scoobydo Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Har en gutt på 2 mnd, bør jeg smøre han med solkrem? Selv om han seff ligger i skyggen hele tiden.. Prøvde og søke litt på nettet og på pasienthånddboken står det at man bør smøre spedbarn, med solfaktor over 30. Og at det skal være et spesielt filter i disse solkremene.... Noen som vet noe om det?
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 vi fekk anbefalt cosmica med solf 50. den hadde kombinasjonsfilter.. Poden her er forresten 6 mnd, men veit ikkje om det har nåkke å sei så lenge dei er under året?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Det skal være fysisk filter, IKKE kjemisk. Dvs faktor 30 eller lavere. Jeg har nettopp kjøpt Derma faktor 30 til jenta mi (8 mnd)- fordi den ikke inneholder noen farlige stoffer... Du kan lese mer om hvilke solkremer som anbefales her: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.6630713 Jeg prøver imidlertid å ikke overdrive solkrembruken, fordi jeg hører så mye forskjellig ang solkrem og babyer...
annemor80 Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Vi fikk beskjed på apoteket om at barn under ett år helst ikke skulle ha solkrem (de skal jo heller ikke være i sola noe særlig). Men hvis vi skulle bruke det, skulle vi ikke bruke høyere enn 30 i faktor, det er visst ikke bra for huden deres med mer, så vi smører med 25 når vi skal ut innom sola.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 jeg fikk beskjed om at barn under 6 mnd ikke skal smøres med solkrem... De skal ikke få sol på seg heller fortalte hun på apoteket. Har en på 2 mnd selv. Så vi holder oss inne, eller han har teppe over seg i vogna. Men er jo helt umulig å ikke bli utsatt for en eneste solstråle... Går ikke an å unngå i feks bilen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå