Gjest Trollbundet Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Siste dag i går:).Sååå deilig å få det overstått:).Nå er det bare opp til Fylkesnemnda og Gud! Skulle få svar om en uke. Vi har hatt det så vanskelig disse 3 dagene,spesiellt jeg! Greide å ikke gråte under rettsaken og holdt meg rolig! Jeg tror advokaten min og advokaten til samboeren min er noen gode advokater (vi har hver vår,pga at han er far til bare min 3 1/2 årige datter og ikke sønnen min på 12).Dere skulle hørt så fint de snakket om oss,særlig min advokat:).Veldig oppmuntrende:). Så mye dritt som barnevernet sin advokat sa om oss:( Og overdrev MYE og løy også mye:(.Han hogget mye ned på oss,sikkert for å få selvtilliten vår mest mulig ned:(. Jeg har faktisk troen på at vi kommer til å "vinne"denne rettsaken! For gjør vi ikke det så er det ingen varme i hjertene til fylkesnemnda ihvertfall! Det var dessverre ikke alt jeg fikk komme frem med..Men heldigvis,helt på slutten i går så spurte hun "sjefen"i fylkesnemnda(hun som sitter i midten) oss om vi hadde noe mer vi brente inne med som vi ikke har fått sagt! Først fikk jeg litt panikk,og sa til henne at dette var jeg ikke forberedt på,hadde ikke regnet med at jeg (vi) skulle få si noe mer! Men så kom det plutselig : "Jeg føler meg sviktet av barnevernet! Føler de snur meg ryggen! Jeg ba om hjelp,men de snudde meg ryggen! En dag i februar tror jeg det var,så var vi på kontoret deres i møte og da sa jeg til dem,jeg spør dere som mor,hva galt er det med meg? Jeg ønsker å forandre meg! Kan dere si meg det?Men da sa de bare Nei,det ville de ikke si! Det skal du få vite under rettsaken!" Og da jeg sa det under rettsaken holdt jeg på å skulle begynne å gråte,fikk den klumpen i halsen! Sikker på at det var Gud som styrte munnen og stemmen min,at han fikk meg til å si det! Og dere skulle sett ansiktet på fylkesnemnda,så på en måte litt irritert ut.."Jaha!" sa hun "sjefen". Og barnevernet så ganske så sur ut! En i nemnda er psykolog.Om tirsdagen skulle dama i barnevernet vitne.Og hun psykologen spurte om akurat det jeg tenker! Om hun barnevernsdama tenkte at det kansje kunne bli verre for sønnen min og måtte flytte,han er jo så stor! Og siden han ikke har det så greit inni seg fra før av så kansje han kunne få det vanskeligere! Jeg husker ikke hva barnevernsdama sa da! Men det kan det være det samme med,så lenge ei i fylkesnemnda spurte om akurat de ordene! Sønnen min hadde altså fått barnets talsperson! Og hun sa at sønnen min hadde sagt at han ville bo hjemme hos meg! "jeg trenger henne,og hun trenger meg" Hadde han sagt.Og hun talspersonen sa at han sa det i akurat den rekkefølgen! Ikke omvendt! Og så var det enten til henne eller psykologen sin på Bup han hadde sagt at det var mye bedre hjemme nå! Så da kom det ihvertfall fram at jeg snakket sant,når til og med han sa det samme! Selv om han har blitt bedre hjemme (mindre sint og hører mere etter) så har han dessverre ikke forandret seg på skolen:(.Og det synes jeg er rart..Men heldigvis fikk advokaten min sagt at det nok kunne være fordi han ikke trives på skolen,og da kan det bli slik! Sønnen min hadde også sagt det (til talspersonen tror jeg det var)at han pleide å bli ganske rastløs i timene på skolen.Pleier å begynne å vandre rundt,og han sa det at det var som en kribling i kroppen,og han bare måtte vandre rundt,og han visste ikke hvorfor! Sa han! Læreren hans sa hun hadde satt pulten hans helt nederst i klasserommet så han hadde et lite område han kunne bevege seg i,så han ikke forstyrret så mye de andre!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 Hjelpes, så umoden og usammenhengende du formulerer deg :-O Virker ikke helt god... Tror ikke dere vinner denne saken. Sorry...
Gjest Trollbundet Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Herregud,hvordan kan du si noe sånt når du ikke var der engang! Jeg tror neppe fylkesnemnda lar barnevernet vinne når de oppførte seg sånn,og at de har sviktet oss sånn!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Hei.. Ønsker deg LYKKE TIL Trollbundet Håper det ordner seg til det beste for dere alle. Du viser iallfall vilje, både til å forandre/forbedre ting, og til å kjempe for sønnen din. KJEMPE BRA Og til innlegget under Trollbundet - vi kan alle ha mange og forskjellige meninger. Men syntes svaret ditt er over grensen.Hold sånn uttalelser for deg selv !!
Mina'82 Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Hei trollbundet! Ønsker deg lykke til med det som gjenstår. du har styrke siden du har fått i gang en sånn sak som dette, så du viser du står for det som er saken. Jeg har desverre ikke fått med meg hele opplegget her, men er barn på 12 år som i utgangspunktet er frisk og rask, vet vel stort sett hva som føles godt/riktig. og ut fra alderen å dømme så har han mye han skulle sagt under denne saken. Håper du ikke tar inn på deg den sløve uttalelesen som har havnet her inne. Synes det er frekkt og attpåtil signere med Anonym. -Stå heller fram for den du er med dine meninger, og da referer jeg til Anonym. Håper at sønnen din får hjelp for det han sliter med, og dere som er pårørende. Masse lykke til.
Gjest Trollbundet Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Tusen takk:).Jeg har vært sååå deprimert pga denne saken,i flere uker,men føler meg mye bedre nå,pga avslutningen av rettsaken! Føler vi fikk skikkelig støtte,og at dette kommer til å gå bra:). Glemte å nevne at barnevernet reagerte negativt på at min datter på 3 1/2 år er ukonsentrert i barnehagen,og greier ikke sitte i ro under samlingsstund og matstunden! Hun greier ikke konsentrere seg når hun leker f.eks med puslespill når hun er i barnehagen! Og det virker som om hun ikke forstår hva som blir sagt når det gjelder beskjeder! Og dette kjenner jeg IKKE igjen hjemme,for det virker som om hun forstår alt,det virker sånn ihvertfall,,Hun er ganske rastløs hjemme også,men når det gjelder puslespill Fy søren så flink hun er der (hjemme altså),men kan kansje være fordi hjemme er det roligere,og i barnehagen er det masse barn og mye mer å gjøre,vanskeligere å konsentrere seg! Tror dere at det kan være det som er grunnen?? Men å reagere negativt på dette!!! De reagerer jo på alt jo! Unødvendig å tenke at dette er en av grunnene for å overflytte barnet!!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Så godt å lese at du er ved godt mot! Er kjempeglad for at du oppdaterer oss, jeg har tenkt masse på deg. Lykke til frem til dommen faller, jeg krysser fingre og tær for at alt ordner seg til det beste for dere!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #8 Skrevet 29. juni 2009 Huff.. Du tror det gikk bra og at nemden ble sint på barnevernet? Ser du ingenting av hva du selv skriver, det var ingenting positivt mot deg... Den eneste feilen barnevernet har gjort mot deg er at de ikke sa ifra om hvordan ting var.. At de istedet lot det vente til nå. Du kunne trengt å høre det for å si det sånn
Angelina Jolie Skrevet 29. juni 2009 #9 Skrevet 29. juni 2009 Herregud Trollbundet, du formulerer deg som om du skulle vært 5 år. Har du i det hele tatt noe selvinnsikt? Etter det du har skrevet her tidligere er det ikke rart barna er hos barnevernet. Og at du er så ufattelig dum at du blir gravid med den talentløse samboeren din topper jo alt!!!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2009 #10 Skrevet 29. juni 2009 Jeg vil ikke svartmale dette for deg, Trollbundet, men du er vel klar over at din og din samboers advokat har som oppgave å tale deres sak? De drar da ikke frem det negative, men kun det positive. Og de også kan overdrive og komme med små, hvite løgner på deres vegne..... Men det er lett å la seg påvirke av det positive for dere. Og da å kun ville høre på det positive. Du mener barnevernet lyger og overdriver det negative; hvorfor skulle de det, egentlig? For dem er det nemlig ikke om å gjøre å få tak i barna dine. Deres oppgave er barnas beste. Og det finnes ikke så mange forsterhjem at de går etter hvilke som helst barn, for å fylle fosterhjemmene. Kan det være at du og din samboer bare rett og slett ikke ser selv det barnevernet sier? At de sier sannheten, men at dere ikke ser det selv? Det er jo ofte her grunnen til omsorgsovertakelse ligger; at foreldre ikke er mottakelige for den hjelpen de blir tilbudt. At foreldrene rett og slett ikke forstår at det er hjelp som har blitt tilbudt. Eller at dere oppfattet hjelpen som angrep, uten at det var det. Men at behovet for hjelpen er og har vært skrikende lenge. Du har jo selv sett at dere trenger hjelp, men kan det da være at du har misforstått tilbudene dere har fått uten at du selv vet det? Håper likevel for din og barna dine sin skyld at ting ordner seg til det beste, spesielt for barna.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 Jeg får helt vondt av alle dere som kan få dere til å skrive så mye stygt om trollbundet, dere kjenner henne ikke, det er ikke alle som kan klare å formulere seg skriftelig, om hun er en skikket mor til sine barn er jo opp til retten å avgjøre, vær så snill å ikke dra henne mer ned enn det hun sikkert er fra før, vi kan vel alle tenke oss hvordan det måtte være å kjempe for våre egne barn!!! ønsker deg all mulig lykke trollbundet..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 Hva har jeg skrevet som er stygt, da? Jeg som har svart rett over deg, og ikke mente å svartmale.. Å be noen se fra litt andre vinkler på en sak, er da ikke å snakke stygt. Jeg har aldri ment å være ondskapsfull i noen av mine svar til Trollbundet. Har prøvd å være snill, men også realtistisk. Det er nemlig nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2009 #13 Skrevet 31. juli 2009 Kjære vene. Dumpet borti denne tråden. I alle dager dette tar kaka! Trollbundet skal ikke ha annet enn oppmuntring og medmennesklighet. Kjære deg, Trollbundet, du kommer til å reise deg! Dette gjør deg styrket, mange av dere andre burde skamme dere, tråkke på en som er så åpen! Tråkker på hvordan hun formulerer seg?????????? ok, hun er ikke polert på overflaten. Jeg er drit hamrende lei drittslenging i denne skala! Hjertet mitt gråter for deg for pokker. Vi mennesker har ting vi kan fikse med oss selv alle sammen. Så fikser vi det, og så går vi ut og hjelper, vi går ikke ut og tråkker på andre!
Miss Misantrop Skrevet 9. august 2009 #14 Skrevet 9. august 2009 Kjære Miranda, så grusomme noen av dere er i svarene deres! Håper det går bra for dere Trollbundet, godt å høre at sønnen din er glad i deg, trenger deg og vil bo hos deg. Det må være et forferdelig press du lever under nå. Selvfølgelig kan barn utagere når de mistrives på skolen, håper det retter seg for han slik at han kan kose seg med mere lærdom senere i livet. Husk at dere kan anke. Håper du videre får all den hjelp og støtte som du ønsker og trenger fra barnevernet. Det at psykologen stiller seg kritisk til bv er selvfølgelig en kjempebonus for saken din. Klem fra meg til deg.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2009 #15 Skrevet 9. august 2009 Tenk å kalle seg Angelina Jolie og komme med en så dustet uttalelse! La nå trollbundet være. Ønsker deg lykke til Trollbundet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå