Gå til innhold

Kan vi med stor mage sole oss som normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har vi på Vestlandet vertfall hatt deilig tropevarme. Blå himmel, og ikke et vindpust på min terasse vertfall =)

Jeg elsker og sole meg, og har sittet ute i solen i hele dag, så svetten har sildret. Først nå kom jeg på det. Er dette egentlig bra? Er det ikke noe som sier at man ikke skal bli overopphetet?

Jeg har drukket massse vann, spist frukt og smørt meg med sterk solkrem. Avluttet tropedagen med en frisk og kald dusj.

Kan jeg kose meg like myke i morgen? Eller burde jeg ligge mer i skyggen? Eventuelt dekke til magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter nå ute i solen hver dag jeg...men overdriver ikke solingen. Orker ikke sitte like lenge i solen som jeg vanligvis gjør, og prøver å sitte litt i skyggen eller være litt i bevegelse slik at jeg ikke blir altfor opphetet. Gjorde dette sist graviditet også, og det gikk fint :)

Skrevet

Ja, så lenge du føler deg bra så.

Drikk nok vann, husk at gravide lettere kan få pigmentflekker og hovne opp av sola. Om du blir svimmel bare går du i skyggen:)

Jeg merker at jeg blir lett svimmel av sola og varmen nå, så da bare passer jeg på å drikke nok + gå i skyggen så snart jeg blir i dårlig form.

Skrevet

Bare vær nøye med solkremen så. Kroppen har jo lettere for å danne sånne pigmentflekker når man er gravid så det er jo greit å beskytte seg mot det. Jeg nyter sola jeg også, superhøygravid som jeg er :-)

Skrevet

det er lurt å avkjøle magen ofte med bad el.l. så det ikke blir kokt inni der... har iallefall jeg fått beskjed om :) og det høres jo logisk ut. funker også å ha en stråhatt på magen, da blir det luftig og godt! vet også at noen jordmødre sier man ikke skal være i sola når det er så varmt som nå pga fare for overoppheting av barnet.

selv greier jeg ikke å sitte i sola uten å ha tilgang til bad - og is, ikke minst :) nammm...

Skrevet

Jeg dekte til magen med andremann for den solbrune magen ble så rar etter førstemann. Svarte striper da den trakk seg sammen:) Denne gangen har jeg fått brune flekker i ansiktet, så solen må klare seg uten meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...