Gå til innhold

Jeg er så lykkelig! Var på ul i går:)

Anbefalte innlegg

Der så jeg to bein, to armer og to fingrer. Legen sa jeg kunne være litt lenger på vei en jeg trodde (bare noen dager i så fall), men han endret ikke terminene ennå. Det gjør han hvis det viser seg å stemme på ordinær ul om 5 uker. Spiller ingen rolle for meg. Terminen er i januar uansett. Ja ja, det er jo litt skumlere å ha termin nærmere nyttår, vil jo helst unngå å få babyen i slutten av desember, og julaften er den siste dagen i året jeg ønsker å få baby, men babyen kommer når den kommer:)

Legen sa det var altfor tidlig å se kjønn og at det var stor sjanse for å ta feil så tidlig. Men da jeg sa jeg trodde det var jente fordi jeg har vært så dårlig denne gangen og merker stor forskjell på dette svangerskapet i forhold til den gangen jeg gikk med sønnen vår, sa han at han trodde jeg kanskje kunne ha rett.

Hvis det viser seg å være gutt på neste ul, er det også helt i orden. Vi har Lisa og Vegard fra før, så om det kommer en lillesøster eller en lillebror spiller ingen rolle. Jeg tror likevel enda mer nå at det er en liten jente på vei, og jeg blir veldig overrasket hvis det skulle vise seg å ikke stemme. Gleder meg til neste ul:)

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! Det er alltid godt å se at det står bra til der inne. Og alt blir så virkelig når man endelig har sett babyen.

Når har du termin? Skjønner godt at du helst vil føde på "andre siden" av nyttår ja, har tenkt det samme selv. Tror det er stor forskjell når det nærmer seg skolealder i alle fall om ungen er født tidlig på året eller på slutten... Selv om det selvfølgelig kommer an på ungen noe også.

Gleder meg masse til UL selv, det er en fantastisk opplevelse når alt er bra. Blir spennende om du får rett ang kjønn. Jeg har har en følelse på jente selv, men har ingen holdepunkter for det, utenom følelsen jeg har da...

Ut fra når jeg selv tror jeg hadde el, er terminen 6.januar, men legen sa at jeg kunne være noen dager lenger på vei. Det vil jo vise seg neste gang.

Ja, det er pga skolestarten at jeg ønsker å føde etter nyttår. Det er så enorm forskjell på å få 30. desember og 2.januar. Bare fire dager mellom, men et helt skoleår!!

er så glad noen tenker det samme som meg! opprinnelig fikk jeg termin 15. januar, men etter hver kontroll ble jeg satt noen dager fremover, og nå sier de 5. januar, (får flere UL pga risikosvangerskap), og i tillegg er det mest sannsynlig at jeg kommer til å føde noen dager/uker før termin. æsj, jeg får bare presse beina sammen, vil virkelig ha en januar-baby og ikke en desember-baby! jeg vil ha i januar pga skolestart som dere, mens samboer vil ha fordi han ikke vil at ungen skal være sist ute med alt, lappen på moped, bil, kunne kjøpe øl osv... må le litt av han :)

He he. Tror det er vanlig at folk tenker som samboeren din også, men for meg er det skolestart som er det viktige. Jeg er selv født i slutten av november, og for meg har det aldri vært noe problem at vennene mine fikk lappen og sånt før meg, men for andre jeg kjenner har dette vært irriterende.

Den eldste vår er født 8.november. Hun begynner på skolen om et år. Jeg er ikke bekymret for henne. Hun er moden og oppegående og kommer til å takle skolestart veldig fint, men i hennes tilfelle er det ikke noe alternativ. Jeg kunne jo ikke gått to mnd over tiden liksom. Denne gangen er det faktisk mulig å få både før og etter nyttår, så jeg er litt spent. Lisa kom i tillegg 9 dager før termin, mens Vegard (vår andre) kom 1 dag over termin. Så ja, jeg kommer også til å ligge stille og bare knipe igjen til klokken 00.01 1.januar 2010 :)

• 2 uker senere...

Hehe...både mannen min og jeg er desemberunger, og overhodet ikke lidd noen nød av den grunn. Verken i forhold til skole eller noe annet. Termin er ikke helt klar enda, men den ender opp rett rundt årsskiftet. Jeg for min del håper at babyen kommer i desember!! :)

Vi giftet oss dessuten i romjula, så om den kommer da så er det jo bare morsomt :)

Annonse

Det er ingen stor krise dersom barnet kommer desember, jeg bare ønsker å holde den der inne til over nyttår.

Jeg regner med at både du og samboeren din begynte på skolen da dere var 6,5 år, nå begynner desemberbarn når de er 5,5 år. Det er jo en liten forskjell, men barn født i desember klarer seg selvsagt på skolen de også:)

Det gjør de, det er ingen tvil om det. Men uansett, så er det lov å ønske seg...

Vet også at det var mange som var misunnelige på meg i klassa når vi begynte å nærme oss 18 og fikk lov til å kjøpe øl, ta lappen osv (er født i februar). Det har overhodet ingenting å si, men om jeg kan velge vil jeg gjerne at mine barn skal slippe slik misunnelse.

Men det med skolestart er et argument for mange. Og for noen barn har det masse å bety også. Uansett er det viktigste at vi får friske barn, som har det godt både som babyer og skolebarn.

Det er vanskelig å holde igjen når fødselen først er igang, om det er før eller etter nyttår. - og når vi kommer dit, er vi vel kanskje glad for det. (er min erfaring i alle fall ;o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...