Gå til innhold

hvor mye er normalt å gi til fadderbarn i dåpsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal være fadder til en liten gutt snart og lurer på hva jeg skal kjøpe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har vært fadder (4 ganger) har jeg gitt gaver til rundt 500 kroner. Til gutt synes jeg de er så fine de albumene med sølv og blått fløyelstoff. De koster rundt 500,-Tror de heter prinsealbum eller noe sånt og selges hos de fleste gullsmeder. Ellers er det jo vanlig å gi t-skjeer, smykker(m, bil, fotball, stjernetegn osv), Sparebøsser, dåpsattest-rør osv og disse tingene koster vel fra 200,- og oppover.

Når jeg har vært Gudmor(1 gang) kjøpte jeg en flott bunadskniv til 1000,- kr. Men helt ærlig; det er jo ikke viktig om gaven koster 100,- 500,- eller 1000,-. Det er tanken som teller synes nå jeg da. Det er jo slik at vi alle har forskjellig økonomi og noen har råd til dyre ting og andre ikke fullt så god råd.....

Håper du finner noe som passer din lommebok og som de blir glade for jeg da:)

Klem

Gjest lillemamsi
Skrevet

Til mitt fadderbarn ( som nå er 6 år alt) så lagde jeg en personlig gave:

"dikt i ramme"

skrev med min egen skrift et dikt om livet/vennskap på et lysegrønnt a4 ark, og limet på nydelige glansbilder av engler rundt diktet. Og ramma det hele inn i en nydelig ramme.

Og skrev i kortet han fikk at han måtte ha det ved senga si og titte på det når han har dårlige tider eller om han bare vil huske hvor viktig det er å ta vare på mennesker/ venner rundt seg.

(husker ikke akuratt hva jeg skrev, hehe)

Og det var den gaven som fikk mest oppmerksomhet og positive tilbakemeldinger på dåpsdagen.

Den henger over senga hans enda =)

Husker at jeg kjøpte en ting til han også, men husker ikke akuratt hva det var det endte opp på...

Skrevet

Oi, for en koselig og fin gave! Skulle ønske jeg også var så kreativ, men jeg er redd jeg tar de lettvinte standard-løsningene her i gården.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...