Gå til innhold

liten vektoppgang, slutte å amme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hittil ikke hatt noen store problemer med ammingen. Vesla er nå 2,5 mnd. Har skrevet noen innlegg om at hun sover hele natten og at nattamming derfor sluttet tidlig. Virker som at det har bidratt til mindre melkemengde.

Nå viser det seg at hun bare har gått opp 500 g siste 4 ukene og sover dårlig på dagen. Hun virker sulten og jeg ammer ca hver 2. time uten at det ser ut til at mengden øker. Hun har foreløpig ikke fått mme, men jeg har pumpet ut en flaske mm som hun får om kvelden i tillegg til pupp. Hs mente jeg burde prøve å gjøre dette en gang til om dagen for å se om det ble bedring eller rett og slett gi mme. De var ikke bekymret over vekten, men hun har vokst enormt i lengde så derfor ble det en dipp i kurven. samt at hun jo trenger å sove på dagen enda.

Nå er jeg veldig i tvil om hva jeg skal gjøre. Det skal sies at pappaen ikke hjelper noe særlig til og jeg har en til å ta vare på. Så pumping og amming til hvert måltider uaktuelt. Vurderer seriøst å gi opp fullammingen, men vet liksom ikke helt om jeg har lyst heller.... Samtidig vil jeg jo gjøre det som er best for jenta mi, og hun er jo sulten....huff, dette er ikke enkelt. Hva ville dere gjort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så det ble litt rotete:) altså, tenker ikke å slutte å amme helt, men gå over til delamming??

Skrevet

Sånn var det for meg også med første. Dårlig vektoppgang en periode. Og tydelig utilfreds baby. Jeg fant fort ut at jeg måtte supplere med tillegg. Ønsket å delamme som du sier, men det gikk veldig fort nedover med melkemengden når jeg begynte gi flaske. Til slutt var det fullflasking. Men, jeg slo meg til ro med det at hun fikk morsmelk de første tre månedene (viktige måneder), dessuten fikk vi alle et bedre liv når hun ble mett. Roligere dager og roligere netter. Dessuten begynner man jo sånn smått med fast føde når de er fem-seks måneder, og da synes ikke flaskematingen så ille likevel.

Skrevet

sjekket melkemengden i formiddag ved å pumpe før måltid og gi henne det på flaske. Kom kun 20 ml ut av det ene brystet og 60 fra det andre. Ammet henne etterpå for man får jo ikke ut alt ved pumping, men det er tydelig altfor lite. Hun sover dårlig og suger på alt hun kommer over etter måltidet. Huff, ser ut til at det må suppleres her ja. Får amme så lenge det er noe der. Har jo frosset ned flere liter så hun får få iallfall en flaske om dagen med mm til det er tomt. Synes at det er så trasig, blir skikkelig lei meg:( noen som har noen positive ting å komme med ang flasking?

Akkurat nå tenker jeg bare forstoppelse, koking og styr....for å ikke snakke om kosen det er å amme.

Skrevet

jeg måtte begynne med mme da gutten min var nermere tre uker, Han hadde da ikke lagt på seg i det hele tatt. det var stor nedtur til å begynne med, men han måtte jo ha mat stakkars. nå er han 7 uker og jeg har fortsatt lite melk, men jeg ammer han før hvert måltid så får han resten med mme. fikk beskjed på ammehjelpen at jeg isteden for å bli lei meg pga dette så måtte jeg heller se det positive i den lille ammestunden vi har :) det gjør jeg nå å det går mye bedre :) ønsket er jo sterkt om å fullamme men går det ikke så går det ikke. jeg har litt mer melk på natta og da hender det at jeg slipper å gi tillegg. å det synes jeg er stort :) er blitt flinkere til å se det positive i det jeg får til og kose meg med de små ammestundene vi har. er jo bedre enn ingenting :)

Skrevet

takk for oppmuntrende ord:) idag har jeg sett skikkelig svart på det og bare gråter og synes alt er fælt. Er liksom den eneste kosen jeg har iløpet av en dag føler jeg + at jeg ser for meg styr om natta. Men idag har hun fått flaske med mm i tillegg til puppen ved hvert måltid og jeg ser jo at jenta har det mye bedre. Sovet 2 timer på formiddagen og er mye blidere enn ellers. Det viktigste er jo at hun har det bra. Må vel bare begynne på nytt hva rutiner angår også får jeg jo mer tid til storebror også, det er jo bonus:) hittil har jeg ammet, pumpet og flasket til den store gullmedaljen, men nå tror jeg at jeg lar det være og gir det jeg har av pupp + tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...