Gå til innhold

Gave til 14-år gammel gutt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare småbarn, så aner ikke hva 14åringer har av interesser for tida. Dette er en jeg ikke kjenner så godt også.. han er søt og snill og litt rocka, det er alt jeg vet ;)

Tips mottas med takk!

Skrevet

Penger;) Jeg har en på 15 selv, så dette tenker jeg at jeg vet;)

Skrevet

ja,penger er det de fleste tenåringene helst vil ha i gave:-)

Skrevet

Styrer av prinsipp klar penger som gave, synes det i ethvert tilfelle vitner om latskap og "minste motstands vei" hos giver!

Selv pleier jeg satse på ei passende bok, men ALLTID med byttekort vedlagt. Sjansen for at boka jeg plukker ut er ei bok mottakeren gjerne ønsker å lese er vel 50 % eller så når det er snakk om noen jeg knapt kjenner, selv om jeg alltid gjør mitt beste for å ta et samvittighetsfullt valg ut fra det jeg kjenner hos mottakeren. (Synes du det er vanskelig å velge ei bok selv, be gjerne bokhandelen om råd, hos en skikkelig bokhandel finner du alltid FAGkyndig personell som setter pris på å gi veiliedning bak disken!) Så kan mottakeren enten lese den boka han/hun fikk, eller bytte i ei mottakeren heller ønsker seg. Og i verste fall, om mottaker har "bokallergi", er jo et bytte til noe annet bokhandelen fører ("skolesaker"/lydbøker/litt musikk-CDer/litt bilder/postere/plakater, for å ta bokhandelen jeg selv bruker) en mulighet.

Og, JO, 95 % av 14-åringene leser gjerne, er min erfaring, de prioriterer bare ikke bokkjøp selv! Men å "tvinge" akkurat DEN boka inn på en 14-åring er sjelden lurt. Det er faktisk vesentlig større mulighet for at "mitt bokvalg" blir lest når det er mulighet for å velge selv, tilsier egen erfaring! For da har du vist 14-åringen den respekten at du har gitt han/henne muligheten til å ta SITT EGET valg! Og så blir "mitt bokvalg" også vist åpenhet og en passe respekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...