Gå til innhold

Samboer,men gravid med en annen! :( Hva skal jeg gjøre????

Just_me

Anbefalte innlegg

Jeg har klart å rote meg inn i en kjempevanskelig situasjon!

Har i flere år hatt samboer, og selv om vi har hatt våre emosjonelle berg og dalbaner i løpet av disse årene, har vi hatt en velfungerende forhold.

Vet en feil lot jeg meg sjarmere av en annen type og det ene førte til det andre...

Jeg er nå gravid i 9.uke og er nesten 100% sikker på at dette ikke er min samboers barn.

Den "ordentlige" barnefaren vil bare at jeg skal ta abort! Sier at det er det beste for alle parter, og på mange måter har han jo rett hvis jeg skal la fornuften seire..

Problemet er bare at det føles så feil for meg!! Jeg har tatt abort før og det var en tøff påkjenning for meg. Jeg sørget i lang tid over tapet.

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å beholde barnet,men nå har barnefaren bestemt seg for at han skal være en del av livet til ungen hvis jeg beholder det. Enten tar jeg abort ellers så kommer han til å kreve sin rett,sier han.

Hele situasjonen blir bare mer og mer uutholdelig. Gråter meg i søvn hver natt... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Hva skal jeg gjøre? Være fornuftig og ta det vekk for alles beste, eller være egoistisk og følge hjertet mitt mot alle odds?

Samboeren min vet om situasjonen, og vil beholde barnet, men ønsker ikke innblandelse fra den andre parten...

Jeg har time til abort 29.juni..

Tiden løper ut for meg.. Jeg må ta et valg.

Fortsetter under...

Dette er en fryktelig vanskelig situasjon, men det som er positivt er jo at samboeren din vet om dette og støtter deg!!! Hold fast på det!

Det er kun du som kan vite hva du skal gjøre, for det er du som skal leve med valget resten av livet. Men du må nesten kjenne på din indre stemme. Jeg ser jo ikke helt problemet med at barnefaren ønsker å tilbringe tid sammen med barnet sitt da dette vil gi dere avkobling og tid til hverandre innimellom.

For alle som ikke er i en "ideèl" situsjon så er dette et kjempevanskelig valg å ta, men det viktigste er å høre på seg selv og vite at man kan leve med valget man tar resten av livet! Det er kjempe vanskelig. Ikke slik du hadde planlagt at dette skulle skje, men hva i alle dager går som planlagt i livet da???

• 2 uker senere...

så godt å høre, håper alt ordner seg.

det kommer jo til å bli du og samboer som tar vare på barnet siden barnet kommer til å bo hos dere. barnefaren må jo selvfølgelig få ha kontakt men det første året er vel stort sett ditt.

lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...