Gjest Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Ikke for det, helt travelt har vi vel det ikke med 6 uker igjen til termin, men i dag er alt i hus! :-) Seng er ordnet, vogn i hus og ny madrass, det siste som manglet. Så da skulle vi ikke mangle noe annet enn babyen selv, og hun kan jo godt får vente en 4-5 uker til i hvertfall. Har ikke begynt å vaske noe eller montere noe, men godt å ha fått alt i hus synes jeg. Så kan kosearbeidet komme litt nærmere termin :-) Har kjent meg litt småstressa de siste ukene fordi det ikke var på plass (redebyggerinstinkt?), så nå var det godt å senke skuldrene :-) Andre som er ferdig med innkjøp?
juli-jenta Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Ja, nå er vi ferdig og alt er i hus. Ble ferdig i forrige uke med å få på plass møblene til barnerommet. Gjort i stand stelleplassen på vaskerommet og vasket alt av klær osv. Glad er jeg for at det er gjort for nå i denne varmen hadde jeg aldri orket, selv om det stort sett er mannen min som har holdt på da;) Nå er det bare å vente og vente...
<3 Tredjegangs <3 Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Vi er også ferdig med alt av innkjøp, deilig å kunne slappe av og nyte de siste ukene frem til termin.. Monterte senga i går, stellebordet er på plass på badet, alt av klær, sengetøy, tøybleier o.l. er vasket, vogna står i kjelleren klar til bruk..vi mangler bare lillegutt! Gleder oss fælt til han kommer..har også ca 6 uker til termin, så han kan enda vente litt, men gud så utålmodige vi begynner å bli!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 skjønner deg godt Alva.. det er så godt.. skulle ønske vi var så heldig, men må få unna en veldig tung flytting først, og det skjer ca 6 uker før termin.. Med bekkenløsning og låsning ser ikke jeg for meg at dette vil gå smertefritt.. Men, vi skal nok klare det til slutt.. Får helt sikkert god hjelp av foreldrene mine til utpakking.. Skulle ønske Nordland fylke var borte i dette sammenheng, vi flytter fra nord trøndelag til sør troms.. puh... glede meg til å bli ferdig..
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Det forstår jeg godt du gleder deg til! :-) Å flytte er ekstremt slitsomt i seg selv, som gravid eller med liten baby er det enda verre. Håper det går fint for dere.
Bøtteknott Skrevet 26. juni 2009 #6 Skrevet 26. juni 2009 Vi skal ut og kjøpe bilstol i dag, 8 dager til termin. :-) Så veldig på tide å få det i hus! (eller i bil, blir det vel :-) Ellers er vel det meste klart nå tror jeg. Hadde litt hetta forrige uke, med tom konto og masse som manglet. Men med feriepenger og skattepenger er vi endelig i gang igjen. Men vi har fått tiden til å gå med å male huset, vi da :-) Kanskje ikke så mange som maler hus uka før termin..? He he..
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #7 Skrevet 26. juni 2009 Nei, neppe alle, hehe... Da jeg gikk med nr 2 var jeg rundt om i masse butikker 5 dager før termin og bestilte tapeter, maling, gulv osv fordi vi holdt på å bygge hus da. Alle ble sånn passe nervøs for å ha meg i butikkene sine når jeg sa hvor nærmt termin jeg var ;-) Fødte forøverig 2 dager etter.
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #8 Skrevet 26. juni 2009 mangler bare ta ned vogga fra loftet og å kjøpe stellematte til kommoden.ellers er alt i boks til den lille Er i uke 35 nå...
nesten30 Skrevet 26. juni 2009 #9 Skrevet 26. juni 2009 er 29+5 og mangler stellekommoden... og det er hodebry uten like De er jo så dyre jo:(
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #10 Skrevet 27. juni 2009 Jaja... Her stresset jeg med å få alt som manglet i hus og på plass i løpet av uke 35 siden jeg fødte i uke 36 sist. Så vi har hatt bilsete på plass i bilen, stellebord på plass, klær vasket, vogna stående i gangen etc. i nå 5 uker... For...i dag er det termin og i følge jordmor på torsdag var jeg ikke det minste moden engang...
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #11 Skrevet 27. juni 2009 FIkk heldigvis orden på det siste tidligere i uka. Stellebord og sengekant til sprinkelseng. Så alt er i hus. Nå gjenstår bare montering. Alt av klær og sånt er vasket. Med to uker til termin er det kanskje en fordel å begynne å bruke skrujernet litt de neste dagene...
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #12 Skrevet 27. juni 2009 Ja, det kan sikkert være greit :-) Her står sprinkelsengen i gangen nå. 2 åringen har nettopp flyttet ut av den og over i stor barneseng, så vi tenkte egentlig å dmontere sprinkelsengen i noen uker nå og så skru den sammen igjen og ta den inn på rommet vårt litt nærmere termin. Orker ikke ha den der lenger enn nødvendig da den hindrer at jeg kan gå ut av sengen på vanlig måte men må krype ned til fotenden av sengen først og så ut. Klærene, sengetøy osv har jeg en regel for meg selv om å ikke vaske før 37 fullgåtte uker, så det er fortsatt vel 2,5 uke igjen til. Gleeeeder meg til det da! Er så kos å vaske babyting første gangen :-)
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #13 Skrevet 27. juni 2009 Hehe, ja. Var rart å se de små klærne henge side om side med femåringenes. Jeg lurte og på hvordan jeg skal gjøre det med den sprinkelsenga, har ikke lyst til å ofre nattbordet mitt, men om jeg ikke fjerner det, så må jeg og krype ut av senga i fotenden... mannen mener vi like gjerne kan sette babysenga litt lenger unna, men jeg tror vi har litt forskjellig erfaring der gitt...
Gjest Skrevet 27. juni 2009 #14 Skrevet 27. juni 2009 Babysengen lenger unna = stress i mine øyne i hvertfall ;-) Må kunne strekke ut hånden og ta på babyen om jeg trenger det. enten bare for å kjenne pusting, eller gi smokken. My enklere å ta babyen over i sin egen seng for å amme også da, trenger bare å sette seg halvveis opp. Jeg har også nattbord øverst, men må liksom ha det der. Er greit med et sted å legge fra seg ting. De andre tre barna våres er kommet helt inntil termin (på, 3 dager før og 2 dager over), så tenker at om vi venter til 1-2 uker før termin skulle det holde lenge :-)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 27. juni 2009 #15 Skrevet 27. juni 2009 alva måtte dra på smilebåndet nå.. Det med pustinga og smokk.. Rart det der med oss mødre.. Og det e jo så godt å kjenne den lille kroppen.. ;o)) glede mæ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå