Shiny84 Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 hvordan er det med dere som har opplevd sete? jeg er i uke 31 og baby kan jo snu seg enda.. håper på det!!! Er det noen som ahr hatt baby i sete leie i uke 30-31 for at den så har snudd seg, eller pleier de å innta den stillingen de vil bli født i sånn ca nå..? har to barn, begge er født med hodet først og de har lagt med hodet ned hele "veien" evt, hvordan er sete fødsel mye vondere enn vanlig?
enda en, hihi *fødte 15.01010 Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Min første satt i seteleie og ble sittende. Du får noen ekstra kontroller og de følger ekstra godt med med tanke på å måle hodet til babyen i forhold til bekkenet ditt. Ser alt bra ut får du ha en vanlig fødsel, men lege kommer inn og forløser. Min erfaring er at det er trygt pga oppfølging, men vær forberedt på at det kan ta en vending underveis som med alle fødsler:) Fødsler er så forskjellige uansett, om det er vondere eller ikke tror jeg er individuelt faktisk, men de er nok raskere med å få ut hodet i og med at det kommer til slutt så du ikke får tøyd når hodet pløyer veien. Min endte med hastekeisersnitt, men det gikk veldig bra! Min andre fødsel var med hodet først, men jeg revna som bare det. Ergo, vet ikke om du vil oppleve det noe verre enn du ville gjort ved fødsel med hodet rett vei:) Lykke til! Er på besøk fra første trimester med tredjemann...
Shiny84 Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2009 takk for svar... håper virkelig hun snur seg alså..., men, men, får ta det som det kommer..
Flower girl Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Jenta mi ligger i seteleie, og har gjort det på de 3 siste ultralydene. Jeg er i uke 29. Jeg har fått dato for keisersnitt, ikke pga seteleie, men pga omstendigheter rundt forrige fødsel. Hadde en vanlig fødsel sist, og hadde ikke hatt noe imot å føde vanlig nå heller, MEN jeg ville ikke født med baby i seteleie. (Jeg har ekstra oppfølging i svangerskapet pga anlegg for blodpropp, og i går var vi på privat 3D)
Gjest Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Tror ikke du skal bekymre deg for seteleie før etter 37 uker :-) Min lille har lagt mye i sete (nesten hver dag), men nå ligger hun mest med hode ned. Hender hun turner rundt fortsatt, men ligger stort sett med hode ned nå og begynte med det rundt uke 32. Både nr 2 og nr 3 lå ogs litt både i sete og på tvers underveis, men begge kom med hode ned slik de skulle. Med nr 2 fikk jeg konstantert tverrleie med baken nedover i uke 36, men så snudde han seg i uke 37 til rett vei.
Shiny84 Skrevet 26. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2009 det v ar godt å høre... belkymrer meg sikkert litt unødig, he, he... da bare ruger jeg å venter... og regner med at snuppa snur seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå