Sørlandsbaby09 Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Var nettopp hos jordmor. Hun sjekket åpning og strippet. Fikk kun inn en finger (altså ca 2 cm åpning). Strippet meg samtidig. Åhhh, jeg hadde lissom håpt det skulle være litt mer enn bare et par usle centimeter!! Er det noen som har opplevd at strippingen har effekt med så liten åpning??
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 En finger er en cm d;) Jeg hadde også d i går da jeg ble strippet. har siden hatt kjempe vonde menssmerter og murringer og kynnere..og i dag gikk proppen:P så nå skejr d noe gitt..med en cm åpning kan de faktisk ta vannet da..så d er ikke akkurat så lite når du ikke har rier enda:)
*Fødeklar med en pike i magen* Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 en "vid" finger kan være to cm da, kommer litt ann på jordmoren. Alle har jo ikke like store fingre heller da
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 Nej nej men hvor stor finger kan damen ha da? men uansett..hvorfor ble du skuffet av strippingen,...du kan jo spørre om å få bli strippet enda en gang hvis d ikke funker?
Sørlandsbaby09 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2009 Ho sa ca 2 cm, så det kan godt være det ikke var fult det altså. Uansett. Nei, jeg vet ikke egentlig hvorfor jeg ble så skuffet. Natt til i går hadde jeg skikkelige ubehagelige kynnere/rier og konstante sterke menssmerter. Trodde et øyeblikk noe kanskje var på gang, men så ga det seg da. Hadde vel håpt at den natta hadde ført til litt mer enn en fingers åpning.. hehe. Og så er jeg to dager på overtid i varmen (ikke at det er mye da) og passe lei! hehe. Enda ikke en eneste kynner her i gården, så ikke sikkert strippinga heller fører til noe mer, men da er det iallefall prøvd! Rart det der at man faktisk kan gå rundt å håååpe på at det skal begynne å gjøre vondt!
Sørlandsbaby09 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2009 Og proppen gikk på deg altså?? Jeg spurte ho om det - og ho sa at den ikke kom til å gå på meg (evt hadde gått gradvis uten at jeg merka det) for ho tok rett på babyens hode. Har gått å venta på den hersens proppen i flere uker nå! haha.
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Jepp..den gikk på meg..kom masse slim og grønn brun gugg i dag rundt 11:D Men smertene er borte nå da..men kan ta seg opp..får bare vente...for mind el så sa legen d samme til meg..at hun tok rett på hodet hans..men proppen min kom likevel..så d kan godt hende den kommer..eller rester av den...ikke alle som merker proppen heller har jeg hørt..får bare vente å se da:D
Suretær Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Stripping funket ikke på meg. Hadde masse kynnere og begynnende rier etterpå men så stoppet alt igjen. Ble satt igang tre dager senere. Leste at stripping ikke er så lurt på førstegangsfødende fordi kroppen ikke vet hva den skal gjøre og derfor ender mange i min situasjon, der prosessen starter men stopper igjen kort tid etterpå. Spør om å bli satt i gang, det gjorde jeg og fikk det: )
Sørlandsbaby09 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2009 Ser ikke ut til å ha funket her heller. Har ikke hatt en eneste kynner etterpå.. Må gå ei uke til før de vil sette i gang på sykehuset her. Skjønner på den ene siden at de vil vente lengst mulig, samtidig føles det litt håpløst når jordmødrene sier at babyen er klar og jeg er moden. Men, men. Jeg får vel bare vente som alle andre på overtid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå