julibaby-nærmer seg Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Er blitt strippet hos lege både i går og i dag. Hun sa hun kunne ta på babyens hode. Er kommet ut endel gørr-sikkert slimproppen.... Er visst helt utenkelig å bli satt igang på sykehuset, så jeg må være kreativ. Hva med lakserolje, vil dette hjelpe nå? Hvordan tar man den-står jo ikke noe på flaska og heller ikke på felleskatalogen. Er denne riestimulerende elller hva virker den på egentlig. Håper noen kan hjelpe meg. Utålmodig, drittlei, varm osv som så mange andre vil jeg tro
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Det er absolutt ikke annbefalt å ta lakserolje fordi det kan være skadelig både for deg og babyen din, det kan føre til styrtfødsel. Den skal visst nok gjøre at man får rier, men de fleste ender med diare. Hvis du skal ta det, så vil jeg annbefale å ikke begynne med mer enn en - to spise-skjeer med oljen.
Shiny84 Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 det skal visst være tryggere å ta klyx.. ettersom det gir samme effekten, men kun til deg og ikke baby, lakserolje påvirker baby også.. eller kan gjøre da.., men det sies at klyster også kan sette igang fødsel/rier
julibaby-nærmer seg Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2009 Takk for tilbakemeld. Er så sykt lei av å farte til og fra sykehuset og bli skuffet gang på gang.
Sørlandsbaby09 Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Når er terminen din egentlig? Vi er jo fremdeles i juni...... (og nicket ditt tilsier en gang i juli). Her jeg bor blir man ikke strippet før etter termin nemlig...
julibaby-nærmer seg Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2009 Er strax i uke 39 og har moderat svsk forgiftning. Det er nok derfor legen har røsket litt....De er så keen på at det skal skje naturlig selv om blodtrykket mitt snart er på vei ut av hodet mitt. Haddde håpet å bli satt igang, men de vil ikke gi meg noe stimuli annet enn strippingen da, foreløpig. Men når legen kan ta på hodet til babyen, må jo dette bety at jeg er relativt moden eller??
Sørlandsbaby09 Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Ahh, skjønner. Uff, håper for din del det starter av seg selv i løpet av kort tid da. Jeg ble strippet i dag for første gang. Ingen effekt så langt utenom masse friskt blod.... Jordmor kunne ta på hodet her også, men hadde ikke store åpningen. Men regner vel med man er moden når de i det hele tatt kan strippe?? - Trodde de kun gjorde det dersom man var moden, men skal ikke si det sikkert. I stede for lakserolje så kanskje du heller bør ta deg en tur i sengehalmen? For man kan vel ha sex fordi om man er strippet (og slimproppen er gått??) Lykke til uansett!!
julibaby-nærmer seg Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2009 Krysser fingrene for action her. Ja, jeg vil også tro at siden de kommer inn i livmorhalsen og tar på hodet med fingrene så må jo dette bety modenhet av et eller annet slag..... Nei jeg vet ikke-kanskje noen som vet kan svare oss?? Her skal alt forsøkes, vannet er jo ikke gått så da er det vel ingen stor infeksjonsfare mtp sæden... Lykke til du også
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 25. juni 2009 #9 Skrevet 25. juni 2009 jeg har hørt at det beste er å bare legge seg ned og slappe totalt av..hvis man stresser med det ene og det andre kjerringrådet, kan man ende opp med at kroppen bare blir anspent, og det hjelper ikke... skjønner at du gjerne vil ha babyen ut pga sv.forgiftn., men tror det beste er å hvile og la kroppen gjøre det den skal;-) lykke til!
julibaby-nærmer seg Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2009 Ja i en perfekt verden skulle jeg gjerne vært litt mer tålmodig, slappet og nyte mer av denne siste tiden. Er dessverre ikke sånn-er møkka lei.
nesten30 Skrevet 25. juni 2009 #11 Skrevet 25. juni 2009 For all del.,.. IKKE lakserolje!! hva med akupunktur?
E, T & T og ei te Skrevet 25. juni 2009 #12 Skrevet 25. juni 2009 Hvorfor er alle SÅÅÅ i mot lakserolje?? Jeg brukte det i mitt forrige svangerskap, og fungerte som bare på meg Tok en stor spiseskje i 15-tida på dagen, slimproppen gikk kl.16 Første rie begynte i 23-tiden (ikke vonde) var på sykehuset kl.02.00, gutten var ute kl.04.00...
Lykke X 4 Skrevet 25. juni 2009 #13 Skrevet 25. juni 2009 For å være helt ærlig vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om den lakseroljen. Mange sier at det kan gi styrtfødsler osv. hvis man søker rundt på nettet (forum). Mens andre igjen hevder til og med både å ha blitt anbefalt og frarådet dette av jordmødre. Noen har negative opplevelser, andre har positive opplevelser. Det hevdes å bli gitt for å sette igang fødsler før i tiden, men da kan man jo også lure på hvorfor dette ikke brukes lenger til det formålet? Det kan jo tyde på at det har en uheldig virkning. Stilte jordmor Siri et spørsmål om lakseroljen og det at det ikke finnes noe seriøs info om det rundt omkring. Hun lovte da noe sånt som at hun skulle lage en artikkel/forside på dette her på BIM, men det er en stund siden, og jeg har ikke sett noen slik artikkel enda. Inntil man vet mer om risikoene ved bruk av denne oljen, kan det kanskje være best å være føre var, og heller unngå den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå