Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som det er sommer og vaaaaarmt, frister det å ta med guttungen på halvannet år på stranda.

Men siden jeg aldri har vært på stranda med barn før, tar jeg gjerne imot noen tips....

Når på dagen er f.eks. en god tid å dra?

Hvor lang tid er passelig å være der?

Hva lønner det seg å ta med av "utstyr"?

Er det best med badebleie eller sånn drakt med solbeskyttelse i?

Andre tips?

Solkrem er jo selvsagt et must da :D

Skrevet

De sier jo at man bør holde barna unna solen mellom 12 og 15. Jeg synes det blir vanskelig å følge, jeg drar hvertfall ikke på stranden kl 09 om morgenen og drar hjem 12, eller drar på stranden etter 15...

Du er der så lenge du og barnet ditt gidder. Her var vi på stranden igår, og etter å ha løpt etter ham i to timer, da jeg har en liten vandrer og utforsker, orket ikke JEG mer.. gullet storkoste seg selvfølgelig. Greit å ha parasoll e.l hvis du får han til å sitte litt under der. (det funker ikke her) Event ta en lur i vognen i skyggen hvis mulig.

Jeg hadde med meg lunch og drikke, litt kjeks, litt leker (han ikke var interessert fordi han bare skulle løpe avgårde)

Vi har ikke UV drakt, han løp litt naken og litt i badebleie (i frykt for at han skulle bæsje..:-)) Smørte godt med høy faktor selvfølgelig.

Solhatt (som min ikke vil ha på seg)

Som du skjønner har jeg en aktiv krabat og drar ikke på stranden alene mer...hehe.. Skal ha med familie som kan avlaste meg med å løpe etter guttungen. :-)

Greit å plassere seg så nærme strandkanten som mulig, så han kan vasse og kose seg der. Bøtte og spade evnt andre leker han interesser seg for.

Skrevet

Vi pleier å reise på stranda litt på ettermiddagen, når det blir for varmt i hagen. Før reiste vi alltid etter soving, altså i 2-tiden.

Vi har ikke brukt UV-drakt, men smurt godt mange ganger og som regel bare hatt badebleie og t-skjorte.

Har med bøtte og spade og holder oss i vannkanten. Også tar vi med bøker og litt andre leker, så kan vi sitte sammen på teppe under parasollen - men det blir som regel bare 10 min innimellom.

Skrevet

Her drar vi når det passer oss enten før eller etter soving. Blir ikke så lenge, kanskje et par timer. Smører hele kroppen hennes godt inn før vi drar, og passer på å smøre igjen hvis vi er lenger enn en time. Lar henne være naken eller har på en badetruse. Best å være naken egentlig da, deilig til de det, som har bleie på hele døgnet ellers.

Tar med vann og noe å tygge på, men som regel har hun ikke tid til det..;)

Har også med bøtte og spade som hun kan leke med i vannkanten.

Har på henne solhatt da, hvis hun godtar det, for hun har ganske tynt, lyst hår ennå, og er ikke så lett å smøre hodebunn.. Også blir det jo ikke solen så sterk til henne da.

Ellers koser vi oss hjemme med et basseng, som vi kan skygge for med en parasoll!:)

Skrevet

Badesko er lurt i tilfelle glasskår osv. Beskytter også de utsatte føttene for solbrendthet.

Skrevet

Vi har med småen på 1,5 år på stranda. Han stor koser seg. Leker i vannkanten, og er med å bader av og til. Han var veldig pysete i starten, men nå synes han det er kjempe deilig å sitte i vannkanten. Og i denne varmen er det jo helt supert å avkjøle seg litt. Husk solkrem, gjerne en lys-tskjorte, og en hatt. Litt niste er jo også lurt, og en parasoll er veldig kjekk. Jeg synes også det er kjekt å ha med trilla hans ned, da han kan ta ettermiddagsluren i denne, i skyggen seff.

vi synes det er helt topp å være på stranda ja:)

Skrevet

Solhatt, solkrem og ikke noe forøvrig!

Deilig å la tassen få være naken litt.

(jeg har med "hundeposer" i tilfelle det skulle skje en ulykke på land...)

greit å ha med noe som gir skygge

masse vann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...