LykkeligMamma89 Skrevet 26. juni 2009 #1 Skrevet 26. juni 2009 Nå har jeg vært plaga av svært vonde kynnere i snart 4 uker... Om jeg ikke har sammentrekkninger, så har jeg konstant menssmerter. I natt, så var det så vondt at jeg måtte konsentrere meg om å ikke gråte. Jeg hadde hvertfall 3 sammentrekkninger pr 10 min i 5 timer... Og de var VONDE. Men siden jeg vet at de har en tendens til å stoppe opp så ringte jeg ikke føden. Og jammen hadde jeg rett. Nå sitter jeg her uten kynnere/rier. Jeg hadde premature rier i uke 32, og har derfor forkortet cervix, og leger og jordmødre regner med at jeg kommer til å føde før tiden. Men det jeg er litt redd for nå er å plutselig føde hjemme. Kanskje øktene med disse vondtene gjør jobben sin? Magen har også sunket så langt ned den kan, men jeg er ikke mer enn 35+5 uker. Hva tror dere?
cakes Skrevet 26. juni 2009 #2 Skrevet 26. juni 2009 ring føden hvis det begynner igjen, og varer en liten stund. det er bedre med en tur for mye dit noen ganger:)
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #3 Skrevet 26. juni 2009 Jeg synes det høres ut som du hadde maserier/modningsrier i natt slik som du beskriver det. Siden du alt har hatt premature rier og er så ung som du er (veldig unge gravide føder oftere før termin enn andre), så er det nok stor sjangse for at du kan føde ganske så når det skulle være nå ja. Du kan jo trøste deg med at dersom du er enda mer moden og åpen nå, så går antagelig resten av fødselen din lettere. Ellers skader det aldri å ta en tlf til JM, lege eller føden. Lykke til :-)
LykkeligMamma89 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2009 Men jeg var moden allerede i uke 33? Og åpen for 2 fingre.. Kan man fortsatt få modningssmerter da?
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Det kan jo være maserier også, altså rier som ikke gir noen effekt. Man kan få helt opp i 4-5 cm åpning uten å faktisk gå i fødsel, så riene dine kan ha åpnet deg litt mer enn det du var også. eller ikke hatt noen som helst effekt. Jeg opplevde ganske vonde kynnere/maserier med nr 3 ca 2 uker før termin, var sånn jeg måtte puste meg gjennom dem og rakk å lure på om det kanskje var fødsel på gang før det gav seg igjen. Da jeg overtalte JM til å sjekke for åpning en del dager før termin var det ingen åpning og jeg var ikke noe særlig moden, så de "riene" jeg hadde da var overhode ikke til hjelp. Men så fikk jeg noen tilsvarende rent smertemessig samme dagen, og når jeg ble sjekket igjen dagen før termin var jeg plutselig blitt ganske moden og hadde 1-2 cm åpning, så da hadde det plutselig effekt likevel. Poenget med å skrive alt dette var å vise at det er vanskelig å vite med slike smårier, om de er til nytte eller ei. Blir jo spennende se da for deg! Skal bare se du får en liten baby veldig snart :-)
LykkeligMamma89 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2009 Tusen takk for at du tar deg tid til å svare! Jeg tror kanskje jeg tar med en tur til sykehuset i løpet av kvelden for å sjekke uansett jeg. Er bedre det enn å gå å lure og være redd for å føde hjemme... Jeg håper virkelig jeg går i fødsel snart, før jeg blir fullstendig tappa for krefter... Kiloene raser nedover og jeg blir bare mer sliten for hver natt som går... Selvom det er litt tidlig, så tror jeg det er det beste for både meg og jenta mi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå