mimmi9 Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Prøvde å vaske ett lammeskinn i maskinen i dag (har spesial ullprogram/håndvask på maskinen). Brukte shampo for lammeskinn + litt tøymykner, men problemet var at det skummet over i sluken.... Er spent på resultatet når det er tørt. Har ett til lammeskinn (langhåret) om skulle vær vasket, men er usikker på om jeg tør vaske d i maskinen. Hvordan vasker dere lammeskinnene? bruker dere tøymykner?
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har også tenkt å vaske et lammeskin.. så håer noen vet hvordan man best skal vaske det
første lykke Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 de er jo selvrensede, så jeg bare lufter det jeg...det som står utapå posen jeg fikk det i hvertfall...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Vasker i vaskemaskinen med milo, har vasket noen runder med lammeskinn på ullprogram og har aldri hatt det problemet med at det har skummet over.. hatt litt mye middel i kanskje..? Jeg brukte ikke tøymykner..
*tullemor* Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Men shampoen skal vel ikke brukes i vaskemaskina? Derfor det skummet over i sluket sikkert? Milo kan jo fint brukes i vaskemaskin.. Ser for meg at ullshampo i vaskemaskin, er som zalo i oppvaskmaskin ;-) Ikke vet jeg.. Men trodde ullshampo bare kunne benyttes til håndvask... :-)
frk P Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Jeg vasket i maskin med lammeskinnshampo, og det fungerte fint! Brukte ikke tøymykner...
mimmi9 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2009 Nei, stod utenpå flasken at shampoen kunne brukes både til håndvask og maskinvask, ca 10 ml per lammeskinn..
*tullemor* Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 Okei :-) Da er det jo greit... Hmm.. rart det skumma sånn da! Kanskje høre med de du kjøpte den av da..
mymy Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 Jeg vasker mine med milo i maskin (ullvask 30 grader). Etterpå børster jeg den med en vanlig hårbørste. Syns de blir så fine da. Tror ikke du skal bruke tøymykner på ull. Har vasket langhåret også slik.
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #10 Skrevet 27. juni 2009 Samme her. Det gikk også helt fint. Brukte heller ikke tøymykner. Kanskje forskellige typer lammeskinnshampo..? Milo fungerer jo fint på annet ulltøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå