Gå til innhold

er det nødvendig m 50 i solfaktor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ei venninne som mener jeg er gal som KUN smører med solfaktor 30 på småen (22,5mnd)...hun sier det er alt for lite og mener jeg må ta på 50 sunblock...men er ikke 30 mer enn nok da?

han vart ute i hele går og ble jo ikke brent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel individuelt det som med så mye annet. Noen tåler sola bedre enn andre, men det er veldig viktig å beskytte de små godt nok, da huden enda ikke har vært mye ute i sol. Hvis småen din har vært ute hele dagen med faktor 30, og du ikke har sett noe tegn på at han ble brent, vil jeg jo tro at det var tilstrekkelig.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

På ferie nylig brukte vi alle faktor 50 på ungene, og selv da ble de brent, særlig på fotbladene og leggene, men så også røde skuldre etc. Bruker alltid 50 på min, så slipper jeg å bekymre meg så veldig om det er nok.

Skrevet

Jeg bruker 30 på min meget lyse gutt. Vi bor i Florida, og er mye i solen. Jeg smører ham nok mellom hver andre og tredje time. Jeg har aldri opplevd at han er blitt solbrent, og vi er mye i solen. Er vi på stranden har han alltid på seg heldekkende badetøy med beskyttelse. Bruker også alltid solhatt.

Skrevet

Jeg synes faktor 50 er veldig overdrevet ;-).

Forskjellen blir jo mindre og mindre ved hoeyere faktor, saa faktor 50 gir oerlite mer beskyttelse enn faktor 25, men minst dobbelt saa mye kjemikalier.

Det er kjempestor forskjell paa faktor 2, 4 6 osv, men fra 15 og oppover er det ikke store forskjellen.

Skrevet

Mine barn blir smurt med Nivea Children solkrem med faktor 15 de.... Skadelig for nyrene med altfor høy faktor, mye kjemikalier. I Syden etc må man self smøre med høyere.

Skrevet

Ja, vi har 50... I barnehagen hender det de glemmer å smøre, og da er det godt å vite at hun iallefall har fått et lag med 50 på morran. Der står sola rett på hele dagen. Ingen skygge etter kl 12.

Skrevet

Det siste jeg hørte var at man ikke skal smøre med 50, for da får man ikke de vitaminene man trenger fra sola. De blir rett og slett blokkert ut. Heller smøre med lavere faktor, men smøre oftere.

Har dere forresten sjekka ut årets solfaktor-test fra grønn hverdag???

http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Test-av-solkrem-2009/Solkremer-2009-Rangering-av-alle-undersoekte-solkremer

Kan jo nevne at ALLE fra Nivea inneholdt hormonforstyrrende, miljøbelastende og rikelig med allergifremkallende stoffer...

Tror det er ganske mange som tenker at Nivea er en gammel traver, så den er "safe"... Ikke noe Nivea skal inn i mitt hus mer i allefall!!!

Skrevet

bruker 30. Har aldri vært noe problem.

spørs på barnets hud

Hender også at vi er ute uten.

D-vitamintilførselen er begrenset med solkrem

Det viktigste er at barnet ikke blir brent.

Skrevet

Både jeg og barnet mitt får soleksem av høy faktor, så her bruker mamma faktor 10-15 og barnet bruker 25-30. Vi har nylig vært 3 uker i syden og da brukte vi 30 på barnet første uke før vi gikk ned til 25. Vi tok pauser fra sola, hun sov mellom 12-14 og vi brukte "tropehatt" som beskytter både ansikt, skuldre og rygg.

Vi hadde også med UV drakt som hun brukte innimellom.

Om dette er bra nok vet jeg ikke, men ingen av oss ble brent i allefall.

Skrevet

...og forresten så sier jeg meg VELDIG enig i tråden over ang Nivea. Både jeg selv og flere i familien har reagert ganske kraftig på Nivea sin solkrem+andre Nivea produkter, så der tror jeg det er mange rare stoffer.

Skrevet

Nivea fikk jo nylig veldig dårlig resultat i en test.. Ikke anbefalt til små barn i hvertfall.

Vi bruker Babyline sin solkrem på jenta på 15 mnd, den er faktor 25. Smører heller ofte og bruker sunn fornuft. Er ikke i solen HELE dagen liksom..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...