Gjest Skrevet 25. juni 2009 #1 Skrevet 25. juni 2009 Babyen min på snart 3 mnd får ikke til og "løfte" hode når hun ligger på rygg og jeg tar tak i armene for og "dra" henne opp. Om dere skjønner.. Er sterk på magen,men når hun ligger på rygg henger bare hode om jeg drar henne litt i armene:( Hvordan øvepå dette? Hun har heller ikke begynt og le! Har hvint litt av glede,men ikke latter. Skal ikke det komme ila a 3 mnd?
blomsterjenta Skrevet 25. juni 2009 #3 Skrevet 25. juni 2009 Heihei! Hm... det er jo vanskelig å huske selv bare 4 mnd tilbake i tid! Men jeg tror ikke jeg kan huske at min jente var så veldig til å løfte hodet i ryggleie. Husker at jeg leste at dette skulle de kunne ved et tidspunkt, men siden utviklingen ellers var normal - så slappet jeg av med det - Hun er forøvrig ikke så veldig til å løfte på hodet i ryggleie nå heller(7mnd), men hun setter seg opp selv, og er en veldig aktiv jente som krabber rundt - og det har hun gjort i tre uker allrerede. Så hun utvikler seg absolutt - så mitt råd er at du ikke trenger å bekymre deg;) Hvining av glede er vel likegodt som latter det? :-)
blomsterjenta Skrevet 25. juni 2009 #4 Skrevet 25. juni 2009 På spm om å øve på dette, så tenker eg det er bare å gjenta øvelsen hver gang du skal løfte henne opp, fra stellebordet, senga, gulvet. Blir jo noen repetisjoner i døgnet;)
Anne:-D Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Hei! Vi var på 2 månedersgruppe hos fysioterapeut og hun sa at dette ikke var noe vi skulle øve på hjemme. Lege/ helsesøster/ fysioterapeut gjør det for å teste reflekser eller for å sjekke om babyen har begynt å få kontroll på nakke og halsmusklene. Babyene skal kunne holde hodet selv når de blir løftet i mage eller sideleie, men ikke når de ligger på ryggen :-)
frk-fryd Skrevet 25. juni 2009 #6 Skrevet 25. juni 2009 Det som betyr noe, er om hun løfter hodet i mageleie. At hun ikke gjør det i ryggleie enda betyr ikke noe som helst! Det tok en del tid her også før disse hvinnene ble ordentlig latter. Mulig hun var oppi 4 mnd(?). også nå ler hun bare "ordentlig" når noe er veldig morsomt. Som oftest bare til oss foreldrene eller andre barn som går inn for å få henne til å le. Ellers er det de hvinnene og brede smil. Hun er 8 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå