jorda rundt og leve livet slik som oss, men at det var vanskelig å få jobb og bolig i de harde 30- og 40-åra.

Og i riktig gamle dager greide man seg gjerne ikke med to barn heller, når man får sin åttende og niende er man nødvendigvis ikke i 20-åra lenger.

Alle synes å tro at det er noe nytt at man starter med barn i voksen alder. Hvorfor er det sånn? Lurer litt på om det er alt mediefokuset på barnløshet/høy alder på føstegangsfødende. Men samtidig har jeg lest et sted at det aldri har vært større andel av kvinner som får barn enn i dag (lesbiske og enslige får jo f.eks barn, noe som var sjeldnere før, samt bedre hjelp til ufrivillige barnløse).

Annonse

Hei! :-)

Her i bygda er det ei dame som er like gammel som mora mi som trodde hun ikke kunne få barn, hun hadde vært gift i maange år, men så ble dei skilt!

Så ble hun hun sammen med en annen mann og dei var også sammen ei god stund uten barn, men da hun var 47 ble hun dårlig gikk til lege maange ganger men ingen fant ut hva som feilte henne før ca 1 mnd før fødselen!

Hun fødte ei nyedelig lita jente som nå er tenåring og visste om graviditeten i kun 4 uker!

Mormora mi var 43 år da min mor ble født, og på farskanten min hadde oldemora mi 13 barn og 2 av dem var født etter at hun var fyllt 40 år,

og alle var helt friske! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...