Gå til innhold

Ha med medisiner i håndbagasjen på fly??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på dette, da jeg skal ut å fly i morgen med datteren min. Hun har astma og bruker daglig medisiner og dette vil jeg ha i håndbaggasjen, side jeg er redd for om vi evt skal miste kofferten så står jeg uten medisiner. Men også innhalator Jeg bruker også en flytende ventoline når hun er tett og vil ta med denne for sikkerhetsskyld. Flaska er ikke så stor..

Takk for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel hatt en legeerklæring (på at hun må ha medisinen under reisen, eller at medisinen ikke kan oppbevares i lasterommet), da skal det ikke være noe problem å få med legemiddler.

Men litt avhengig av hvem du møter på, så får du den med deg gjennom sikkerhetskontrollen uten erklæring også.

Skrevet

Ikke noe problem. Vis fram i sikkerhetskontrollen og forklar (ikke at det burde være noe problem, jeg har ofte hatt med astmamedisiner). Men ellers er det veldig greit å ha med resept i tillegg, sånn i tilfelle du likevel er nødt til å dokumentere behovet eller blir nødt til å kjøpe nytt når du er på reise.

Forøvrig tror jeg det strengt tatt er slik at man i følge regelverket skal ha medisiner i håndbagasje og ikke innsjekket. Sjekk det som står på osl.no for eksempel.

Skrevet

Medisin man er avhengig av SKAL være i håndbagasje!

Flyselskapet tar ingen ansvar for medisiner som blir borte når kofferten plutselig er forsvunnet og ikke blir lokalisert før en uke er gådd....

Så ta med :)

Har du noen type resept/legeerklæring kan det være lurt å ta med for å være sikker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...