Gå til innhold

soling og overoppheting av ungen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere i forhold til soling og at ungen/fostervannet kan bli veldig varm? om jeg sitter i solen på stranda og det blåser lett sånn at ikke JEG er for varm, hvordan har ungen det? med direkte sol på magen? var ca 30 grader i går. jeg badet 4 ganger for å kjøle ham ned. var der i 6 timer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert, men tror nok ikke det er fare for at ungen blir overopphetet, ei eller fostervannet. Du kjenner nok selv at du blir uvel leeenge før barnet i magen tar skade, husk at kroppen vår regulerer varme selv på en fantastisk måte. Vanlig kroppstemp er jo rundt 37 grader, altså adskillig varmerer enn en varm sommer her hjemme. Og tenk på at uansett hvor varm du er, blir ikke urinen (feks) varmere av den grunn. Det hadde tatt seg ut om alt av kroppsvæsker og indre organer hadde begynt å koke og syde inni der:)

Men for din egen del er det jo godt å ikke bli for varm, da!!

Skrevet

hei,

jeg fikk beskjed på sykehuset i går at jeg måtte passe meg litt for å sole magen, ungen og fostervannet blir varmt og da går hjertelyden opp på barnet, og det er ikke helt bra det heller etter som jeg forsto. (derfor var jeg på sykehuset), drikk masse vann og sitt i skyggen, men litt sol tåler an jo. jeg har sittet kanskje 15-20 min med sol på magen, så har jeg hatt en liten pause i skyggen eller dekt magen til.

men det er som sagt hva jeg har fått beskjed om, sikkert ikke alle som sier likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...