Ettervinterkommervår Skrevet 25. juni 2009 #1 Del Skrevet 25. juni 2009 9 år siden sist jeg hadde baby..., har visst glemt dette her :-) og når kommer latteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juni 2009 #2 Del Skrevet 25. juni 2009 Gutten min var 2 1/2 mnd da han begynte å snu seg regelmessig fra rygg til mage. Nå er han 7 1/2 mnd og snur seg enda ikke fra mage til rygg, kun ved "uhell". Latteren, tjaaa, tror han var rundt 2 mnd da han begynte å hylflire:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya_1 Skrevet 25. juni 2009 #3 Del Skrevet 25. juni 2009 Jenta mi begynte tydeligvis omvent, fra mage til rygg først. Det gjorde hun første gang når hun var 3,5 måned, men det tok enda en måned før hun begynte å gjøre det stadig. Og rundt samme tiden begynte hun å snu seg andre veien også. (Nå er hun 6 måneder, og snur jeg meg vekk i to sekunder finner jeg henne igjen et par meter unna der hun lå sist..) Også her var det latter fra rundt 2 måneder, gradvis mer og mer. Her er forøvrig en kjekk oversikt over når sånn circa de begynner med ditt og datt: http://lekegrinda.com/det01.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemonia Skrevet 25. juni 2009 #4 Del Skrevet 25. juni 2009 3 mnd da han lo skikkelig for første gang (hadde "hikstet" en stund før det). 4 mnd da han rullet fra mage til rygg. 5 mnd da han rullet fra rygg til mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. juni 2009 #5 Del Skrevet 25. juni 2009 Det vanligste er vel at de begynner å rulle bevisst ved 5 mnd-alder, og at de begynner å le rundt tre mnd alder...Jeg husker faktisk ikke helt når jenta mi begynte med det der, men troor det var rundt 4,5 mnd alder at hun begynte å rulle seg bevisst- før den tid var det bare hell i uhell at hun tippet over fra mage til rygg. Ved 6 mnd alder begynte hun for alvor å rulle seg rundt til begge sider- og kom seg fort avgårde på gulvet ved å rulle seg rundt bortover... Smilte gjorde hun etter et par uker, men latter husker jeg ikke (det tok litt lenger tid..) Kan virkelig anbefale deg denne oversikten, den er super; http://lekegrinda.com/det01.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c-k Skrevet 25. juni 2009 #6 Del Skrevet 25. juni 2009 Jenten min snudde seg første gang fra mage til rygg da hun var 5 uker. Nå er hun 2,5 måner og gjør det fortsatt med samme teknikken som første gangen. Fra rygg til mage ser det ikke ut som hun prøver på. Latteren er ikke helt på plass. Den er litt sånn Ha-ha-haaae enda. Veldig oppstykket. Men det er uansett en herlig lyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMH Skrevet 25. juni 2009 #7 Del Skrevet 25. juni 2009 4,5 mnd begynte hun med rullinga..ordentlig. Latteren kom og ved 3,5 / 4 mnd alder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alle gode ting er 3:) Skrevet 25. juni 2009 #8 Del Skrevet 25. juni 2009 Vi var til fysioterapeut på helsestasjonen og hun spurte om de hadde lært å snu seg. Jeg fortalte at ja det har de gjort mange ganger. Jenta mi snudde seg fra mage til rygg når hun var 3,5 mnd og gutten min når han var 4,5. Da sa fysioterapeuten at hvis de snur seg fra mage til rygg så har de egentlig bare velta. Ikke bevisst handling. Hun sa også at alle lærer å snu seg bevisst fra rygg til mage først, og når de får til å snu seg andre veien er det visstnok en helt annen teknikk for å komme rundt enn når de velter. Jeg ble utrolig skuffa, trodde jo at babyene mine var så flinke:( Men nå har jenta mi lært seg å snu seg fra rygg til mage og ho er 5 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemonia Skrevet 25. juni 2009 #9 Del Skrevet 25. juni 2009 Det er jo fullstendig feil. Gutten min lærte mage til rygg først, og det var ikke velting i det hele tatt, han gjør det på samme måte nå som han gjorde da. Ja, det er en annen teknikk, men det er jo ingen spesiell grunn til at de ikke skal klare å lære seg den ene før den andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 25. juni 2009 #10 Del Skrevet 25. juni 2009 Har faktisk hørt det samme fra min fysioterapeut! Jenta mi hadde nemlig også en periode ved 3,5 mnd da hun rulla masse fra mage til rygg, og jeg syntes jo det så helt kontrollert ut..Men den gang ei altså. Hun sa også at det kun er rygg til mage- rulling som regnes som utvikling som sådan- er jo ikke alle babyer som lærer seg motsatt vei i det hele tatt (og det er jo fra mageleie at videre utvikling, som åling/ krabbing skjer..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MintCondition Skrevet 25. juni 2009 #11 Del Skrevet 25. juni 2009 Lillebror her begynte å rulle seg fra rygg til mage da han var 3,5 mnd. Nå er han 6 mnd og har såvidt begynt å rulle KONTROLLERT fra mage til rygg. Før nå har det i grunnen vært mest velting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemonia Skrevet 25. juni 2009 #12 Del Skrevet 25. juni 2009 Det er mulig det er det vanligste, men når jeg ser at det er målrettet rulling og hvor samme teknikk har vært brukt hele tiden har jeg ingen tro på at det er bare velting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnybeach4gull :) Skrevet 26. juni 2009 #13 Del Skrevet 26. juni 2009 3,5 mnd fra rygg til mage, e nu 7,5 mnd å "snur" sæ bare til rygg igjen om han ramle ved et uhell rundt ;-) Han forstår ikke vitsen me å ligge på rygg som han gjore de første mnd :-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HH72 Skrevet 26. juni 2009 #14 Del Skrevet 26. juni 2009 rygg-mage 3,5 mndr latter ca 2,5-3 mndr mage-rygg kunne han fra ca 4,5 mndr men er ikke interessert i å ligge på ryggen, så han gjør det nesten aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nockedup Skrevet 12. februar 2014 #15 Del Skrevet 12. februar 2014 Vesla mi har rullet fra mage til rygg ( eller mer eller mindre veltet) fra hun var to månder, og nå er hun fire måneder og en uke, og har rullet over på magen mer og mer de siste to ukene. Først var de ved uhell, så oppdaget hun at hun fikk til selv, så nå har hun full kontroll frem og tilbake:-)Hun har hikstet fra hun var ca 6 uker, og begynnte å le skikkelig 4-5 uker senere.Jeg synes hun er veldig søt når vi bytter bleie på gulvet, og hun får tak i hjørnet på stelleteppet og ruller seg inn:-)Mener å huske at storesøster på 2 år var ca. en måned senere ute med rulling, men at de lo omtrent samtidig. Storesøster gråt også med tårer fra dag 1, men krabbet ikke før hun var 11 mnd, og gikk da hun var 14 mnd.Vi regner med at den minste vil lære litt fortere, siden hun virker mer utolmodig, og har bedre kroppskontroll for alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balumpalump Skrevet 15. februar 2014 #16 Del Skrevet 15. februar 2014 9 år siden sist jeg hadde baby..., har visst glemt dette her :-) og når kommer latteren? Kan ikke svare for alle andres, men min har lært seg å rulle fra rygg til mage ved 4,5 mnd. Nå, ved 5 mnd, begynner hun å få taket på mage til rygg. Latteren har kommet ordentlig nå også.4- 5 mnd. Herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashmere Skrevet 24. februar 2014 #17 Del Skrevet 24. februar 2014 Jenta vår hadde antydninger til latter ved ca 6 uker, men det er bare i form av et kort "hehe". Nå ler hun litt mer, men ikke mye. Er absolutt ingen gapskratting! Hun rullet begge veier her om dagen og hun er nå 3 1/2 måned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå