Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våkna i dag av at jeg var våt nedentil. da jeg to opp, kom det et par drypp på gulvet, og jeg fortet meg på do. Tenkte jeg ikke skulle gjøre noe mer med det, men mens jeg satt og spiste frokost, merket jeg at det "rant" der nede. Gikk da på do igjen, og så det kom ut mer v'ske. Ringte føden og spure hva det kunne være, og fikk beskjed om å komme opp for sjekk. På vei opp fikk jeg "menssmerter" mens jeg kjørte, men de varte ikke lenge. Kom på sykehuset, og det hadde bare kommet litt slim i bindet. Ble påmontert målere og lå der en halv time. Etter dette kom jordmor inn igjen, men måtte gå en tur avgårde etter å ha tatt av meg beltene. Reiste meg opp, og merket at det kom litt mer væske. Da jordmor så var tilbake og kikke på bindet (som hun tok med og viste til andre jordmødre), sa hun at det ikke var noe og jeg kunne reise hje. Dro hjem og la meg, og da jeg sto opp en time etterpå, var det masse væske der nede igjen. Sånn har det gått utover dagen og kvleden, og det "renner innimellom. Har også hatt vondt i magen og ryggen til tider. Noen endre som har hatt det sånn, og hvor lenge har det gått til fødselen? Er dette tegn på at noe er i gang, eller kan det holde på sånn i flere uker? Er 38+3 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn opplevdes det da vannet begynte å gå hos meg. Jeg var aldri i tvil, men jordmødrene betvilte det i begynnelsen. Det lakk litt og litt. Stol på magefølelsen din ;) Høres ut som noe kan være på gang hos deg. Og hvis du mistenker fostervannsavgang må du bare få det fram ovenfor jordmødrene, for da skal du ikke gå for lenge uten rier. Lykke til videre!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Kan ikke skjønne annet enn at noe må være på gang hos deg nå. Det må da være vannet som har gått?? Hvis hodet er festet kommer det jo ikke nødvendigvis fossende, men heller litt nå og da som du beskriver. Ring føden igjen, be om en ny sjekk!! Forklar at det kommer m y e væske fortsatt og at du har vondt. Tror nok det er greit at du får sjekket opp dette! Har vondt'ene i magen/ryggen tatt seg opp eller er det som tidligere??

Skrevet

De pleier jo og kjekke om det er husceller i væsken som kommer ut... Og er det det så er det fostervann... Høres noe mrekelig ut hele greia...

Skrevet

Hodet har festa seg, så jeg vet at ikka alt kommer i en foss. Har liggi og sovi 1 1/2 time frem til kl 01.00, men har etter det bare liggi og kjent at det stadig vekk kommer piplende væske. Det er endel slim, bare ganske tynt. Oppe for å bytte bind nå, og det er godt å bare slippe å ha den kladden der noen minutter. Kommer til å vente til i morra med å ringe, og se om det er like mye da. Mens jeg har sitti her nå har det to ganger kommet "stikk" bak i tarmen, som forsvinner igjen like fort. Har hatt en helt fint svangerskap, men har begynt å merke denne uka at jeg er visst gravid ;-) Håper det enten gir seg, eller at det skjer noe. Orker ikke tanken på å gå sånn lenge til...

Skrevet

Da jeg fødte datteren min, så startet det slik du beskriver. Det rant litt fostervann nå og da, jeg var på kontroll på sykehus og de konstaterte at vannet hadde gått og at jeg kom til å bli satt i gang innen 3 døgn hvis fødselen ikke startet av seg selv. Dette fordi det er fare for infeksjon når vannet har gått. Jeg var hjemme hele tiden, og riene startet etter nesten 2 døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...