Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ved tre ulike anledninger, på tre ulike dager merker at babyen "rister"... Det varer bare i noen sekunder og det har bare skjedd tre ganger. Men føles veldig rart, for er ikke slik som de vanlige bevegelsene, det er som om babyen ligger i magen og rister i 2-3 sekunder..

Noen med liknende erfaringer ? eller noen som vet hva dette kan være ?

Han beveger seg forresten vanlig ellers, er i uke 36 så er ikke så mye spark lenger, men kjenner liv hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også opplevd noen ganger. Første gangen var det nesten skremmende, og jeng ventet på normalt liv etter ristingen. Og det kom! Så har det skjedd ved noen anledninger etter det...

Lurer også på hva det er egentlig, men regner med det er noe av alt det rare som skjer - som vi ikke helst kan forstå;)

Skrevet

Godt dette ikke bare har skjedd med meg :P For har lurt på å ringe føden, men det går liksom over så fort også virker jo alt greit etterpå.

Men det er en merkelig følelse, for er liksom ikke slik som hikking heller, det er jo en regelmessig bevegelse/følelse. Men denne ristinga føles veldig rart.

Får vel spørre lege/jordmor på neste kontroll :)

Takk for svar :) :)

Skrevet

Jeg harfått vite at det er babyen som tisser ;-) Opplevde dette ofte med nr 1, og når han var født, så "ristet"/skalv han på akkurat samme måte en del av gangene han tisset, så jeg kjente faktisk igjen bevegelsen etter fødselen. Bevegelsen kan sammenlignes med å få en kraftig frysning ikke sant?

Skrevet

Haha.. herlig! Dette har jeg kjent mye dette svskapet og har lurt fælt.. trodde det var to epileptikere som kommer ut.. Kjente ikke slik sist.. Tisser faktisk...

Skrevet

Jeg ringte sykehuset da jeg opplevde dette første gangen og de sa det var ligamentene og musklene som strakk seg.

Har også hørt er inne at det er mange som mener det er babyen som tisser, men da må hun ha tisset mye den dagen jeg merket det for første gang. Da var det nemlig nesten konstant... Men i ettertid rimer det egentlig for da har det bare vært kort avogtil. En mye morsomere tanke at hun tisser i hvert fall :)

Skrevet

JA! Så godt å høre at det er andre også. Mitt tredje svangerskap og jeg har ikke lagt merke til dette før. Hun rister ganske ofte hos meg.

Skrevet

Eg har kjent det same, godt å få eit svar på kva dette kan vere:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...