Gå til innhold

noen her som har fått boliglån uten fast jobb?

Anbefalte innlegg

både jeg og mannen er vikarer, mn tjener greit og har jo ike noe problemer med å betale .eks husleie, og et boliglån på 1,1 mill f.eks blir jo med dagens rente mindre å betale i mnd på lånet enn husleia vår er.men er dette i det hele tatt mulig å få?

Fortsetter under...

ja, og det gikk rett til helvete..

for å unngå tvangssalg er huset lagt ut til salgs..

du skal være klar over (noe som jeg ikke så da) at det er mye mer utgifter å kjøpe et hus enn bare boliglånet..

vannavgift

eiendomsskatt

feieavgift

renovasjon

m.m kommer ikke på alt i farten

som kommer i tillegg til boliglånet det var dette som tok knekken på oss..

om en av dere skulle bli uten jobb i noen mnd, så kan du ha det gående, og sklir det ut så er det vasnkelig å komme seg på fote igjen..

jeg fikk boliglån på 1,1 mill på overgansstønad, skjønner ikke den dag i dag at det gikk gjennom..

Annonse

Jeg er student med 2,5 år igjen på skole, han er tømrer i annen jobb (altså han bruker ikke fagbrevet sitt og jobber i en annen bransje). Han tjener ca 350 000 kr i året, så vi fikk lån kun på hans inntekt. Vi fikk da 90% til 1. prioritetsrente i 5 år. Låner 1,2mill (egenkapital opp til 1335000. BSU er en fantastisk ting. Og samboer med vett på å spare er ikke så dumt det heller! Men vi hadde nok ikke fått så fryktelig mye mer i lån - eller, med dagens rente så hadde vi sikkert kunnet betjent ett litt større lån, men vi må jo være litt mer langsiktige.

Inntekten er faktisk under gjennomsnittet.

Når de regnet ut hvor mye vi kunne låne regnet de med det jeg vil tjene etter triff i det jeg er utdannet som (Som forøvrig også er ganske gjennomsnitlig)

Vi fikk et tak på 2.5, men gikk for 2.4

Vi fikk lån på 1,4 mill (førstehjemslån). Han hadde inntekt på ca 300000 og jeg var i permisjon (uten jobb å gå tilbake til).

Vi fikk lån med utgangspunkt i at jeg ville få en jobb med ca 250 000 i året. Har en utdannelse som gjør det lett for meg å få jobb da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...