Gå til innhold

Bading helt på slutten av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser mye forskjellig så lurer litt. Kan vi bade på tampen av svangerskapet? Jeg er i uke 37 nå og har lest A: ingen bading etter uke 37 og B: at man kan bade helt frem til slimproppen går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i uke 38 i dag, og var på sjekk hos gyn i går.

Spurte henne om jeg kunne bade, og ja..det kunne jeg.

Hun nevnte ikke noe med slimproppen, men tror nok jeg dropper bading etter at den har gått...

Skrevet

Det tryggeste er vel å bare på steder med "rennende" vann :) Dvs i sjøen og ikke i tjern der vannet er stillestående

Skrevet

Dette lurer jeg på idag også. Skal på utdrikningslag i morgen, med kano og bading på programmet. Er 39+0 dager idag.

Skrevet

Tror det stemmer at man bør droppe bading etter slimproppen er gått pga infeksjonsfaren. Og så er det vel slik at man ikke skal bade de første 6 ukene etter fødsel?

Skrevet

Fikke ja av JM jeg og har badet hver dag nå i sjøen....

Skrevet

Jeg har bare hørt ingen bading etter at vannet har gått. Selv om slimproppen er borte er det fremdeles ikke "åpent" opp til barnet før vannet er gått.

Skrevet

Kan bade fram til slimproppen har gått ja. Og så skal man ikke bade etter fødsel, de sier 6 uker etter. Men man skal ikke bade så lenge renselsen pågår og det er jo litt varierende hvor lenge den står på.

Skrevet

Takk jenter :) Da hiver jeg meg uti... Lurer veldig på hvordan jeg skal overleve uten å bade mot slutten av sommeren da. Ingen som har funnet opp en vanntett truse slik at ferske mødre også kan bade? ;)

Skrevet

Min jordmor sa: " Bad helt til vannet har gått, etter fødsel kan man bade i sjøen, men det er vel ingen som ønsker det siden man blør og ikke kan bruke tampong."

Skrevet

bad til slimproppen har gått har eg alltid hørt

Skrevet

Hmmm, men hva med det at mange ikke vet helt om slimproppen har gått? jeg tror ikke min har gått (ser etter evt. litt blod i utfloden) og har heller ikke fått noe så jeg VET at dette er den. Og i dag har jeg sååå lyst å bade i Mjøsa, som er vårt alternativ. Så hva tror dere - skulle det gå greit mon tro? er forresten i uke 38+2

Skrevet

Rart at alle dere sier til slimproppen har gått når min jordmor sier til vannet går. Det er jo mange som ikke merker at slimproppen går. Og selv om den går, så dannes ny propp (om ikke fødselen settes igang med det samme). Selv om slimproppen går så er det jo ikke åpent til babyen.

Skrevet

Det er kjekt å vite - jeg har ikke husket på å spørre lege eller jm så har tatt utgangspunkt i det som skrives her. Da bader jeg og koser meg i varmen :)

Skrevet

det er ikke åpent inn til babyen før vannet har gått. men du kan jo få en infeksjon selv. har også hørt at det kan være vanskelig å kjenne om vannet går når du bader..

Skrevet

He he, jeg klarte nå uansett ikke å hæle meg, så endte opp med å sitte med bena i vannkanten istede ;)

Skrevet

spurte legen på torsdag og hun sa bading er greit frem til slimproppen eller vannet gikk.....

Skrevet

hei hei... i dag gikk slimproppen og jeg var på vei til stranda med mine to håpefulle, så jeg ringte føden for å høre hvordan dette er.. Jordmor svarte med at jeg trygt kan bade helt frem til vannet går! helt tett inn til babyen selvom slimproppen har gått. Så jeg ble veldig glad, vet jo ikke om noe annet sted å være enn ut i vannet når det er såå varmt!

Skrevet

fikk svar fra jordmor at så lenge vannet ikke var gått, så var det fritt fram med bading. Samtidig så sa hun at du skal være veldig uheldig for at vannet skal gå akkurat når du er uti og dypper deg. Så bare nyt badingen du! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...