Gå til innhold

Utskrapning i morgen.. hva kan jeg forvente?

ღMaiBaby10ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, vært en tung dag. Etter en SA i februar, ble det oppdaget MA i dag. Skulle vært 8+2, men nurket hadde ikke vokst siden forrige UL for en uke siden. Så da blir det utskrapning i morgen.

Må si hele inngrepet skremmer meg litt, og jeg er veldig usikker på hva som vil skje. Er blitt bedt om å møte klokken 8 fordi jeg skulle få noen tabletter vaginalt, også skulle selve inngrepet skje noen timer etterpå.

Kan jeg reise hjem i mellomtiden, eller er det best å være på sykehuset?

Tar dette ingrepet lang tid? Og må jeg ha full narkose?

Hva slags form kan jeg regne med å være i etterpå? Smerter i etterkant?

Har så mange spørsmål. Håper noen har litt tid til å dele sine erfaringer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Sender masse gode tanker til deg. Vet hva du går gjennom nå, og det er utrolig kjipt. Trøst deg med at har du først klart å bli gravid, så vil en liten baby klamre seg fast i 9 måneder til slutt:)

Hadde utskrapning i oktober, det er ingenting å grue seg til. Du får nok ikke reise hjem mellom du har tatt tablettene og utskrapningen. Tablettene gjør at livmorhalsen åpner seg, og livmoren gjør seg klar for å tømmes. Du vil derfor begynne å blø, kan få rielignende smerter(jeg fikk det) Om du får store smerter er det trygt å være på sykehuset slik at de kan gi deg smertestillende. På operasjon er de veldig hyggelige og medfølende, det er full narkose, og inngrepet er vel over på 10 minutter. Formen min var fysisk kjempefin etterpå, og jeg hadde ingen smerter i etterkant. Hadde tre kraftige menstruasjoner de påfølgende månedene, så ble jeg gravid igjen.

Dette kommer til å gå kjempebra! Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk for beroligende ord, setter stor pris på det! Gleder meg ikke akkurat, men det virker ikke fullt så skremmende nå :)

Skrevet

Så trist at du også måtte oppleve dette. Hadde en MA i februar som ble oppdaget i uke 12 men hadde ikke vokst siden uke ni. Fikk time på sykehuset neste dag. Grudde meg veldig men gikk overraskende bra og var veldig hyggelige på gyn. Kom inn fastende kl åtte og etter samtale med lege samt undersøkelse fikk jeg noen piller som skulle settes vaginalt samt en god dose semertestilende. Dette gjorde at jeg for det meste sov fram til jeg ble trillet ned på operasjonen kl 12. Våknet en halvtime etter de var ferdig og kom da opp på avdelingen igjen der jeg fikk slappe av en stund til før jeg kunne reise hjem. Ikke store smerter men selvfølgelig litt slapp. Hadde lite smerter i etterkan også og blødde nesten 14 dager. Tilbake i normal syklus etter en mnd. Den største belastningen var nok psykis så ta dei tid til å hente deg inn igjen.

Lykke til.

Klem

Skrevet

Tusen takk! Vi får håpe ingen av oss må gå gjennom dette igjen. Veldig snilt av dere å fortelle historiene deres, jenter! Det beroliger en bekymret sjel:)

Skrevet

Hej

Uff det va trist å lese.. e inte ett kul beskjed å få.

Jag har haft to aborter å 7 ingrepp i forbindelse med disse. Själva ingreppet er inget att oroa sej för. Jag har mött upp, fått prata med en lege å så in på salen där du får en säng. Där ligger du å väntar tills det e din tur. E greit å ta med noen tidninger eller en bok da det ofte blir litt ventetid!

Etterpå e man sliten å trött så ha noen hemme hos dej som kan laga mat å hjälpa dej gjenom dagen.

Vet hur ont du har det just nu å vad jobbigt det känns.. men det kommer gå bra. Du får smertestillende å innan du ska in på operationen får du lugnande som gör att du slappner helt av.

Massa lycka till..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...