Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Jeg har hatt et veldig søtsug etter fødselen, har måttet ha noe søtt hver dag, hele dagen (omtrent). Gikk allikevel ned i vekt, men stagerte når det var et par kilo unna før-graviditets-vekt. Nå tror jeg rett og slett at kroppen trengte litt ekstra, for nå som babyen har begynt å spise mer grøt og jeg ammer mindre, forsvant søtsuget, og jeg har ikke spist noe søtt siden søndag (og det er en utrolig rekord for meg!!). Tenkte kanskje det gjelder flere, så ikke fortvil hvis du er i samme situasjon som jeg var. Jeg prøvde og prøvde å slutte med kaker og godteri, men det var umulig.
Gjest Skrevet 25. juni 2009 #2 Skrevet 25. juni 2009 Kjenner meg igjen;) Søtsugen forsvann etter som det vart mindre amming. (i motsetning til ein del andre hadde eg misstanke om at det kom til å skje, så eg har derfor ete sjokolade med nokenlunde god samvittigheit;P)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 hmmm...vet ikke helt om jeg kjøper denne amme-unnskyldningen altså Selv ble jeg jo flaskemamma da flisa var 2 mnd, men søtsuget forsvant ikke av den grunn kan jeg fortelle dere hehe! For min del hadde d mer m "kjedespising" å gjøre, det er jo ikke hver dag som er like actionfylt når man går hjemme i perm liksom, og da får man ekstra god tid til å kjenne etter søtsuget.. I tillegg hadde jeg vært så sunn i sv.skapet, i frykt for å få en stor sukkerbaby- så lysten på digg var STOR for å si det sånn, fra første stund på barsel.. Heldigvis har jeg klart å være "flink" i en mnds tid nå, så ENDELIG peker vektpilene riktig vei igjen- sannelig på tide, snart 9 mnd siden fødsel;)
AO3 Skrevet 26. juni 2009 #4 Skrevet 26. juni 2009 Jeg har ikke mistet søtsuget helt etter at det ble mindre amming pga fast føde, men det er betydelig mindre! Rart - for min del tror jeg i alle fall at det helt klart har vært ammingen som har ført til søtsuget. Hvis det ikke hadde vært for sukkeret, hadde de siste 3-4 kiloene vært borte for lenge siden! Nå håper jeg at det at jeg skal begynne å jobbe igjen snart tar knekken på den siste biten av søtsug - og ikke minst dårlige vaner, som jeg har fått av å gå hjemme! Cola og sjokolade hver dag... Huff!
Gjest yrild Skrevet 26. juni 2009 #5 Skrevet 26. juni 2009 Jeg er til vanlig ingen søtmoms, men det har vært sånne hysteriske øyblikk de siste månedene da jeg bare har måttet ha noe søtt. Heldigvis skjer det samme med meg som med dere... etter at vi innførte 2 faste måltider har suget blitt helt borte og jeg er mitt vanlige jeg igjen :-) håper da også at de ekstra kiloene etterhvert blir borte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå